Werk & Studie alle pijlers

Ergste (bij)baan die jij ooit gehad hebt?

18-01-2016 12:17 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



wat is de ergste (bij) baan die jullie ooit gehad hebben?

Weet dat er al een topic over collega's is maar deze leek mij ook leuk.



Ik trap af:



heb als bijbaan in een zorginstelling gewerkt voor zwaar gehandicapten (schoonmaak).

De eerste dag ging wel, de tweede dag moest ik kamers schoonmaken waar bewoners vastgebonden lagen op bed.

Heb dat beeld niet meer van mijn netvlies kunnen krijgen en ben niet meer gegaan.

Een paar jaar later zijn zij ook opgedoekt, maar denk er nog steeds af en toe aan...
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 18 januari 2016 @ 14:01:

[...]

Toen ik er werkte hadden de vaste werknemers het geintje dat ze iemand die ze weg wilde hebben op een plek neerzette waarvan zij bij voorbaat al wisten dat mensen vanzelf vertrokken. Het is me letterlijk gezegd.

Herkenbaar. Ik heb onzinnig lopendebandwerk gedaan tijdens mijn studie (twaalf flessen scheerschuim uit een verpakking halen en die per drie verpakken en daar een barcode op plakken, dat idee) en om hun eigen frustraties kwijt te kunnen, zette sommig personeel de band zó snel dat je het nooit kon bijbenen. Schenen ze bij alle nieuwelingen te doen. Achteraf hoorde ik dat een vriendin daar ook weleens had gewerkt en daar enorme stennis over heeft lopen schoppen.

Maar ja, je moet ergens je lol uit halen als dat is wat je doet. Sommigen werkten er al vijftien jaar. Nooit begrepen hoe je dat kunt volhouden. Vooral ook omdat het zo nutteloos leek allemaal. Ik had aan een meisje gevraagd dat wel aardig leek of dit haar vaste werk was, maar nee het was tijdelijk - ze werkte er 'nog maar' twee jaar...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mijn ergste bijbaantje was bollenpellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna alleen maar erge bijbaantjes gehad. Het begon als net vijftienjarige bij de Hema, na zes weken kon ik geen dikke buiken meer zien en geen babygekrijs meer horen. En mijn bazin was een echte bitch.



Ook op mijn achttiende in een wasserij voor bedrijfskleding gewerkt, vol goede moed erheen maar het was loodzwaar. De rekken waren te hoog voor mij, de overalls waren zwaar en ik kreeg telkens stroomschokken van die zinken bakken die er stonden. Ik heb echt mijn best gedaan en dat zag bazin ook maar ik hoefde niet meer terug te komen.



Toen ik op mijn achttiende echt wanhopig was naar geld een blauwe maandag bij de Miss Etam gewerkt en dat was het allerergste denk ik. Mocht niet in de buurt van de kassa komen, alleen rondrennen en kleding inhangen. Ook in de pauze werd er vaak gebeld of er nog een artikel in het magazijn aanwezig was wat niet meer in de winkel hing en dat gebeurde dikwijls dus echt pauze had je ook niet. Na sluitingstijd verder kleding inhangen, onbetaald. Verder was het verplicht per maand zoveel geld in de gezamenlijke snoeppot te doen maar daar deed ik mooi niet aan mee, ik pakte daar toch nooit iets uit. Na proeftijd ontslagen en ben zingend naar huis gegaan.



Frikandellenfabriek was ook niet mijn ding.



Voor studie stage bij uitzendbureau. Verschrikkelijk. Ik zat sowieso in een helse periode van mijn leven maar wilde niet opgeven en bleef toch proberen. Toen stortte ik in. Ontslagen.



Orderpicken ging nog wel, ben er flink van afgevallen toen haha!



De stage bij een welzijnsinstelling die ik daarna ging doen was super.



Wat ik wel leuk vond:

- Werken in cd-winkel

- Werken in bedrijf waar post gesorteerd werd en postpakketten in elkaar gezet. Aan een lange tafel met discman op en werken maar. Zalig! Allerleukste bijbaantje ever.

- Tijdens mijn studie zwart poetsen bij vrienden. Heerlijk! Wat gezellig was dat en ik maakte mensen blij.

- Cateringmedewerkster bij bedrijven. Lunches maken en spoelkeuken. Vond ik ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb ik bijna alleen maar leuke baantjes gehad. Ik heb heel veel gedaan, van winkels tot post bezorgen tot schoonmaken. Ik weet nu inmiddels wel dat het niet zoveel uitmaakt of een baan kut is of leuk. De grootste kutbaantjes werden leuk als ik geweldige collega's had en de allerleukste baantjes verloren wat glans als ik minder leuke collega's had.
Maatschappelijke stage in een verzorgingstehuis. Wat een ramp. Als 13/14 jarige tussen al die vaste medewerkers die je totaal nergens bij betrokken en je alles lieten doen. Smerige toiletten schoonmaken om vervolgens met hetzelfde doekje weer de keuken te poetsen. Sommige ouderen moest ik negeren en in de pauze's werd er gelachen omdat een mevrouw haar behoefte midden in de kamer had gedaan, omdat ze niet naar de wc mocht. Ouderen betaalden voor avondeten en dan moest ik van mijn begeleider bij sommige mensen heel weinig opscheppen 'omdat ze toch hun bord niet leeg aten'. De rest van de middag mocht ik in de koelcel doorbrengen om te bekijken of alle data nog wel klopte. Ja, echt een leerzame (maatschappelijke!) stage. Not. Het enige wat ik geleerd heb is dat mijn ouders nóóit in een verzorgingstehuis terecht komen. Ik kon wel janken als ik daar 's ochtends naar binnenliep.
Alle reacties Link kopieren
Een klasgenoot van me had een zaterdagbaan op de markt, bij een groentenboer, was een familielid van haar. Het was hard werken maar ze vond het geweldig. Ook tijdens haar latere studieperiode ging ze ermee door. Geen idee wat het opleverde maar in ieder geval verse groenten en fruit voor een week.
verba volant, scripta manent.
McDonalds. Ik hoorde de piepjes van de frituurpan nog als ik 's avonds bed lag. En van al dat vet was de vloer spekglad. Wel goed als je verslaafd bent aan McDonalds; daarna wil je er nooit meer komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!



Ik was een blauwe maandag (of eigenlijk zaterdag) hamburgerbakker in een discotheek. Het was daar al gigantisch heet en ik stond in een hokje van één vierkante meter achter een grillplaat. Daar konden twee burgers op. Mijn God, wat willen veel mensen hamburger eten tijdens uitgaan. En wat zijn dronken mensen irritant als hun hamburger niet snel genoeg komt omdat er honderdduizend mensen vóór hem zijn. Trauma's.



Toevoeging: hoe kan ik mijn carriere als 15-jarige worstenbakker bij HEMA vergeten? Dat was awesome! Het was zo ongeveer -80 graden buiten en ik stond daar met mijn shitload aan worsten achter een soort marktkraampje. Op een kartonnen doos, want dan kreeg je minder koude voeten (zei mijn baas, ik heb er niets van gemerkt). Dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden bij een grote fastfoodketen gewerkt.. Heb niet eens mijn proeftijd afgemaakt..



Ik kreeg namelijk ontzettend last van mijn knie, moest op doktersadvies rust nemen en niet te veel/lang staan. Heb dit netjes uitgelegd aan leidinggevende en die vertelde mij dat er wel zittend werk voor me was, dus ik kwam werken. Bleek dat ik mijn hele dienst moest STAAN bij de wc's om geld te kunnen wisselen. Mocht er geen stoel bij pakken o.i.d.

Dat was ook de dag dat ik ontslag heb genomen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Ik las een post over het opnieuw inpakken/labelen van kaas bij de AH. Zelfde soort ervaring.



Ik zou als manager bij een AH filiaal gaan werken en om het filiaal goed te leren kennen,zou ik op meerdere afdelingen een dag of 2 meedraaien.



Bij de kaas- en vleeswaren werd er inderdaad opnieuw ingepakt. Met andere woorden: de datum die op het artikel staat hoeft niet te kloppen. Ik had er erge moeite mee om lever te verkopen aan oudere personen, waarvan ik wist dat de datum niet klopte. Eerlijk gezegd vind ik het gevaarlijk. Voor het zelfde geld wordt zo'n oudje ziek en erger..



Dit is uitgemond in een behoorlijk meningsverschil met de manager en heeft er voor gezorgd dat ik ontslag heb genomen. Stelletje oplichters!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 18 januari 2016 @ 19:42:

[...]





