Werk & Studie alle pijlers

Ergernissen op het werk

09-03-2018 16:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je een rotdag gehad? Zijn je collega's weer eens niet om uit te houden? Enz enz.

Schrijf het dan maar lekker van je af!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was mijn collega nogal gestresst.
Begrijp het ook wel, want een collega is deze week ziek en aansluitend heeft hij 2 weken vakantie. En daarnaast moet ze mij ook nog helpen (ben er net nieuw namelijk ).

Maar oh ze was niet te genieten vandaag. Ze was kattig en brulde om zich heen. En als ik haar wat vroeg kreeg ik me toch een snauw!!

Grrr, ik houd daar helemaal niet van! Einde van de dag kwam er nog net een "fijn weekend " uit haar mond....

Hopelijk is ze na het weekend weer afgekoeld :-)
Ik ben ziek thuis. Wil wel even mee klagen dat ik heel graag weer aan het werk zou gaan! En oh ik had ook een heel vervelende collega die ook mijn leidinggevende was. Die wist alle rotklusjes of extra werk altijd bij mij te leggen "want jij zegt toch nooit nee". Die mis ik dan weer even niet haha.
Hopelijk is jouw collega na het weekend weer wat afgekoeld ;-) Fijn weekend!
Telt vrijwilligerswerk ook? Ik help regelmatig bij een inloopspreekuur en ik had een cliënt die weer zou komen zodat we verder zouden gaan waar we gebleven waren. Toen ze er weer was de tweede keer zag ik een collega met haar praten. De cliënt bleef mijn kant op wijzen en bleef staan tot ik zover was om haar te helpen.

Toen we geïnstalleerd waren vroeg ze waarom mijn collega haar zo graag wilde overnemen terwijl ze steeds aangaf door mij geholpen te willen worden en dit ook zo afgesproken is.

Ik was verbaasd, want dit is inderdaad vreemd. Ik kon nog net een glimlach eruit persen en zeggen dat zij haar kennelijk zo aardig vindt dat ze haar wilde helpen. Maar met ons werkwijze en afspraken in mijn achterhoofd is dit heel vreemd gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik word behoorlijk kriegel van collega's die werkzaamheden ontwijken waar ze geen zin in hebben, of er alles aan doen om maar niet de teamleden te hoeven helpen met werkzaamheden die op dat moment moeten gebeuren als die niet in hun kliekje zitten. Helaas wordt die oncollegialiteit niet tentoon gespreid als er leidinggevenden bij zijn, en houdt men zich van de domme of reageert verontwaardigd wanneer ze erop aangesproken worden door teamleden zelf.

Gelukkig zijn deze collega's niet altijd op deze locatie, scheelt ergernis :)
Alle reacties Link kopieren
pfft waar begin ik...

collega's :
die de vracht niet opruimen maar het overal en nergens dumpen
die altijd wat te zeiken hebben over het rooster maar als ze er minder op staan als eerst beginnen te brullen.
om de haverklap ziek zijn waardoor jij hun dienst moet werken maar als jij iets hebt wilt niemand ruilen :roll:


De Manager die denkt dat we robots zijn en alles stande pede kant en klaar hebben : zoals laatst moest ik het schap anders indelen ik had al soort van beginnetjes gemaakt begint hij meteen te van: dit kan niet, dat moet daar blabla waarop ik zei: luister je vroeg mij dit schap te doen dus niet zeiken nu ik doe het op mijn manier en zoals je ziet dit is niet het eindstation. (ken elkaar al een tijdje dus hij kan het hebben)

Omzet : iedere week hebben we een omzet die we moeten behalen : en de ene keer lukt dat en de andere keer niet maar alsnog voor een stille periode mogen we niet klagen . Maar manager denkt dat als er een blikje verkeerd staat of als er 18 zakken in plaats 20 zakken chips liggen dat het meteen invloed heeft op de omzet :facepalm: waardoor de winkel echt volgestouwd is. :blabla:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Hier was toch al een topic over?

Over collega's die w.c.'s vies achterlaten, de telefoon op speaker zetten, hun afwezigheidsassistent niet aanzetten, steeds naar congressen in leuke buitenlandse steden willen, rijstwafels/uiensoep aan hun bureau eten, neuspeuteren, drie dagen hetzelfde overhemd dragen, te laat komen en te vroeg weggaan, aan klanten beloven dat jij de klant terugbelt, het halve bedrijf in de CC zetten, zich niet aan afspraken houden, enz.
Alle reacties Link kopieren
sorry dat wist ik niet dat er hiervoor al een topic over was.

Waar ik me ook soms over erger is dat mijn collega's denken dat ik bepaalde dingen niet ken / kan.

Alleen maar omdat ik nieuw in dit bedrijf ben betekent het niet gelijk dat ik alles opnieuw moet leren.
Alle reacties Link kopieren
Okay, dat was te veel blabla van mijn kant. :)
Laten we het erop houden dat ik mijn dag vandaag niet heb.
anoniem_362799 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 12:49
Reden: teveel blabla :)
93.47% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven