Werk & Studie alle pijlers

Emirates Airline

05-07-2012 12:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie werkt er voor de Emirates of heeft er gewerkt? Hoe bevalt het en hoe regel je het met b.v. een koophuis en verplichtingen in NL?
Ik niet. Twee vriendinnen wel. Het is keihard werken, je vliegt je een ongeluk. . Beide geen koophuis dus daar kan ik je niets over zeggen. Selectie is heel erg streng. Erg op uiterlijk ook. Plannen ?
Bevalt het wel?
Ja, ze hebben het wel leuk. Vinden het wel erg zwaar, het werk maar zien wel veel van de wereld. Vinden het erg warm nu al, in Dubai :-) En het wordt alleen maar erger de komende weken :-). Als het je wat lijkt gewoon proberen maar idealiseer het niet!
quote:missy schreef op 05 juli 2012 @ 12:59:

en hoe regel je het met b.v. een koophuis en verplichtingen in NL?

Even wat duidelijkheid: Ga je wonen en werken in het buitenland of blijf je officieel woonachtig in NL?

Als je gaat wonen en werken in het buitenland dan belandt je koopwoning in box 3 en ga je daar dus belasting over betalen en krijg je geen hypotheek belasting terug, daar moet je dus echt rekening mee houden.

Ga je alleen werken in het buitenland maar blijft je woonachtig in NL dan gaat het erom waar je belasting afdraagt etc, maar daarvoor moet je echt even bij de belastingdienst voor langsgaan want dat is niet supersimpel, maar is wel gewoon te doen.

Ben zelf woonachtig en werkzaam in het buitenland, maar heb na 2 jaar nog steeds mijn woning in NL niet kunnen verkopen, en het is een hoop geregel helaas.

Ik betaal ook een speciaal soort belasting zodat ik mijn AOW nog opbouw e.d. maar nogmaals, ga langs bij de belastingdienst.

Het ligt er ook echt aan of dit voor een paar jaar is, of echt voor altijd.
Ben je al wel eens in Dubai geweest? Ga er anders vast even heen, juist als het op z'n warmst is. Dan merk je vanzelf of je dan nog zin hebt om dingen te doen of dat je als een plumpudding in elkaar zakt.
Heb er heel even over nagedacht. Ik vlieg bij een NL maatschappij en jaren geleden vlogen we op de Arabische Emiraten, waar we dan een week verbleven. Dat was zo fantastisch dat het idee ook bij me opkwam.

Uiteindelijk leek het me toch niets.

Weet niet of het nog steeds zo is, maar toen ik het wilde (ongeveer 10 jaar geleden) moest je er minstens 3 jaar blijven. Je woont met je collega's op een compound, je deelt een appartement met een collega.

Dubai is een superleuke stad, maar weet niet hoe het er is om te wonen. Het is er bloedheet! In de zomer niet uit te houden.

Het geld dat je verdiend mag niet worden uitgevoerd. Dat wil zeggen dat je best goed verdiend, maar je kunt het niet sparen door op een buitenlandse rekening te zetten. Al het geld moet dus daar worden uitgevegen.

Mij leek het uiteindelijk niet leuk dat heel mijn sociale leven met mijn werk te maken heeft. Je werkt niet alleen met je collega's, je woont ermee en trekt ermee op. Ondanks dat dat wel veel collega's zijn lijkt het me een klein wereldje. En dan is 3 jaar best lang. Als het voor een jaar had gekund had ik het wel gewild, en dan evt langer blijven als het zou bevallen.

Eens in de zoveel tijd zijn er selectiedagen in Europa. Dacht in Londen. Vraag info op bij de maatschappij!
DE selectiedagen voor Emirates zijn in Amsterdam. Volgens mij is het niet meer 3 jaar verplicht werken maar dat weet ik niet zeker. Weet wel dat 1 van mijn vriendinnen nu haar contract aan het uitzitten is, geen idee hoelang nog. Dat van dat geld uitvoeren wist ik niet. Ik weet ook niet of Emirates goed verdient maar je woont idd op een compound en in ruil voor je onderdak vlieg je je helemaal een ongeluk. Je deelt idd een apartement.
quote:Lisbeth__Salander schreef op 05 juli 2012 @ 14:06:

DE selectiedagen voor Emirates zijn in Amsterdam. Volgens mij is het niet meer 3 jaar verplicht werken maar dat weet ik niet zeker. Weet wel dat 1 van mijn vriendinnen nu haar contract aan het uitzitten is, geen idee hoelang nog. Dat van dat geld uitvoeren wist ik niet. Ik weet ook niet of Emirates goed verdient maar je woont idd op een compound en in ruil voor je onderdak vlieg je je helemaal een ongeluk. Je deelt idd een apartement.

Ik weet niet of het nu nog zo is hoor, deze info is van bijna 10 jaar geleden. Zal zeker een hoop veranderd zijn.

Hoorde idd dat het hard werken is ja!

Bedoel je met dat je vriendin het contract aan het uitziiten is dat ze liever eerder naar huis zou gaan?
Ik ben door alle rondes heen van de EK. Wacht nu op GC wie nog meer?? Ben oo kerg benieuwd naar ervaringen..
Nobody?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven