Eindejaarsuitkering: waarom niet een maand eerder?
donderdag 26 november 2009 om 19:55
Oké dan had ie misschien bijnaeindejaarsuitkering moeten heten, maar serieus. Ik ben nu al redelijk druk met Sinterklaascadeautjes, wil graag een leuke nieuwe outfit voor de kerst maar ik vlieg door m'n geld heen! Wat zou het toch heerlijk zijn om niet eind december maar eind november de eindejaarsuitkering en/of dertiende maand te ontvangen. De meeste kosten maak je per slot van rekening van tevoren. Oké, je hebt zelf natuurlijk invloed op hoe duur en hoe gek je het wilt maken, maar dan nog. In mijn geval zou het verrekte handig zijn. Zijn er meer mensen die deze mening delen? Of zijn er daadwerkelijk bedrijven die het hebben verschoven naar november?
donderdag 26 november 2009 om 20:12
Het geld wat je in december krijgt apart zetten, zodat je het volgend jaar in november kan gebruiken.
Nu dus maar wat goedkopers doen met kerst en sinterklaas. Kun je volgend jaar weer verbrassen.
Vind je het ook vervelend dat je je vakantiegeld 'pas' in mei krijgt?
Nu dus maar wat goedkopers doen met kerst en sinterklaas. Kun je volgend jaar weer verbrassen.
Vind je het ook vervelend dat je je vakantiegeld 'pas' in mei krijgt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 26 november 2009 om 20:12
quote:lolapaloeza schreef op 26 november 2009 @ 20:03:
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het bedoeld is voor mensen die onverhoopt teveel uitgegeven hebben aan de feestdagen. Komen ze toch nog januari door.Het is een extra'tje van het bedrijf waar je werkt. Er zijn heel veel mensen die het niét krijgen en die moeten ook gewoon zorgen dat ze niet teveel uitgeven.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het bedoeld is voor mensen die onverhoopt teveel uitgegeven hebben aan de feestdagen. Komen ze toch nog januari door.Het is een extra'tje van het bedrijf waar je werkt. Er zijn heel veel mensen die het niét krijgen en die moeten ook gewoon zorgen dat ze niet teveel uitgeven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 26 november 2009 om 20:15
Bij het nibud kun je hele goede tips krijgen hoe je een speciaal feestdagen buffertje op kunt bouwen.
Een eindejaars bonus wordt volgens mij aan het einde van het jaar gedaan omdat bedrijven dan het afgelopen jaar in de boeken hebben staan, en dus ook weten wat ze hun werknemers uit kunnen keren.
Als ze dat een paar weken eerder zouden doen zouden ze misschien niet uit komen met hun budget
Een eindejaars bonus wordt volgens mij aan het einde van het jaar gedaan omdat bedrijven dan het afgelopen jaar in de boeken hebben staan, en dus ook weten wat ze hun werknemers uit kunnen keren.
Als ze dat een paar weken eerder zouden doen zouden ze misschien niet uit komen met hun budget
donderdag 26 november 2009 om 20:16
quote:himalaya schreef op 26 november 2009 @ 20:12:
[...]
Het is een extra'tje van het bedrijf waar je werkt. Er zijn heel veel mensen die het niét krijgen en die moeten ook gewoon zorgen dat ze niet teveel uitgeven.Volgens mij ging het meer om de keuze voor de decembermaand. Of je nou wel of geen eindejaarsuitkering krijgt, je moet altijd zorgen dat je niet teveel uitgeeft lijkt me.
[...]
Het is een extra'tje van het bedrijf waar je werkt. Er zijn heel veel mensen die het niét krijgen en die moeten ook gewoon zorgen dat ze niet teveel uitgeven.Volgens mij ging het meer om de keuze voor de decembermaand. Of je nou wel of geen eindejaarsuitkering krijgt, je moet altijd zorgen dat je niet teveel uitgeeft lijkt me.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

donderdag 26 november 2009 om 20:20
Ik vind dit een beetje een non-vraag. Je weet een jaar vantevoren dat de dure maand er aan komt (overigens is die voor mij meestal niet zo heel veel duurder dan andere maanden van het jaar, behalve als ik uit mijn dak ga met een groot kerstdiner) dus tja, als we het nu in november kirijgen, heb je het over 10 jaar misschien al in oktober nodig en zo kunnen we wel aan de gang blijven!
donderdag 26 november 2009 om 20:25
Je krijgt je eindejaarsuitkering pas op het einde van het jaar omdat het een eindejaarsuitkering heet. Als je het in November zou krijgen, zou het een elftwaalfdevanhetjaaruitkering heten, en dat bekt veel minder lekker
Maar verder eens met het voorgaande, je wéét dat het een dure maand is, dus daar zet je toch wat voor opzij vantevoren?
Maar verder eens met het voorgaande, je wéét dat het een dure maand is, dus daar zet je toch wat voor opzij vantevoren?
Om een kort verhaal lang te maken...
donderdag 26 november 2009 om 20:27
Marieg en Tatlitali, hoe komen jullie erbij dat je als ambtenaar je eindejaarsuitkering in november krijgt. Ik ben gemeenteambtenaar en krijg mijn uitkering (zeker geen 13e maand, ongeveer de helft) toch echt pas in december. Niet dat ik dat erg vind overigens. Al mijn verzekeringspremies moet ik in januari betalen en dat doe ik van de uitkering.

donderdag 26 november 2009 om 20:34
donderdag 26 november 2009 om 20:36
donderdag 26 november 2009 om 20:37
donderdag 26 november 2009 om 20:41