Heb ik ook een paar dagen gedaan. Heel hard werken en inderdaad, wat zijn mensen smeerlappen als ze in hotels logeren. Hoe je het klaarspeelt om een hele dikke vieze, zwarte rand in bad achter te laten als je 1 nacht hebt gelogeerd? Ik weet het niet, maar het gebeurde. Net als dames die zich lekker met talkpoeder wilden insmeren na het bad en dan de halve bus op de natte vloer, in bad, in de wastafel, tegen de spiegel aan lieten vallen.Ik heb het nooit gedaan, maar door alle verhalen over dat het zo zwaar is haal ik altijd zelf mijn bed af als ik in een hotel heb geslapen. Scheelt misschien toch weer een beetje.
quote:marjolein852 schreef op 18 januari 2016 @ 21:57:

Ik las een post over het opnieuw inpakken/labelen van kaas bij de AH. Zelfde soort ervaring.



Ik zou als manager bij een AH filiaal gaan werken en om het filiaal goed te leren kennen,zou ik op meerdere afdelingen een dag of 2 meedraaien.



Bij de kaas- en vleeswaren werd er inderdaad opnieuw ingepakt. Met andere woorden: de datum die op het artikel staat hoeft niet te kloppen. Ik had er erge moeite mee om lever te verkopen aan oudere personen, waarvan ik wist dat de datum niet klopte. Eerlijk gezegd vind ik het gevaarlijk. Voor het zelfde geld wordt zo'n oudje ziek en erger..



Dit is uitgemond in een behoorlijk meningsverschil met de manager en heeft er voor gezorgd dat ik ontslag heb genomen. Stelletje oplichters!Na echt zo vies ! Tegenwoordig is het gesealed maar in mijn tijd deden we dat zelf met huishoud folie en zelf stickeren bah en je mocht er niks van zeggen oplichting he!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bij de Hema. Ik was 16 en na een jaar werd me opeens (aan t eind van de dag) verteld dat ik niet meer terug hoefde te komen, want na alle gesprekken functioneerde ik nog steeds slecht..

Gesprekken? Ik had nooit een gesprek gehad of klacht gehoord, werkte er al een jaar op zaterdag zonder problemen. Helaas voor haar werkte mijn vader toentertijd in een heel hoge functie bij de hema, dat wist niemand in dat filiaal. Hij ging het uitzoeken (er moesten immers verslagen zijn van die 'gesprekken') en toen kwam er eea aan het licht, weet het niet meer precies maar mijn baas is toen overgeplaatst en later ontslagen.
Geestdodend.

8 weken administratieve stage van school uit moeten, telkens van half 9 tot 6 (met half uur pauze) en werkelijk niks mogen doen.

Personeel had geen zin om mij op te leiden, want "dat was toch zinloos voor zo'n korte tijd".



Ik heb me tijdens die lange uren vaak de vraag gesteld waarom ze dan een stagiair in huis haalden.



Het enige wat ik heb geleerd is hoe de papierversnipperaar werkte. Dat was echt zo'n beetje alles wat ik mocht doen.
Alle reacties Link kopieren
Werken in een dierenwinkel. De taken waren simpel: voer en drinken, schoonmaken en daarna bijvullen/nieuwe producten in de winkel zetten. Alleen elke ochtend dode dieren uit de hokken scheppen, zieke dieren die achter 'verstopt' stonden in ongelofelijk smerige hokken verzorgen tot ze dood gingen, ik vond het vreselijk.



Geen trapje krijgen voor de bovenste hokken (waardoor ik op m'n tenen het waterbakje moest ophangen en regelmatig de inhoud over me heen kreeg), klanten die woest op je werden als je een collega ging halen omdat je ze niet kon helpen (ik maak hier schoon, ik heb geen idee welke maat halsband uw hond nodig heeft en loop liever niet het risico dat hij dankzij mij stikt of weg kan lopen ), het buitensluiten en werk 'afpakken' van collega's ('dat doe ik wel, ga jij maar naar huis' en de volgende dag was het nog steeds niet gedaan) en die afgrijselijke OPEN(!) bak vol met zoveel wormen dat je kon horen hoe ze over elkaar krioelden boven op de container, zodat je die elke keer moest oppakken/aan de kant schuiven, vond ik ook niet leuk, maar dat woog niet op tegen hoe die dieren er aan toe waren.



Heb m'n twee maanden volgemaakt en ben er daarna nooit meer binnen geweest..
De gênantste baan die ik ooit heb gehad was bij een groot goed doel dat natuur beheert . Daar hadden ze een oud bestand afgestoft met daarin ex-leden en die hadden ze aangeschreven of ze wellicht nog eens een donatie wilde doen..



Bleek het een mailing te zijn met ex-leden waarvan de geboortedatum vóór 1910 lag



Mijn werk was het verwerken van de teruggestuurde post met daarop doodsverwensingen, scheldkanonnades, adreswijzigingen naar het plaatselijke crematorium of tekeningen van de begraafplaats door kindjes getekend. Daar waar het mogelijk was moest ik ook de nabestaanden bellen om excuses aan te bieden.



Ik heb netjes alle 15.000 geretourneerde poststukken verwerkt (de mailing betrof 40.000 stuk) en elke avond in het studentenhuis de ergste briefstukken smakelijk omschreven aan de eettafel. Dat laatste plus de gruwelijk goede kantine op het prachtige terrein was het meer dan waard om er weken te werken
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vanwege mijn opleiding 200 uur stage lopen in een bejaardenhuis.

Ik deed die opleiding om uiteindelijk met jongeren te werken maar moest toch eerst stage lopen met ouderen.



Ik was er eigenlijk als extra hulp want normaal stonden de andere medewerksters ook alleen op een afdeling maar nu ik er was ging degene bij wie ik op de afdeling stond de hele dag andere afdelingen af om daar gezellig te kletsen met collega's en ik moest maar zien dat ik de ouderen tevreden hield en de afdeling schoonhield.



Ik moest mee naar de toiletten om de ouderen te helpen ( inclusief de billen afvegen ).

Ik moest de mensen op bed leggen en medicatie geven wat ik eigenlijk helemaal niet mocht doen.

Ergste vond ik nog wel dat we 1 vrouw op de afdeling hadden die niet zelf kon lopen en die met twee mensen naar een toilet geholpen moest worden.

Stond ik alleen en moest mevrouw naar het toilet.

Ik collega's oproepen maar niemand kwam opdagen.

Die vrouw heeft drie uur zitten vragen of ze naar het toilet mocht tot degene die op mijn afdeling hoorde te staan me kwam helpen ( wel nadat ze uitgebreid pauze had gehouden van bijna een uur terwijl we een half uur hadden en ik de eerste paar keer niet eens gevraagd werd om ook pauze te houden )



Ondanks dat ik totaal niet met ouderen wilde werken en het ook echt niet mijn ding was heb ik wel erg mijn best gedaan en tijdens tussentijdse gesprekken scoorde ik ook altijd voldoende.

Maar toen ik na 180 uur het eindgesprek en de eindbeoordeling had met degene met wie ik op een afdeling stond ( die er dus feitelijk bijna niet was ).

Kon ze me ineens geen voldoende geven want volgens haar had ik geen affiniteit met de doelgroep ( nee dat had ik ook niet echt maar ik deed wel hartstikke mijn best en had al die keren ervoor wel voldoendes gekregen van haar ).

Hierdoor kon ik dus mooi mijn hele eerste jaar over doen van die opleiding.

Maar ze vroeg wel of ik die overige twintig uur wilde afmaken.

Waarom dan vraag je je af als ik onvoldoende presteerde ?
Haha fog, wat een blunder. Micchan en welcomehome, schandalig gewoon. Hebben jullie ergens geklaagd over de gang van zaken? Zo ga je toch niet met mensen/ dieren om?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, echt horrorbaantjes lees ik hier.



Mijn ergste komt er nog niet in de buurt, maar ik heb het er toch niet lang uitgehouden. Was op een zeer chique advocatenkantoor midden in de stad. Ik had een zomerbaantje als secretaresse van een van de advocaten. Ik zat in een kamertje, samen met een andere secretaresse, die voor een Franse advocaat werkte. Als zij er even niet was, moest ik haar telefoon ook opnemen, maar ik sprak echt heel slecht Frans, dus ik scheet elke keer 7 kleuren.



Mijn eigen advocaat was ook een ramp. Op haar kamer, helemaal aan de andere kant van het gebouw stond haar fax. Als ze een fax kreeg, belde ze mij, of ik die fax even aan haar kon geven. Terwijl dat apparaat 2 meter bij haar bureau vandaan stond en ik het halve gebouw door moest lopen, haha.



Ik heb daar niet zo heel lang gewerkt, het was ook totaal ongezellig, want ik kon totaal geen contact met de andere secretaresses krijgen. Zij werkten allemaal vast en ik was maar een vakantiekracht en daar zat een groot statusverschil in blijkbaar.
..
Niet?? ze liet jou opdraven omdat ze zelf haar arm niet uit kon steken?
Alle reacties Link kopieren
quote:pussywillow schreef op 19 januari 2016 @ 09:51:

Haha fog, wat een blunder. Micchan en welcomehome, schandalig gewoon. Hebben jullie ergens geklaagd over de gang van zaken? Zo ga je toch niet met mensen/ dieren om?



Nou eigenlijk alleen bij mijn studiebegeleider maar daar werd weinig mee gedaan.

Wel werd mij beloofd dat als ik de opleiding zou blijven doen ( dus het eerste jaar opnieuw ) ik dat jaar wel met jongeren of kinderen mocht werken.

Nou toen de stages begonnen en we lijsten kregen met stage plekken, kon ik weer niet uit een plek kiezen met jongeren of kinderen.



Ik heb in het begin van het jaar zelfs nog mijn motivatie getoont door vrijwillig mee te gaan voor 5 dagen naar een zorgboerderij om daar te helpen ( ging via school waarvan van die 5 dagen de rest van de klas 3 dagen vrij was ).

Maar heb nooit nog geen dag met jongeren of kinderen gewerkt in die anderhalf jaar dat ik de opleiding deed.



Vond het wel heel jammer en zonde van die anderhalf jaar maar ik zag mijzelf echt niet nog langer aan een lijntje gehouden worden met loze beloftes.
quote:Sofief schreef op 18 januari 2016 @ 22:32:

Bij de Hema. Ik was 16 en na een jaar werd me opeens (aan t eind van de dag) verteld dat ik niet meer terug hoefde te komen, want na alle gesprekken functioneerde ik nog steeds slecht..

Gesprekken? Ik had nooit een gesprek gehad of klacht gehoord, werkte er al een jaar op zaterdag zonder problemen. Helaas voor haar werkte mijn vader toentertijd in een heel hoge functie bij de hema, dat wist niemand in dat filiaal. Hij ging het uitzoeken (er moesten immers verslagen zijn van die 'gesprekken') en toen kwam er eea aan het licht, weet het niet meer precies maar mijn baas is toen overgeplaatst en later ontslagen.Zo ben ik na een jaar ook opeens ontslagen daar op m'n 16e maar ik was te bleu om daar werk van te maken.
Ik ben op de Hema twee keer ontslagen in de drie weken dat ik er werkte ☺.
Mijn ergste bijbaan was bij de action. Ik werd daar beschuldigd van diefstal uit de kassa terwijl het uiteindelijk de bedrijfsleider degene was die het geld stal. Uiteindelijk is hij wel in de winkel afgevoerd door de politie



Maar het werken daar was een hel. Hoge werkdruk, onaardige collega's, slecht salaris en ook nog onaardige klanten.



Pff dat ik het daar alsnog drie jaar heb volgehouden..
quote:04012016 schreef op 18 januari 2016 @ 21:07:

Een paar jaar geleden bij een grote fastfoodketen gewerkt.. Heb niet eens mijn proeftijd afgemaakt..



Ik kreeg namelijk ontzettend last van mijn knie, moest op doktersadvies rust nemen en niet te veel/lang staan. Heb dit netjes uitgelegd aan leidinggevende en die vertelde mij dat er wel zittend werk voor me was, dus ik kwam werken. Bleek dat ik mijn hele dienst moest STAAN bij de wc's om geld te kunnen wisselen. Mocht er geen stoel bij pakken o.i.d.

Dat was ook de dag dat ik ontslag heb genomenHele dagen staan moest ik ook bij de action. Zelfs achter de kassa's moesten we staan. Ik kreeg op een gegeven moment ook rug klachten, net als de rest overigens. En de oudjes daar kregen wel een stoel waar ze op mochten zitten. Echt discriminatie van de jongeren die daar werkten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven