Werk & Studie alle pijlers

Ergernissen op werk

19-06-2018 11:08 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie weten zijn er op mijn werk werkzaamheden waar ik het niet mee eens ben, onzin vind of ik vind dat dat beter geregeld kan worden. Zo doe ik bepaalde dingen via de mail omdat ik dat efficiënter vind. Wij hebben namelijk een afdeling van ruim 90 man en door de verbouwing laatst zit niet iedereen meer bij elkaar en ik heb geen zin om heel het gebouw te doorzoeken.

Dus; wie heeft er nog meer dingen binnen zijn/haar werk waar hij zich aan ergert?
mammavanmeisje schreef:
19-06-2018 21:39
Ik erger me aan collega's die de wc bevuilen en niet schoonmaken.
Het is geen grap 🤐
Herkenbaar helaas. Je zou zeggen dat mensen achterom kijken maar helaas. Complete poep of ongesteldheid sporen. Wat is de moeite om even de bril af te nemen of de borstel door de pot te halen. En helaas zijn dames de grootste viespeuken op t toilet.
Ivy_Signe schreef:
19-06-2018 15:07
Daar ben jij toch voor? Jij bent hun reminder en hebt als taak om de stukken te verzamelen zodat je collega's niet voor niets bij elkaar komen. Ik snap niet dat je je daar te goed voor voelt.
Een manager of collega kan toch ook vragen 'heb je die en die cijfers voor me zodat ik die kan verwerken in de eindrapportage'? Ik zie geen probleem.

Als je het daar niet naar je zin hebt, moet je meer diploma's halen of ander werk zoeken.
Ik verzamel de stukke,maar dat hoeft toch niet te betekenen dat er elke week dezelfde mail uit moet
Michella_1991 schreef:
19-06-2018 22:53
Ik verzamel de stukke,maar dat hoeft toch niet te betekenen dat er elke week dezelfde mail uit moet
Jij denkt dat die stukken vanzelf komen als jij hen geen reminder stuurt? Dat die mensen geen andere dingen aan hun hoofd hebben? Dat dat overleg het enige is waar ze de hele week mee bezig zijn?
Wat precies maakt dat jij je te goed voelt voor je taken?
Waarom zoek je geen ander werk als jouw attitude niet in jullie organisatie past? Kun je elders al je kwaliteiten benutten. Zullen ze vast blij mee zijn.
Ivy_Signe schreef:
19-06-2018 22:59
Jij denkt dat die stukken vanzelf komen als jij hen geen reminder stuurt? Dat die mensen geen andere dingen aan hun hoofd hebben? Dat dat overleg het enige is waar ze de hele week mee bezig zijn?
Wat precies maakt dat jij je te goed voelt voor je taken?
Waarom zoek je geen ander werk als jouw attitude niet in jullie organisatie past? Kun je elders al je kwaliteiten benutten. Zullen ze vast blij mee zijn.
Als je elke dag in je agenda kijkt wat je die dag hebt kan dat echt wel
Michella_1991 schreef:
19-06-2018 23:17
Waarom ben jij secretaresse?
Je bent secretaresse en je hebt het over stukke....
Knap dat je aangenomen bent.
Michella_1991 schreef:
19-06-2018 23:17
Ja alles kan.
Jij kan alleen je eigen werk niet eens uitoefenen.
Michella_1991 schreef:
19-06-2018 12:39
Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaar.tsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
Dan denk ik, collega's kunnen zelf toch ook nadenken. Bv elke dag in je agenda kijken en denken ´owja, ik moet dit en dat nog mailen´
Je moet je hier ook eens in een ander verplaatsen. Voor jou is het wellicht "core business" om dat overleg voor te bereiden. Voor jouw collega's is dat 1 van de dingen die erbij horen en zijn ze verder met hele andere zaken bezig. In zo'n situatie is hey aan jou om actief spullen te gaan verzamelen.
makreel schreef:
19-06-2018 11:29
Ik erger me juist aan collega's die mailen als we een deur bij elkaar vandaan zitten. Dan denk ik echt: WAT? Steek even je hoofd om de hoek van de deur, dan kunnen we het meteen regelen. Ik loop dan meestal maar even die kant op. Is het meteen gefikst.
Bij ons zijn er zoveel hapsnap dingen die je in de wandelgangen aan elkaar kunt vragen om te doen die je niet meteen kunt verwerken (in je to do lijst zetten) dat het veel handiger is om het wél via de mail te doen. Collega’s zijn ook amper bereikbaar, ook al zitten ze een deur verderop.
Ivy_Signe schreef:
19-06-2018 15:07
Daar ben jij toch voor? Jij bent hun reminder en hebt als taak om de stukken te verzamelen zodat je collega's niet voor niets bij elkaar komen. Ik snap niet dat je je daar te goed voor voelt.
Een manager of collega kan toch ook vragen 'heb je die en die cijfers voor me zodat ik die kan verwerken in de eindrapportage'? Ik zie geen probleem.

Als je het daar niet naar je zin hebt, moet je meer diploma's halen of ander werk zoeken.
Oh, deze to.

Jij moet een andere baan of eens gaan bedenken wat je werk nou eigenlijk inhoudt.
Een secretaresse ontzorgt....een reminder is dus op zijn plek!

Jouw collega's houden zich bezig met andere taken en een vergadering is meestal niet het eerste waar ze aan denken op een werkdag. Jouw taak is voorbereiden en dat is wel het eerste waar jij aan denkt.

Mooi toch dat je gezamenlijk toch iets kunt bereiken.

Ik heb nu ook een collega secretaresse. Zij weigert bezoek op te halen. Kan de collega best zelf. Collega moet soms nog iets afmaken en dan een grote zucht als ze toch naar beneden moet. Ik haal het bezoek juist op. Even een praatje, kopje koffie. Zo leer ik de klanten ook kennen.
Mijn ergernis: de dagelijkse storingen en de daarbij behorende extra late eind-tijden.
Het zorgt er bij mij voor dat ik minder plezier in mijn werk heb.
Michella_1991 schreef:
19-06-2018 11:08
Zoals jullie weten zijn er op mijn werk werkzaamheden waar ik het niet mee eens ben, onzin vind of ik vind dat dat beter geregeld kan worden. t?

Hoezo weten wij dat?
Pipistrello schreef:
20-06-2018 12:04
Hoezo weten wij dat?
Omdat ze er al een aantal topics over geopend heeft. Loep maar even anders.
lise1985 schreef:
20-06-2018 12:05
Omdat ze er al een aantal topics over geopend heeft. Loep maar even anders.

Neu. Geen zin. Ik vind de aanname nogal bijzonder. Net of iedereen hier op de hoogte moet zijn van TO's gedoetjes.
Damselindistress schreef:
20-06-2018 09:38
Een secretaresse ontzorgt....een reminder is dus op zijn plek!

Ja dit dus.

Ik werk 1 op 1 met mijn werkgever en ik vind het juist heerlijk om hem op tijd te herinneren aan:

- je moet over tien minuten vertrekken naar je afspraak - en vijf minuten later nog eens herhalen;
- je hebt cliënt zus beloofd zo te doen;
- je hebt straks vergadering met x, dossier ligt klaar in de vergaderzaal en ik geef je nog even een korte samenvatting van de recente ontwikkelingen in dat dossier;
- zal ik je halfjaarlijkse afspraak met de tandarts regelen?
- heb je eigenlijk al gegeten vandaag ;-D
- is er in dossier X al gefactureerd/heeft cliënt Y zijn factuur al betaald => indien niet, rappel sturen?
- ...

Dat soort dingen uit zijn handen nemen nog voor hij zelf beseft dat hij het nodig heeft, dat is mijn job en ik hou ervan als alles vlekkeloos verloopt.
Koffie halen doe ik niet, dat wordt me niet gevraagd en ik merk dat het voor wg net goed is dat hij dat zelf doet, even weg vanachter zijn bureau.
De vaatwas in/en uitladen doe ik wel, hem eraan herinneren dat de bakker naast de deur volgende week jaarlijkse vakantie heeft ook.

Ik snap best dat niet iedereen in de wieg gelegd is voor een ondersteunende functie, maar ik begrijp dan weer niet waarom je dan een baan als secretaresse aanneemt.

Waar ik me trouwens wel aan erger in mijn job:

- Cliënten die per se wg zelf willen spreken/nu onmiddellijk een afspraak willen en als ik dan doorvraag denken dat ik dat doe uit persoonlijke nieuwsgierigheid of zo, terwijl als ik iemand doorschakel wg als eerste vraagt waarom die persoon hem wil spreken;

- Cliënten die op het allerlaatst een afspraak willen verzetten. Mensen maken tijd voor je vrij, respecteer dat dan ook. Natuurlijk zeg je je afspraak af als je kind onverwacht in het ziekenhuis belandt, maar niet als je je bedenkt dat je naar de kapper moet.

- Mensen die heelder verhalen door de telefoon willen doen. Zet het aub op mail want ik onthou het niet allemaal en de kans dat het verkeerd wordt doorgegeven (zeker vb. cijfers) is te groot.

- Mensen die niet snappen dat ik wg niet ben. Dan zeg ik tig keer dat ik de secretaresse ben en blijven ze toch inhoudelijk vragen stellen over dossiers.
Ik mag daar helemaal geen info over geven en al zeker niet aan derden/tegenpartijen.

- Top ergernis: mensen die zich niet kenbaar maken als ze bellen of zich alleen voorstellen met hun voornaam en dan verwachten dat ik weet wie ze zijn en meteen ook hun dossier vanbuiten ken.
Ik hoef geen referentie oid van ons kantoor maar met iets als 'hallo, je spreekt met Jan Janssen, ik bel ivm het dossier tegen Piet Pieters' bespaar je zowel jezelf als mij een boel ergernis.

(en stiekem erger ik me ook aan dt- en schrijffouten van professionals)
Ik erger me aan een collega, waar ik tot vorig jaar zomer bevriend mee was. Dat is toen door ruzie beëindigd. Inmiddels praten we weer gewoon met elkaar als collega's. Zij moet met een andere collega vaak de spoedklusjes doen. Omdat ze meer zou kunnen dan de rest. Ik twijfel daaraan, maar goed. Ze voelt zichzelf ook meer daardoor en speelt soms de baas over anderen. Haar mening is nogal wisselend. Dan klaagt ze dat ze teveel moet doen. Als ik zeg iets minder leuk te vinden van werk zegt zij meestal: "Mij maakt het niet uit." Dan is ze ineens met alles tevreden. Nu worden wij beiden soms ingezet op een andere afdeling. Ik vind dat werk leuk. Haar mening daarover is ook net zo wisselend. Dan vind ze het saai en dan maakt het haar weer niet uit. Vorige week kreeg zij een taak die ik ook wel had gewild. Ze zei koel: "Ik moet iets moeilijkers doen." Ja en? Voelt ze zich weer beter. Deze week was er op die afdeling te weinig werk en een deel van die mensen moest op onze afdeling werken. Ook ervaren mensen in dat vakgebied. En troela die net zo onervaren is als ik daarin mocht daar wel werken. Ze heeft niet als iedereen haar minpunten. Onder andere driftbuien als ze haar zin niet krijgt. Dan is ze net een klein kind.
Ik vind collega’s die een puinhoop voor mij achterlaten vervelend. Hoe moeilijk is het om stapels die gescheiden aangeleverd krijgt ook gescheiden te houden? Ben je soms eerst bezig met puin ruimen voordat je kunt beginnen.

Of collega’s die iets van mij moeten en dan als volgt bellen: “Hi reep-chocolade, hoe is het? Ik zie dat je eigenlijk nog vakantie hebt, stoor ik je? Ja het kon zomaar zijn dat je in bikini op het strand lag.”
Eerste dat interesse tonen, waarbij ik me verplicht voel om ook interesse te tonen voor de ander. Maar eigenlijk denk ik dan van, goed, vertel maar wat je van me wil. Lekker to the point zijn. Ik word niet makkelijker als je eerst interesse toont hoor.
En dan komt. “Hee, maar ik bel je niet voor niets.. klant X heeft een klacht, kun jij daar maandag even heen, je bent dan vrij, maar je krijgt een volledige dag betaald hoor.”

En soms komt er na hun interessepraatje niets. Hoeven ze ineens niets van me.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Pipistrello schreef:
20-06-2018 12:07
Neu. Geen zin. Ik vind de aanname nogal bijzonder. Net of iedereen hier op de hoogte moet zijn van TO's gedoetjes.
Eens. Sommige TO's denken zo boeiend te zijn dat alles van ze gelezen danwel onthouden wordt...
Hier (kantoor) maken ze er een hobby van om niks bij te vullen. Koffie automaat leeg? Snel weglopen. Laatste envelop? Snel wat erop leggen. Heel sneu.

Mijn vrouwelijke collega's vergeten wel eens door te spoelen, of de sporen weg te poetsen. 1x was de stront helemaal niet doorgespoeld, te ranzig.
Wij hebben toiletten op de gang naast ons kantoor. Je ziet dus wie er gaat. Dat heeft als voordeel dat alles netjes blijft. Nadeel vind ik dat je de scheten van je baas hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven