Werk & Studie alle pijlers

er (te) jong uitzien ---> nadeel!

13-11-2007 16:00 173 berichten
Hallo,



Ik vraag me af of er mensen zijn, die net als ik, er jonger uitzien dan dat ze zijn, en of diegene hierbij problemen ondervinden bij het zoeken naar een (HBO)baan?



Ik krijg namelijk weleens het gevoel dat ze mij niet aannemen omdat ik te jong en daardoor blijkbaar dus niet capabel overkom ofzo.



Ook succes verhalen zijn welkom :) Dat geeft de burger moed :)



Oja..ben 26 maar wordt vaak 20 geschat ..
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik word meestal jonger geschat. Laatst liep ik over straat, er stond een meneer in zijn tuin en we zeiden elkaar gedag, vraagt hij; heb jij je sommetjes klaar? Eh pardon? Of ik klaar was met mijn sommetjes want ik kwam toch net van school? Ik moest er wel om lachen, ik ben 37.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook. Op nieuw werk verteld dat ik die zomer getrouwd ben. Na 5 minuten gesprek wordt er dan vaak tussen gefietst hoe oud ik eigenlijk ben.
Ook in een supermarkt: mag ik er even langs. -Ga je gang. (zie kinderwagen) gaat u gang. *smoest tegen vrouw* die is nog jong. (kan ook over baby gaan natuurlijk, maar dat wordt meestal hardop met oehs en aahs gezegd)
spoekeltje schreef:
17-07-2017 06:29
Wat een leuk topic! Ik word meestal jonger geschat. Laatst liep ik over straat, er stond een meneer in zijn tuin en we zeiden elkaar gedag, vraagt hij; heb jij je sommetjes klaar? Eh pardon? Of ik klaar was met mijn sommetjes want ik kwam toch net van school? Ik moest er wel om lachen, ik ben 37.
En jij denkt dan niet meteen: die man ziet wel heel slecht?
Dat is namelijk het eerste wat in mij op zou komen, niet dat ik er vreselijk jong uitzie.
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar allemaal!

Ik ging laatst een nieuw rijbewijs halen (ben nu 29) omdat mijn oude rijbewijs na 10 jaar verlopen was. De vrouw achter de balie zat minuten lang mijn oude en nieuwe rijbewijs met elkaar te vergelijken om te kijken wat er nou veranderd was. Ze dacht dat ik voor een nieuwe categorie was geslaagd dat die erbij moest komen op het pasje. Het was niet in haar opgekomen dat ik al 10 jaar een rijbewijs kon hebben, daar was ik toch veel te jong voor.
Herkenbaar topic! Ik heb regelmatig als 25+ er moeten bewijzen dat ik oud genoeg was voor alcohol, ook toen het al vanaf 16 was toegestaan. Iedereen kijkt verbaasd als ik zeg dat ik al bijna dertig ben. Voordeel is dat ze me niet snel zullen vragen of ik ooit aan kinderen begin, en dat ik over 20 jaar hopelijk nog steeds flink jonger word geschat. Maar ik ben klein, slank en heb een jong gezicht, dus dat zal wel zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar dit. Ik ben 25 en woon sinds januari in een dorp. Toen ik daar 's ochtends sigaretten ging halen, werd er eerst door de kassamedewerker om mijn ID gevraagd. Geen probleem, overkomt me dagelijks. Maar daarna kwam een vrouw, die ook werkzaam was bij de supermarkt, erbij staan om te vragen hoe oud ik was. Toen ik zei dat ik 25 was, kreeg ik een verbaasde blik terug en toen zei ze: ''Oh, ik dacht dat je een jaar of 17 was en wilde je hier een baan aanbieden.''. Dus ik zei ongemakkelijk lachend terug dat ik nu mijn auto instap, naar mijn fulltime baan om vervolgens naar mijn koopwoning terug te keren.

Een aantal jaren geleden vond ik het nog wel een compliment maar tegenwoordig wordt het zelfs gevraagd als ik in mijn eentje bij een tankstation aankom, waar ik eerst mijn benzine betaal en vervolgens een pakje sigaretten erbij vraag. Ik begrijp dat je tegenwoordig al mag lessen vanaf 17 jaar maar hallo, twijfelen ze serieus of ik 17 ben?! Vind het langzamerhand best vervelend worden. Ik voel me zelden serieus genomen doordat ik er zo jong uitzie.

Ik merk wel heel erg verschil als ik hakken aan heb, of platte schoenen. In platte schoenen voel ik me ook echt zo'n ''meisje'' (ben ook niet erg lang) en dat zal ik dan ook wel uitstralen. Ik vind het maar irritant :P
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van een collega te horen "dat ik ook wel vroeg aan kinderen ben begonnen" tot ik zei dat ik 30 was. Hij dacht dat ik 22 was. Goede genen zeker?
Alle reacties Link kopieren
Oud topic is oud
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-07-2017 16:20
Oud topic is oud
In hoeverre is een topic oud als er nu nog op gereageerd wordt?
De openingspost is inderdaad van een aantal jaar geleden maar er is onlangs nog op gereageerd.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Als je jong bent, vind je het een nadeel. Als je ouder bent, een compliment.

