Werk & Studie alle pijlers

er (te) jong uitzien ---> nadeel!

13-11-2007 16:00 173 berichten
Hallo,



Ik vraag me af of er mensen zijn, die net als ik, er jonger uitzien dan dat ze zijn, en of diegene hierbij problemen ondervinden bij het zoeken naar een (HBO)baan?



Ik krijg namelijk weleens het gevoel dat ze mij niet aannemen omdat ik te jong en daardoor blijkbaar dus niet capabel overkom ofzo.



Ook succes verhalen zijn welkom :) Dat geeft de burger moed :)



Oja..ben 26 maar wordt vaak 20 geschat ..
Ik ben bijna 30 en moest me laatst identificeren toen ik een pakje sigaretten wilde. Hhahaha ik was flabbergasted en gevleid tegelijkertijd. In mijn werk heb ik er geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet heel het topic doorgeworsteld, dus geen idee of het al eerder geopperd is, maar jong overkomen heeft niet zozeer met een jong koppie te maken, maar met uitstraling. Dus kleding, kapsel, accesoires, maar ook de woorden die je gebruikt etc.
Just me, nee hoor als ik bij de s-markt een fles wijn wil afrekenen in mijn kantooroutfit zonder iets gezegd te hebben, behalve goedemiddag, moet ik toch mijn id kaart laten zien! En ik ben 29 jaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:blinkiebill schreef op 07 september 2011 @ 22:48:

Just me, nee hoor als ik bij de s-markt een fles wijn wil afrekenen in mijn kantooroutfit zonder iets gezegd te hebben, behalve goedemiddag, moet ik toch mijn id kaart laten zien! En ik ben 29 jaar!



Dat is toch een heel andere situatie?



Een twintigjarige in spijkerbroek kan best senioriteit uitstralen door bv. rust in zijn houding, tact, deskundigheid, volwassen taalgebruik en intonatie, etc. En andersom kan iemand van 30 die heel snel praat, vlug bloost, zenuwachtige gebaren maakt eruit zien alsof hij zijn vaders pak heeft aangetrokken en zakenman speelt.
Het gaatmij er om dat sommige mensen gewoon echt een jong gezicht hebben
Alle reacties Link kopieren
Een jong gezicht gecombineerd met volwassen uitstraling wordt vaak benoemd als verfrissend.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws is natuurlijk dat mensen met een jonger uiterlijk iets langer leven . Is wetenschappelijk bewezen.



Heeft te maken met telomeren, zijn bij ons langer. Zoek maar eens op het web, dus wees er maar blij mee zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
@ Justme27 Ik ben het niet helemaal met je eens. In de meeste gevallen ja.

Maar ik ben bijvoorbeeld best serieus, rustig enz. Ik kleed me netjes en in ieder geval niet jonger dan ik ben.

Maar, doordat ik een jong gezicht heb en een jonge stem word ik toch vaak jonger geschat. Er zal vast iets in mijn uitstraling zijn wat me jong maakt, maar het is in elk geval niet iets waar ik zelf grip op heb.

Het zal per persoon ook wel verschillen denk ik.



ps. Ben ik nou de enige die de reacties van Gerrie in dit topic een beetje absurd vind? Er zijn maar twee of drie mensen die erop gereageerd hebben. Maar dit is een heel oud topic dus weet niet of mensen het nog helemaal gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik Gerrie's berichten zo lees, heb ik het gevoel dat hij niet echt de waarheid spreekt. Is volgens mij een fantast en inderdaad een beetje absurd.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij gister overkwam...



Er belt een meisje (6 jaar) uit de straat aan, mijn partner doet open en ze vraagt: "Is dat meisje thuis?" Partner zegt dat ik inderdaad thuis ben en vervolgens vraagt ze: "Wil ze buiten komen spelen?"

Ik woon al bijna 10 jaar op mezelf...



Een baan niet krijgen heb ik nog niet meegemaakt. Maar ik heb ook geen HBO gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Haha Vennejo dat is dan wel weer best schattig.

Hoewel ik toen ik 6 was iedereen die ouder dan 12 al heeeeel oud vond haha, dus toch een beetje raar dat ze je zo jong heeft ingeschat..
Alle reacties Link kopieren
hihi vennejo, moest erg lachen om je post :-) .... meisje van 6 zat er ietsepietsie naast haha, gek kind :p



Hier nog iemand van 29 ... en ik wordt standaard zo'n 22 jaar geschat. Ik word mijn hele leven al jonger geschat.... vroeger vond ik het vreselijk, nu kan ik er steeds beter mee omgaan.

Ik ben klein en slank, en mijn gezicht is gewoon jong... daar kan ik weinig aan veranderen. Ook heb ik een jonge stem volgens mij.

Ik heb een hbo-baan, weliswaar in de verpleging, dus dat is niet echt een functie waarbij ik afgewezen wordt op een jong uiterlijk. Heb overigens nog nooit problemen gehad met solliciteren in combi met mijn jonge uiterlijk. Als je in een "outfitt" op je werk loopt, zoals in mijn geval, ... bekijken mensen je sowieso al met andere ogen, scheelt ook.

Ik ben echter ook nog een vrolijk/spontaan/soms druk iemand... en vlot in de motoriek, dus dat oogt natuurlijk ook nog eens jonger.



ach... wat is er eigenlijk erg aan he, jonger geschat worden?



Maar hoe vaak ik op mijn werk, bij nieuwe mensen wel niet jonger geschat wordt .. ppffffff... dat is niet meer bij te houden.



Ik ben blij te lezen dat er wetenschappelijk onderzocht is dat we langer zouden leven met een jong uiterlijk, haha, weer een voordeeltje dan he.
Alle reacties Link kopieren
Het is zooooo herkenbaar dit! Ik fietste laatst van mijn werk naar huis (ik ben 26), toen iemand aan mij vroeg: "zo meisje en wat voor kennis heb jij vandaag in je schooltasje gestopt?". "Uhm, ik werk en zit niet op school....". De manier waarop hij dat zei was zo frustrerend.



En verder ook vaak genoeg de wervers aan de deur gehad met "zijn je ouders ook thuis?".



Met uitgaan, drank halen enzovoort heb ik er overigens nooit problemen mee (al een lange lange tijd niet gehad iig) en hoef ik geen ID te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
stofdoek: waar halen mensen uberhaupt het lef vandaan om zulke dingen te vragen? echt bizar soms ... en dan helemaaal de manier waarop !?!?!
Alle reacties Link kopieren
quote:hypertext schreef op 11 september 2011 @ 13:33:

Als ik Gerrie's berichten zo lees, heb ik het gevoel dat hij niet echt de waarheid spreekt. Is volgens mij een fantast en inderdaad een beetje absurd.



Gerie47 bestaat echt en is inmiddels 51 jaar. Er is geen een woord uit de duim gezogen ,gelogen of sterk overtrokken.

Ik ben half indisch 1.65 groot en heb een slank postuur.Ik ben niet grijs en heb niet eens rimpels ed.

snor en baard heb ik nauwelijks. Vanaf mijn jeugd tot zelfs nu toe heb ik hinder van mijn veel te jeugdig uiterlijk. De ergste periode was op mijn 18e tot mijn 30e. De arrestatie door de militaire politie toen ik voor de militaire dienstplicht opkwam heeft mij zeer erg gegrepen.



Gerrie 47
Gerrie! Leuk dat je 4 jaar na dato toch nog reageert!!
Alle reacties Link kopieren
ooh heel herkenbaar!



Vorige week ben ik voor een vacature nog afgewezen omdat ik nog zo 'jong' ben en ze iemand zochten met meer natuurlijk overwicht.

Op basis van mijn cv, en dus kennis en ervaring zou ik het allemaal prima kunnen maar en ik heb het op de man af gevraagd, ik zag er te jong uit. Ze hebben uiteindelijk, zoals verwacht, een man aangenomen.



Dit was niet de eerste keer en ik had ook expres een link van mijn linkedin profiel meegestuurd, waar een foto van mij op staat, maar ik weet niet of ze daar op hebben gekeken. En het probleem is, wat doe je er aan?? Haar kort knippen en 10 kilo aankomen?

Best balen hoor.
Alle reacties Link kopieren
@ Gerrie47, ik zeg niet dat ik de dingen die je zegt meegemaakt te hebben niet geloof, maar ik krijg bij jouw berichten een beetje het gevoel dat je jezelf als supermens ziet. Dat lijkt me een onrealistisch beeld.



Bovendien denk ik dat je een vertekend beeld hebt van de anderen in dit topic. Ik denk niet dat iemand zich hier kan identificeren met jouw teksten als 'we moeten ons verenigen'. (persoonlijk word ik er een beetje kriebelig van) En ik denk ook dat de meerderheid zich niet echt 'anders' voelt dan andere mensen, of zichzelf ziet als een minderheid. Maar goed, correct me if I'm wrong.



En ik wil hiermee niet zeggen dat jij dit dan niet zo ervaart en dat dat zo is vind ik heel vervelend voor je. Ook lijkt het me lastig dat je je gediscrimineerd voelt. Ik vraag me wel af in hoeverre je eigen houding in deze kwestie meespeelt.



(Plus ik heb geen idee hoe je eruit ziet, misschien ben je wel werkelijk een medisch wonder. Maar het merendeel in dit topic heeft gewoon zo nu en dan een vervelende al dan niet grappige ervaring omdat we 5-10 jaar jonger worden geschat, that's it..)
Alle reacties Link kopieren
@ gerrie

Ik geloof het wel hoor, maar komt alleen beetje vaag over zoals lareveuse al zei.



Maar als jij er echt nog zo jong uitziet, kan ik wel een beetje begrijpen dat je je superieur voelt. Ik bedoel jij blijft jong en ziet iedereen ouder worden. Ik denk dat het dan wel menselijk is om jezelf enigszins superieur te voelen wat je genen betreft.



Maar je moet wel nuchter blijven, als jij je zo gaat opstellen hebben mensen ook iets van..........



Ik hoop maar dat ik ook lang jong mag blijven, wie wilt dat nou niet .
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_71769 wijzigde dit bericht op 14-09-2011 08:01
Reden: oud topic
% gewijzigd
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reentje79 schreef op 13 november 2007 @ 18:29:

Ik ben 28 en woon al 8 jaar op mijzelf. Woon samen in een eengezinswoning. Maar laatst ging de deurbel en ik deed open. Vroeg de vertegenwoordiger van de ECI, is een van je ouders ook thuis?

Heb hem vriendelijk gezegd dat het mijn eigen huis is en dat hij voor mijn ouders even 15 km moest rijden. Vervolgens heb ik de deur maar dicht gedaan.Dat is mij al 2 keer overkomen ... ik ben 27 :(
Alle reacties Link kopieren
Ik had bijna hetzelfde, mannen kwamen een cv installeren in mijn huis, en vroegen meteen of mijn ouders ook thuis waren. Ik heb maar gezegd dat ik geen idee had, maar dat ze daarvoor het beste even bij het huis van mijn ouders konden gaan kijken.

En iemand die bij hetzelfde bedrijf werkt, maar ik alleen wel eens bij de koffie zie: 'Goh, hoe lang duurt jouw stage eigenlijk nog?'. 'Eh, ik ben dus de baas van deze groep mensen, niet de stagair....'



Gek genoeg heb ik dan weer nooit dat ik niet serieus genomen word door mensen waar ik mee moet werken. Als ik echt aan het werk ben straal ik blijkbaar genoeg autoriteit uit om niet meer te jong over te komen.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa: haha dat is ook een mooie, ... geen stagiaire maar de baas :p .. ze zullen wel raar gekeken hebben hihi.

Goed dat je tijdens je werk wel serieus genomen wordt.. dat heb ik gelukkig ook !



Hebben jullie enig idee waardoor jullie jonger geschat worden?

ook klein en slank toevallig?
Ik ben wel klein, maar niet slank. Bij mijkomt het puur door mijn jonge gezicht! Ik zie het zelf ook in de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel slank, maar niet kort, ben 1.81. Heb denk ik gewoon een jong gezicht/uitstraling. Verder draag ik zowel casual als netjes, maar iedereen schat mij dan alsnog rond de zelfde leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven