Werk & Studie alle pijlers

Eindejaarsuitkering: waarom niet een maand eerder?

26-11-2009 19:55 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan had ie misschien bijnaeindejaarsuitkering moeten heten, maar serieus. Ik ben nu al redelijk druk met Sinterklaascadeautjes, wil graag een leuke nieuwe outfit voor de kerst maar ik vlieg door m'n geld heen! Wat zou het toch heerlijk zijn om niet eind december maar eind november de eindejaarsuitkering en/of dertiende maand te ontvangen. De meeste kosten maak je per slot van rekening van tevoren. Oké, je hebt zelf natuurlijk invloed op hoe duur en hoe gek je het wilt maken, maar dan nog. In mijn geval zou het verrekte handig zijn. Zijn er meer mensen die deze mening delen? Of zijn er daadwerkelijk bedrijven die het hebben verschoven naar november?
Hmm, misschien past dit topic beter onder 'geld en recht'. Kan iemand 'm verplaatsen??
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het bedoeld is voor mensen die onverhoopt teveel uitgegeven hebben aan de feestdagen. Komen ze toch nog januari door.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Het geld wat je in december krijgt apart zetten, zodat je het volgend jaar in november kan gebruiken.

Nu dus maar wat goedkopers doen met kerst en sinterklaas. Kun je volgend jaar weer verbrassen.

Vind je het ook vervelend dat je je vakantiegeld 'pas' in mei krijgt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lolapaloeza schreef op 26 november 2009 @ 20:03:

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het bedoeld is voor mensen die onverhoopt teveel uitgegeven hebben aan de feestdagen. Komen ze toch nog januari door.Het is een extra'tje van het bedrijf waar je werkt. Er zijn heel veel mensen die het niét krijgen en die moeten ook gewoon zorgen dat ze niet teveel uitgeven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij het nibud kun je hele goede tips krijgen hoe je een speciaal feestdagen buffertje op kunt bouwen.

Een eindejaars bonus wordt volgens mij aan het einde van het jaar gedaan omdat bedrijven dan het afgelopen jaar in de boeken hebben staan, en dus ook weten wat ze hun werknemers uit kunnen keren.

Als ze dat een paar weken eerder zouden doen zouden ze misschien niet uit komen met hun budget
quote:himalaya schreef op 26 november 2009 @ 20:12:

[...]

Het is een extra'tje van het bedrijf waar je werkt. Er zijn heel veel mensen die het niét krijgen en die moeten ook gewoon zorgen dat ze niet teveel uitgeven.Volgens mij ging het meer om de keuze voor de decembermaand. Of je nou wel of geen eindejaarsuitkering krijgt, je moet altijd zorgen dat je niet teveel uitgeeft lijkt me.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik kan extraatjes altíjd eerder gebruiken dan ze worden uitgekeerd, maar ach, januari is hier altijd een zure, dure maand (veelal duurder dan december), dus dan komt die 13e maand goed van pas! Succes met overbruggen... ;p
Misschien dan voortaan beter plannen wat je met je geld doet het hele jaar?Je weet toch dat het in december sinterklaas en kerst is...
Ik vind dit een beetje een non-vraag. Je weet een jaar vantevoren dat de dure maand er aan komt (overigens is die voor mij meestal niet zo heel veel duurder dan andere maanden van het jaar, behalve als ik uit mijn dak ga met een groot kerstdiner) dus tja, als we het nu in november kirijgen, heb je het over 10 jaar misschien al in oktober nodig en zo kunnen we wel aan de gang blijven!
Mijn man heeft deze maand zijn eindejaarsuitkering gekregen.

Ik stond er wel een beetje van te kijken.
Ambtenaren krijgen in november hun 13e maand.... (toch verkeerd beroep gekozen!)
Bij de overheid krijg je de eindejaarsuitkering in november.
if we all light up, we can scare away the dark...
Mij maakt het niet uit. Ik ben al blij als ik dit jaar uberhaupt nog iets van de baas krijg ivm de crisis.
Ik heb hem idd ook net ontvangen.Moet ook zeggen dat het heerlijk uitkomt zo vlak voor de sint.
Je krijgt je eindejaarsuitkering pas op het einde van het jaar omdat het een eindejaarsuitkering heet. Als je het in November zou krijgen, zou het een elftwaalfdevanhetjaaruitkering heten, en dat bekt veel minder lekker

Maar verder eens met het voorgaande, je wéét dat het een dure maand is, dus daar zet je toch wat voor opzij vantevoren?
Om een kort verhaal lang te maken...
Ik denk trouwens dat de meesten je mening wel delen, hoor...
Marieg en Tatlitali, hoe komen jullie erbij dat je als ambtenaar je eindejaarsuitkering in november krijgt. Ik ben gemeenteambtenaar en krijg mijn uitkering (zeker geen 13e maand, ongeveer de helft) toch echt pas in december. Niet dat ik dat erg vind overigens. Al mijn verzekeringspremies moet ik in januari betalen en dat doe ik van de uitkering.
Hier ook in november, voor het eerst trouwens. Vorig jaar was december. (ambtenaar, mindef)

Vanaf nu blijft het november.
Geen bijzonderheden
quote:tatlitatli schreef op 26 november 2009 @ 20:22:

Bij de overheid krijg je de eindejaarsuitkering in november.Nou, ik niet hoor! Wat bedoel je precies met overheid? (gemeente, provincie, politie, semi-overheid?)
Mijn man krijgt zijn eindejaarsuitkering in november. Ik in december, dus twee maanden een extraatje. Het gaat bij ons verder niet op aan Sint of Kerst.
quote:Kastanjez schreef op 26 november 2009 @ 20:31:

[...]

Nou, ik niet hoor! Wat bedoel je precies met overheid? (gemeente, provincie, politie, semi-overheid?)Ik bij Defensie, in november, maar dat is wel voor het eerst dit jaar. Voorgaande jaren was december.
Geen bijzonderheden
Ik heb hem gister gekregen, me is happy, een 3/5e dertiende maand ongeveer. Is rijksoverheid waar ik werk, LNV.

Heb er schoenen van gekocht en de rest naar de spaarrekening doorgesluisd. Januari is voor ons een dure maand dus misschien dat ik er dan aan kom. Vriend krijgt geen 13e maand helaas.
nou eerlijk is eerlijk... ik heb meer moeite met de lange januari maand!

mijn eindejaarsuitkering komt tegelijk met mn decemberloon. en die komt altijd vroeg...meestel rond 17 dec.

maar ik vind juist van 17 dec tot 28 januari verrekte lang!
Ik moest studieboeken voor mijn zoon betalen, weg extra

Mijn wederhelft werkt bij dezelfde club als ik en krijgt een veel hoger bedrag en dat is ook eigenlijk al op. Aanvullingen op grote uitgaves in october, een nieuw bed.

Maar dat is het waard!
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven