Eindejaarsuitkering: waarom niet een maand eerder?
donderdag 26 november 2009 om 19:55
Oké dan had ie misschien bijnaeindejaarsuitkering moeten heten, maar serieus. Ik ben nu al redelijk druk met Sinterklaascadeautjes, wil graag een leuke nieuwe outfit voor de kerst maar ik vlieg door m'n geld heen! Wat zou het toch heerlijk zijn om niet eind december maar eind november de eindejaarsuitkering en/of dertiende maand te ontvangen. De meeste kosten maak je per slot van rekening van tevoren. Oké, je hebt zelf natuurlijk invloed op hoe duur en hoe gek je het wilt maken, maar dan nog. In mijn geval zou het verrekte handig zijn. Zijn er meer mensen die deze mening delen? Of zijn er daadwerkelijk bedrijven die het hebben verschoven naar november?
donderdag 26 november 2009 om 20:43
quote:Kastanjez schreef op 26 november 2009 @ 20:31:
[...]
Nou, ik niet hoor! Wat bedoel je precies met overheid? (gemeente, provincie, politie, semi-overheid?)Rijksoverheid. Ik dacht dat de betaaldata sinds vorig jaar voor alle rijksambtenaren gelijk waren getrokken. Maar ik kan me vergissen hoor...
[...]
Nou, ik niet hoor! Wat bedoel je precies met overheid? (gemeente, provincie, politie, semi-overheid?)Rijksoverheid. Ik dacht dat de betaaldata sinds vorig jaar voor alle rijksambtenaren gelijk waren getrokken. Maar ik kan me vergissen hoor...
if we all light up, we can scare away the dark...
donderdag 26 november 2009 om 20:46
Hee, wat super dat sommige bedrijven mijn 'briljante' idee al in uitvoering hebben gebracht! Overigens wil ik m'n post wel even iets nuanceren. Ik bedoel het absoluut niet ondankbaar, ben ook hartstikke blij dat ik in deze tijd überhaupt nog een eindejaarsuitkering krijg. Alleen zat ik net te telebankieren en schrok ik een beetje van het rappe tempo waarmee m'n geld verdampt. Mijn idee was eigenlijk puur praktisch bedoeld. Ik redeneer trouwens andersom: ik geef het nu al deels uit en vul het straks weer aan Niet verstandig, I know maar ik koester toch nog de hoop dat m'n eindejaarsuitkering net iets hoger uitvalt dan het geld wat ik nu heb uitgegeven. En dat gaat zeker lukken aangezien ik dit jaar streef naar een low budget feestmaand

donderdag 26 november 2009 om 20:46
Ik krijg een 13e maand, maar verspreid over het hele jaar. Je moet hem dus zelf opzij zetten. Dat is ook niet handig hoor, je geeft het toch gemakkelijk uit, het komt tenslotte met het gewone salaris mee.
Ik maak nu dus automatisch elke maand geld van mijn lopende rekening naar mijn spaarrekening over, zodat ik toch wat opbouw.
Ik maak nu dus automatisch elke maand geld van mijn lopende rekening naar mijn spaarrekening over, zodat ik toch wat opbouw.

donderdag 26 november 2009 om 21:39
quote:LadyLoveBug schreef op 26 november 2009 @ 20:58:
pfff...zou willen dat ik een eindejaarsuitkering/dertiende maand zou krijgen.
Bij welke beroepen/banen krijg je dit?
**denkt serieus na om van baan/beroep te veranderen voor aankomend jaar **Ik doe helemaal niet zoiets boeiends. Eigenlijk is het zo stom, dat ze me extra moeten betalen om me bij de les te houden
pfff...zou willen dat ik een eindejaarsuitkering/dertiende maand zou krijgen.
Bij welke beroepen/banen krijg je dit?
**denkt serieus na om van baan/beroep te veranderen voor aankomend jaar **Ik doe helemaal niet zoiets boeiends. Eigenlijk is het zo stom, dat ze me extra moeten betalen om me bij de les te houden
donderdag 26 november 2009 om 22:04
Ik doe helemaal niet zoiets boeiends. Eigenlijk is het zo stom, dat ze me extra moeten betalen om me bij de les te houden
@ soleil
Kijk nog beter...niet teveel nadenken en doen en er geld op toe krijgen, IK WIL 'T, IK WIL 'T , IK WIL 'T!!!
Mooi balen, ik heb een baan met "grote" verantwoordelijkheden, krijg bagger betaald en ook geen extraa'tje
@ soleil
Kijk nog beter...niet teveel nadenken en doen en er geld op toe krijgen, IK WIL 'T, IK WIL 'T , IK WIL 'T!!!
Mooi balen, ik heb een baan met "grote" verantwoordelijkheden, krijg bagger betaald en ook geen extraa'tje

donderdag 26 november 2009 om 22:18
quote:LadyLoveBug schreef op 26 november 2009 @ 22:04:
Ik doe helemaal niet zoiets boeiends. Eigenlijk is het zo stom, dat ze me extra moeten betalen om me bij de les te houden
@ soleil
Ik heb ook een baan met verantwoordelijkheden (niet zo groot, maar toch). Ik vind het alleen niet zo leuk. Ik krijg wel redelijk betaald en heb goede extraatjes. Nadeel hiervan is dat je nog maar moeilijk wegkomt.
Ruilen? Zal ik in de gaten houden of er vacatures vrijkomen? Je zegt het maar hoor
@ soleil
Ik heb ook een baan met verantwoordelijkheden (niet zo groot, maar toch). Ik vind het alleen niet zo leuk. Ik krijg wel redelijk betaald en heb goede extraatjes. Nadeel hiervan is dat je nog maar moeilijk wegkomt.
Ruilen? Zal ik in de gaten houden of er vacatures vrijkomen? Je zegt het maar hoor

donderdag 26 november 2009 om 22:20
quote:LadyLoveBug schreef op 26 november 2009 @ 22:04:
Je zou trouwens ontzettend goed in het team passen
Zo min mogelijk doen voor zo veel mogelijk geld.
Ik kan daar slecht tegen (een reden dat ik het daar niet leuk vind), dus je zult wel snel mot met mij hebben vrees ik
Ik kan daar slecht tegen (een reden dat ik het daar niet leuk vind), dus je zult wel snel mot met mij hebben vrees ik
donderdag 26 november 2009 om 22:30
quote:_Soleil_ schreef op 26 november 2009 @ 22:20:
[...]
Heel eerlijk, ik werk liever ook hard, maar ik werk me nu een end in de rondte voor 3x niks, dus tja...voor op dit moment zou ik het wel lekker vinden, sorry.
Maar om nu een andere baan te zoeken?..ik wacht toch nog even de betere tijden af
[...]
Heel eerlijk, ik werk liever ook hard, maar ik werk me nu een end in de rondte voor 3x niks, dus tja...voor op dit moment zou ik het wel lekker vinden, sorry.
Maar om nu een andere baan te zoeken?..ik wacht toch nog even de betere tijden af

donderdag 26 november 2009 om 22:45
Gaan jullie er trouwens elk jaar ook een X % op vooruit? dat hebben wij namelijk ook niet...aaaaaaaaaargh..ik zit echt slecht!
En ik las net wat over kerstpaketten...wij krijgen elk jaar een bon van ¤20 om BINNEN het bedrijf uit te geven.
Nou vind ik een bon nog niet zo erg, maar mijn branche is nogal...uhm...zeg maar niet vanzelfsprekend, dus dat schiet ook niet op.
De branche an sich is superleuk maar niet om er iets van thuis te hebben liggen zeg maar.
En ik las net wat over kerstpaketten...wij krijgen elk jaar een bon van ¤20 om BINNEN het bedrijf uit te geven.
Nou vind ik een bon nog niet zo erg, maar mijn branche is nogal...uhm...zeg maar niet vanzelfsprekend, dus dat schiet ook niet op.
De branche an sich is superleuk maar niet om er iets van thuis te hebben liggen zeg maar.
donderdag 26 november 2009 om 22:47
Vanuit de CAO deze maand nog een extraatje gekregen, altijd fijn. Dan straks de winst uitkering én de helft van het vakantiegeld.
Waarom weet ik niet maar directeur is van de oude stempel en "vroeger" ging dat zo.
Mag trouwens ook van CAO.
Kom ik die retedure maand januari ook weer door (niet met het vakantiegeld, dat zet ik weg tot...de vakantie!!)
Waarom weet ik niet maar directeur is van de oude stempel en "vroeger" ging dat zo.
Mag trouwens ook van CAO.
Kom ik die retedure maand januari ook weer door (niet met het vakantiegeld, dat zet ik weg tot...de vakantie!!)
donderdag 26 november 2009 om 22:53
Ik krijg geen dertiende maand of winstuitkering.
Maar krijg wel in februari mijn vakantie geld.
Rare maand zou je denken maar er kwamen in februari veel collega's een voorschot vragen omdat ze hun vakantie wilden boeken cq betalen. Toen heeft werkgever februari als uitbetaal maand voor het vakantiegeld gemaakt. Zodat hij geen dubbele administratie hoeft te voeren.
Heerlijk na de dure feestmaand en de saaie maand januari.
Maar krijg wel in februari mijn vakantie geld.
Rare maand zou je denken maar er kwamen in februari veel collega's een voorschot vragen omdat ze hun vakantie wilden boeken cq betalen. Toen heeft werkgever februari als uitbetaal maand voor het vakantiegeld gemaakt. Zodat hij geen dubbele administratie hoeft te voeren.
Heerlijk na de dure feestmaand en de saaie maand januari.