Zo word ik meestal een jaar of tien jonger geschat. Helemaal nu ik net weer moeder ben geworden. Ik ben trouwens 45 jaar. ;-D
karin12345 schreef:
16-07-2017 20:15
Of het nou wel een obsessie is of niet, het is gewoon zo dat de meeste mensen graag jonger geschat willen worden.
Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom? En waarom doen we massaal blij als dat zo is, alsof het een verdienste is? Waarom houden we -door onze collectieve blijdschap- dit hele systeem in stand?
Waarom zijn we niet gewoon blij dat we überhaupt leven en niet uit elkaar gevallen zijn?
Waarom niet onze ouderdom vieren en complimenteren?
Alle reacties Link kopieren
md0110 schreef:
17-07-2017 13:31
Heel herkenbaar dit. Ik ben 25 en woon sinds januari in een dorp. Toen ik daar 's ochtends sigaretten ging halen, werd er eerst door de kassamedewerker om mijn ID gevraagd. Geen probleem, overkomt me dagelijks. Maar daarna kwam een vrouw, die ook werkzaam was bij de supermarkt, erbij staan om te vragen hoe oud ik was. Toen ik zei dat ik 25 was, kreeg ik een verbaasde blik terug en toen zei ze: ''Oh, ik dacht dat je een jaar of 17 was en wilde je hier een baan aanbieden.''. Dus ik zei ongemakkelijk lachend terug dat ik nu mijn auto instap, naar mijn fulltime baan om vervolgens naar mijn koopwoning terug te keren.

Een aantal jaren geleden vond ik het nog wel een compliment maar tegenwoordig wordt het zelfs gevraagd als ik in mijn eentje bij een tankstation aankom, waar ik eerst mijn benzine betaal en vervolgens een pakje sigaretten erbij vraag. Ik begrijp dat je tegenwoordig al mag lessen vanaf 17 jaar maar hallo, twijfelen ze serieus of ik 17 ben?! Vind het langzamerhand best vervelend worden. Ik voel me zelden serieus genomen doordat ik er zo jong uitzie.

Ik merk wel heel erg verschil als ik hakken aan heb, of platte schoenen. In platte schoenen voel ik me ook echt zo'n ''meisje'' (ben ook niet erg lang) en dat zal ik dan ook wel uitstralen. Ik vind het maar irritant :P
Van roken krijg je rimpels dus wie weet komt het nog goed met je ;-).
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
17-07-2017 18:34
Van roken krijg je rimpels dus wie weet komt het nog goed met je ;-).
Precies!
Net als van stress en ouderdom.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Gerrie47 schreef:
19-11-2007 17:23
De evolutietheorie komt niet van mij maar van een wetenschapper in de gentechnologie. In het dagelijkse leven stel ik mij niet extreem op .Op het werk vinden ze me de aardigste collega..Vooral de vrouwelijke.Ik stel me altijd positief op.Ik help graag iedereen.Ik spring overal bij als het kan.Een praatje kan er altijd nog wel bij.

Maar er zijn altijd van die figuren in een groep die de ander willen domineren.

Denk maar terug aan je schooltijd.Zie je er anders uit ,gedraag je je anders, ben je de slimste of draag je een brilletje.Meestal hebben de slachtoffertjes geen verweer.Het recht van de sterkste geldt altijd en overal. Ook in de burgermaatschappij. Door mijn jeugdig uiterlijk wordt ik als zwakkere beschouwd.

men denkt dat ik al gauw het onderspit zal delven. Dat heet je vijand of tegenstander onderschatten.

Het begint met opmerkingentjes en grapjes.Hierop moet je direct en krachtig op reageren anders wordt het met de dag erger. Leidingevenden zien je ook zo.

Hoe moet ik dit verklaren : heb meer (hogere) diploma's.verzet meer en lever beter werk en doe veel overwerk.

kan goed met het personeel omgaan.maar bij promotie ging een collega voor die zijn diploma nog moest halen.Hij zat nog op school.Stond bekend om wanprestaties en luigedrag en werkte nooit over..Hij werd mijn chef. Dit is geen opzich staande voorbeeld maar zo kan ik doorgaan.

Er zijn verengingen voor dikke ,lange,kleine,mooie of noem maar op.

Maar voor extreem jong uitziende mensen niet. Met hoevelen wij zijn in Nederland en in andere westerse landen ben ik wel nieuwsgierig naar.
Tjeetje wat heb je het getroffen met jezelf!!
Als je lang genoeg op de weegschaal staat val je vanzelf af!
Dina123 schreef:
11-01-2019 22:53
Tjeetje wat heb je het getroffen met jezelf!!
Jij zeker niet, als je hier al van over de zeik gaat.
Alle reacties Link kopieren
en dat voor een topic uit 2007..
Alle reacties Link kopieren
Ik word meestal een jaar of 10 jonger geschat. Inmiddels ben ik 50 en is dat niet meer zo erg, maar toen ik rond de 30 was heb ik wel eens het idee gehad dat ik voor een promotie voorbij ben gelopen. Mijn man trouwens idem dito, die kreeg laatst een opdracht niet omdat ze hem te jong vonden. Ik heb het ook wel eens bij een beoordeling terug gekregen, dat veel mensen mij "dat meisje" noemden.
Een jaar of 6 geleden stond er nog een keer iemand aan de deur die naar mijn vader vroeg. Toen de alcoholleeftijd net naar 18 was, ben ik ook ooit nog eens naar mijn id gevraagd (was ik 44/45). Soms heeft het ook voordelen, ik heb jaren een strippenkaart in het zwembad gehad tot 17 jaar, niet dat ik speciaal erom vroeg, maar die kreeg ik gewoon als ik een 10-badenkaart vroeg.
Vroeger als jonge dertigers werden we vaak niet serieus genomen, als we iets duurs wilden kopen, zoals een auto ofzo. Werden we naar de afdeling met kleinere types gestuurd of naar de tweedehands-afdeling. Mijn man heeft ook nog een kleurtje, dat helpt ook niet erg in zulke gevallen.
Alle reacties Link kopieren
miszlady schreef:
12-01-2019 10:29
en dat voor een topic uit 2007..
Oh echt haha. Benieuwd of to er nog steeds zo jong uit ziet en hoe het 12 jaar later gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik had op de middelbare school een rectrix die veel ouder geschat werd. Ze was eind 20 maar werd rond de 40 geschat. Ik denk omdat ze nogal dun haar had. Je zag op sommige plekken haar huid er gewoon doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 27 maar wordt rond de 18 geschat. Ik geef les aan leerlingen van 17 tot 23 dus ja, ik wordt vaak als leerling aangezien. Het went uiteindelijk wel, al denken veel mensen nog dat je bijvoorbeeld bij je ouders woont -.-

Het zit in de familie, mijn moeder is 64 en wordt rond de 45 geschat en mijn zus is 32 maar haar schatten ze rond de 24..
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar dit, ik ben zelf 24 jaar oud (man), maar mensen denken altijd dat ik 17 jaar ben. Ik heb hier best wel veel moeite mee, aangezien ik niet altijd serieus wordt genomen. Ook in de liefde boek ik weinig successen, omdat vrouwen mij alleen zien als knuffelmateriaal (ja ik zie er schattig uit, mensen zeggen dat ik op een pandabeer lijk). Ik word alleen serieus genomen op werk, omdat ik overkom als een "intelligent" persoon.

Veel mensen denken dat dit komt omdat ik half Oost-Aziatische ben, echter ziet mijn Nederlandse vader er ook jong uit. Hij wordt altijd rond de 50 jaar geschat, maar hij is onderhand 62 jaar oud. Mijn moeder daarentegen wordt rond de 60 jaar geschat, maar zij is 57 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook. Ik ben 53, en word geschat tussen 38 en 42. Mijn vader is 80, maar ziet er ook jonger uit. Hij is minder kalend dan ik (ik heb op mijn hoofd grotere inhammen), heeft nog blond haar, alleen bij de slapen wordt hij grijs.

Ik word niet alleen jonger geschat; ik voel me ook bijna zo fit als een jongvolwassene, en ik gedraag me ook jonger. Alleen volgens de kalenderleeftijd ben ik ouder, zullen we maar zeggen. :)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Benit schreef:
04-11-2019 13:11
Zo herkenbaar dit, ik ben zelf 24 jaar oud (man), maar mensen denken altijd dat ik 17 jaar ben. Ik heb hier best wel veel moeite mee, aangezien ik niet altijd serieus wordt genomen. Ook in de liefde boek ik weinig successen, omdat vrouwen mij alleen zien als knuffelmateriaal (ja ik zie er schattig uit, mensen zeggen dat ik op een pandabeer lijk). Ik word alleen serieus genomen op werk, omdat ik overkom als een "intelligent" persoon.

Veel mensen denken dat dit komt omdat ik half Oost-Aziatische ben, echter ziet mijn Nederlandse vader er ook jong uit. Hij wordt altijd rond de 50 jaar geschat, maar hij is onderhand 62 jaar oud. Mijn moeder daarentegen wordt rond de 60 jaar geschat, maar zij is 57 jaar oud.
Mijn hemel, waarom haal je een topic van 12 jaar oud naar boven, toen was je amper geboren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven