Werk & Studie alle pijlers

Ergste (bij)baan die jij ooit gehad hebt?

18-01-2016 12:17 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



wat is de ergste (bij) baan die jullie ooit gehad hebben?

Weet dat er al een topic over collega's is maar deze leek mij ook leuk.



Ik trap af:



heb als bijbaan in een zorginstelling gewerkt voor zwaar gehandicapten (schoonmaak).

De eerste dag ging wel, de tweede dag moest ik kamers schoonmaken waar bewoners vastgebonden lagen op bed.

Heb dat beeld niet meer van mijn netvlies kunnen krijgen en ben niet meer gegaan.

Een paar jaar later zijn zij ook opgedoekt, maar denk er nog steeds af en toe aan...
Alle reacties Link kopieren
Oei, veel van die verhalen hier zeg! Daar valt je mond inderdaad van open!



Ik heb eigenlijk best mazzel gehad, alleen ook wel eens bij een studentenuitzendbureau me niet mogen ziekmelden. Was ook heel kut, ik moest de ene dag werken op een festival bij een bar-tentje, bleek aan het einde van de dag dat wij (na al 10 uur werken) ook dat tentje moesten afbreken . Veel te zwaar werk voor een paar meisjes van 1.65, ik stootte mijn knie en viel waarna mijn knieschijf uit de kom was. Belde de volgende ochtend keurig op tijd naar het uitzendbureau om me ziek te melden voor een ander festival waar ik moest werken, want mijn knie was ongeveer 2 keer z'n normale grootte... Dat mocht niet. Ik moest maar gewoon komen en ze zouden wel ergens een plek vinden waar ik kon zitten. Toen ik zei dat ik dan wel specifiek wilde horen waar ik dan kon staan en hoe ze aan een stoel konden komen moest ik niet zo vervelend zijn en gewoon gaan werken. Ben niet gegaan en heb ook nooit meer voor ze gewerkt .



Verder hier juist goede ervaringen met McDonalds; ik heb het daar twee jaar lang heel erg naar mijn zin gehad! Maar waren ook leuke collega's. Ik stond daar altijd versteld over alle regels mbt hygiene, mijn hemel zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Libra1990 schreef op 20 januari 2016 @ 17:43:

[...]





Ha! Wees maar blij dat je er niet aan bent begonnen. Ik hoefde mijn "uniform" niet zelf te betalen maar daar was wel alles mee gezegd. Ik vind het echt een horror bijbaan! Brrr.



Hier nog eentje. Een kleine maand heb ik het volgehouden en toen was ik het spuugzat!

Alles moet spik en span en bedden perfect opgemaakt maar ze staan wel zowat met stopwatch naast je want het mag niet langer dan 15 a 20 minuutjes duren. Stofzuigen, bedden afhalen en opmaken en badkamer blinkend. Nee niet mijn ding. Ik vond het verschrikkelijk! En dan zo'n dom jurkje aan die echt belachelijk was. En niet dan overdrijf ik niet. Het is schandalig dat ze mensen zo laten rondlopen. Een zwarte broek en shirtje zouden een stuk.praktischer zijn. Nee alles bij elkaar opgeteld was ik op dat moment echt liever werkeloos dan dat ik daar nog 1 dag langer bleef. Gelukkig studeerde ik toen nog. Dus ik woonde nog thuis en het kon ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Zonder twijfel tijdschriften rondbrengen voor de media expres. Het begon thuis al; heel de huiskamervloer bezaaid met donald ducks, margrieten, storys etc, want de adres stickers moest je allemaal zelf plakken. Daarna in weer en eind die dingen rondbrengen. Had ook steevast klachten dat ik ze te laat had rond gebracht
quote:claudine1982 schreef op 21 januari 2016 @ 21:23:

Zonder twijfel tijdschriften rondbrengen voor de media expres. Het begon thuis al; heel de huiskamervloer bezaaid met donald ducks, margrieten, storys etc, want de adres stickers moest je allemaal zelf plakken. Daarna in weer en eind die dingen rondbrengen. Had ook steevast klachten dat ik ze te laat had rond gebracht Ik bracht ze te vroeg. Ik schaamde mij voor die bakken dus fietste op hetzelfde tijdstip als de krantenjongen😁. Lullig was wel dat 1 keer de brievenbus niet kon vinden en aanbelde om 7 uur op zaterdag😇
Alle reacties Link kopieren
Ergste bijbaan: achter de kassa bij Autorama. Na twee maanden geen verlenging contract.



Ergste "echte" baan: datatypiste bij de NMB-Bank.

Ambergeel beeldschermpje, en de hele dag overschrijvingskaarten invoeren.

De eerste dag vond ik het niets, de tweede dag had ik een zonnebril op om mijn ogen te beschermen, de derde dag liet ik mijn uitzendbureaubriefje aftekenen. "Het is toch nog geen vrijdag?" Inderdaad, en ik was niet voornemens om nog langer hier te zitten. De groetjes en tot nooit weer ziens.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 21 januari 2016 @ 21:27:

[...]





Ik bracht ze te vroeg. Ik schaamde mij voor die bakken dus fietste op hetzelfde tijdstip als de krantenjongen😁. Lullig was wel dat 1 keer de brievenbus niet kon vinden en aanbelde om 7 uur op zaterdag😇





Het enige toffe vond ik de eindejaarsfooi. Heb er toen een mooie winterjas van kunnen kopen. Ondanks ik vaak te laat was
Alle reacties Link kopieren
Echt erge baantjes niet gehad. Alle simpele baantjes worden naar verloop van tijd wel eens vervelend. Zo ben ik 2 jaar orderpicker geweest. Leuk team, maar je sprak telkens dezelfde woorden in de terminal. Zo moest je, als je iets niet goed verstond, 'herhaal' roepen. Ik was nodig aan vakantie toe toen ik met mijn vriend naar de winkel ging, ik hem niet verstond en: herhaal zei.



Uitzendbureaus zijn inderdaad heel moeilijk met ziekmelding. Of ik mijn spoedoperatie niet even op een andere dag kon plannen want het was wel erg druk die dag . Weet niet hoor, maar bij mij gaat gezondheid toch echt voor.
I'll remain unseen until it's time to be remembered
Alle reacties Link kopieren
Mijn bijbaan in de kippenslachterij in het jaar dat ik ging studeren. Verschrikkelijk, ik zag 's nachts als ik in m'n bed lag dode kippen. Altijd lawaai en het stonk er.
Eigenlijk alleen maar leuke ervaringen: call center werk om pensioenadvies afspraken te maken. Nooit heftige scheldpartijen aan telefoon meegemaakt, ook leuke gesprekken met mensen.



Ik heb tijdens mijn studententijd een adoptie-mevrouw aan mijn computerles-aan-volwassenen baan overgehouden. Ik ging iedere week bij haar langs en hielp haar dan op de pc terwijl we thee dronken en gebakjes aten.



Horeca werk op het strand, idiote taferelen met drie dubbele rijen voor je bar terwijl je geen glazen meer hebt. Met een krat het strand op rennen, lekker centraal punt uitkiezen en dan keihard schreeuwen: glazen hier aub! En dat dan drie kwart van het strand opstaat om hun glas braaf in te leveren 's ochtends binnen komen om de bende van de vorige nacht op te ruimen, in de mannen wc een ranzig verstopt toilet aan te treffen met bergen van stront en wc papier. Dan maak je de fout door eerst door te trekken, waardoor de hele zooi dreigt te overstromen en je al biddend in een hoekje wacht of het over de rand gaat komen of niet Dan toch eerst maar een bak koffie, waarna je tot aan je ellebogen in de stront de boosdoener uit de toiletpot grist: een Wiekse Witte glas....



Dagen op een advocatenkantoor op de Zuid-As als secretaresse een boek lezen want er was niets te doen. Om dan om 17.00 een gestresste partner aan je bureau te krijgen, tot 05.00 snachts doorwerken om de pleitnota in orde te krijgen en te kopiëren. Daarna uitgenodigd worden om mee te gaan naar de zitting om 09.00 om het resultaat van al dat werk mee te maken. Niet gedaan overigens, lekker uitgeslapen. Na drie weken uitzendwerk kreeg ik een gigantische bos rode rozen en een magnum fles champagne vanwege mijn flexibiliteit. Echt hele toffe werkgever.
quote:ayraa schreef op 18 januari 2016 @ 12:37:

[...]

Noo, welk ijs? Dan koop ik dat in ieder geval niet meer .Wees gerust, deze fabriek is niet meer. Er zit nu een pallet-fabriek in het gebouw. Het was wel een bekend merk overigens
quote:marinkaas schreef op 21 januari 2016 @ 21:39:

Zo ben ik 2 jaar orderpicker geweest. Leuk team, maar je sprak telkens dezelfde woorden in de terminal. Zo moest je, als je iets niet goed verstond, 'herhaal' roepen. Ik was nodig aan vakantie toe toen ik met mijn vriend naar de winkel ging, ik hem niet verstond en: herhaal zei.
Vanavond in Rambam de absurde uitbuiting van kamermeisjes
Echt schandalig! Mike willems is een moderne slavendrijver.
anoniem_43516 wijzigde dit bericht op 27-01-2016 22:15
Reden: n
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven