Werk & Studie alle pijlers

Ergste (bij)baan die jij ooit gehad hebt?

18-01-2016 12:17 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



wat is de ergste (bij) baan die jullie ooit gehad hebben?

Weet dat er al een topic over collega's is maar deze leek mij ook leuk.



Ik trap af:



heb als bijbaan in een zorginstelling gewerkt voor zwaar gehandicapten (schoonmaak).

De eerste dag ging wel, de tweede dag moest ik kamers schoonmaken waar bewoners vastgebonden lagen op bed.

Heb dat beeld niet meer van mijn netvlies kunnen krijgen en ben niet meer gegaan.

Een paar jaar later zijn zij ook opgedoekt, maar denk er nog steeds af en toe aan...
Alle reacties Link kopieren
Bijbaantje als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg. En dan bij mensen komen die voor het eerst aangemeld waren en dus nog nooit hulp hadden gehad.. wat een smerigheid! Toilet van onder tot boven onder de urine en poepvlekken, geen wasmachine, maar meneer deed de was (inclusief volgepoepte onderbroeken) in het bad... een afwas van weken (maanden?) die tjokvol schimmel op het aanrecht stond, volgesnoten herenzakdoeken die ik geacht werd met de hand uit te wassen..Ik stond soms kokhalzend mijn werk te doen, maar aan de andere kant waren die mensen vaak wel intens gelukkig en dankbaar als het uiteindelijk schoon was en dat maakt weer veel goed.

En er waren ook genoeg mensen die een blinkend schoon huis hadden en waar ik verplicht een uur op de bank moest zitten om gezellig te kletsen onder het genot van taart en koekjes
Alle reacties Link kopieren
Owja , nog 1



Werken in een souvenir winkel, geen idee wat Ik er eigelijk deed... Achter de kassa sowieso niet, volgens mij een beetj rondlopen en mensen helpen als het nodig was en opruimen.

Ik vond het niks aan en irriteerde me dood als mensen bv t-shirts bekeken, lieten vallen en dan lieten liggen,

Heb een x zelf zo'n shirt opgeraapt en naar de mevrouw gegooid die hem liet vallen/liggen

Was de baas niet heel blij mee 😳
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 18 januari 2016 @ 12:29:

Bladen rondbrengen bij mediaexpress. Vreselijk. In eigen tijd stickeren van adresgegevens op al die bladen en de volgende dag rondfietsen. Ik kreeg betaald naar het aantal van mijn voorgangster. Zij had het jaren gedaan en was in twee uur klaar. Ik kreeg dus twee uur betaald voor 4 uur rondbrengen en een uur of 2 stickeren. Na de tweede keer ben ik gestopt. Wat een werk voor heel weinig inkomsten.





Ooow dat heb ik ook gedaan..een maand of 10 nadat ik in december langs de deuren ben geweest met nieuwjaarswensen ben ik er snel meegestopt..!mijn moeder hielp altijd met het stickeren en dan lazen we daarna allerlei tijdschriften die niet in het plastic zaten



Ben ooit ee keer zo boos geworden..regende echt super super hard,werd er een jongen boos omdat zijn Donald duck nat was!! Ik was echt tot aan mijn onderbroek nat en baalde er zo erg van..ik geloof dat ik hem aardig heb uitgekafferd!
Alle reacties Link kopieren
Meest ellendige was donateurs werven op straat. Ben ik na 2 dagen mee opgehouden, echt verschrikkelijk.



Verder ook aan de lopende band gestaan bij een koffiefilterfabriek. Elke keer 10 pakjes koffiefilters in een doos doen. Enorm lawaai, je mocht wel oordoppen in maar zonder muziek en je stond alleen bij een band.

Dus uren lang geen afleiding door muziek en/of menselijk contact. Toen ging ik mezelf maar doelen stellen om zoveel mogelijk dozen in te pakken binnen een bepaalde tijd.

Was meteen wel een stuk gemotiveerder om mijn studie goed af te ronden :P
Alle reacties Link kopieren
Hier een tijdje gewerkt bij een bedrijf dat mystery shopte..ik moest dan heel Nederland door en op allerlei dingen kopen en kijken of zij goed handelde..in een supermarkt ook weleens wat stelen



Het enige wat een beetje jammer was dat ik kreeg betaald per winkel..en ik soms van Rotterdam naar Maastricht reed voor 4 euro!!(niet mijn eigen auto) ik reed altijd met iemand samen soms met wen gezellig iemand en soms een verschrikkelijk saaie dag!
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een baan, maar een snuffelstage op de middelbare school op een kinderboerderij.

Daar werkten verstandelijk beperkten die dagelijks de beesten en boerderij verzorgden.

Ik deed de landbouwsector op de middelbare, en het was de bedoeling dat ik daar ervaring op zou doen met het verzorgen van verschillende dieren, daarbij (niet vanuit school, maar vanuit de stageplek) moest ik de verstandelijk beperkten ook maar begeleiden. Als 15 jarige die niks geen verstand had van verstandelijk beperkten.



Moest op een dag met mijn stagebegeleider mee om spullen weg te brengen naar een andere groep (dit was een groot terrein met meerdere woonplekken voor deze mensen) deze groep bestond uit mensen die tegen de hekken aansprongen en tegen de hekken aanklommen en schreeuwden en gilden als ze iemand aan zagen komen (ons dus) toen we de hekken binnen waren, klampten een aantal van deze mensen zich aan me vast en lieten ook niet meer los, en moesten echt van me af getrokken worden.

Was als 15 jarige niet snel van mijn stuk af te brengen, maar ik ben hierdoor serieus wel even van mijn stuk af geweest.

Wat was dat een vreselijke bedoening daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 18 januari 2016 @ 14:16:

....

En er waren ook genoeg mensen die een blinkend schoon huis hadden en waar ik verplicht een uur op de bank moest zitten om gezellig te kletsen onder het genot van taart en koekjes



Die had ik ook altijd, was heel gezellig

Ik deed dat in de vakanties, dus ik kreeg adressen waar de vaste hulp van op vakantie was.



De enige vieze die ik me herinner was bij een oudere dame die ook al haar onderbroeken gestreken wilde hebben. Alleen ik weet niet wie die had gewassen maar er zaten echt overal nog remsporen in. Maar dat hoorde zo volgens haar...
Alle reacties Link kopieren
En nog een baan gehad als 18jarige aan de lopende band.

Wilde geen vervolgopleiding doen, dus aan het werk.

Bij mijn bijbaan kon ik niet voor meer uren terecht, dus zelf maar iets zoeken.

Ging niet zo vlot, dus op een vrijdagmiddag naar het uitzendbureau en die hadden iets waar ik maandagmorgen om 7 uur meteen kon beginnen.

Dat was dus een baan in de kippenfabriek, daar moest de kipfile gesneden worden, snel door zo'n snelvries machine en aan het eind van de rit moesten de zakken per 10 in dozen.

Kip snijden vond ik vreselijk, en was ook nog eens vreselijk koud, nooit geklaagd maar na een week kwam de leiding gevende dat ik op de inpakafdeling mocht, kilozakken kip per 10 in een doos, dichttapen en op een pallet stapelen.



Vreselijk zwaar werk, maar ik was 18, wilde niet meer naar school en moest toch werken.

Heb het toch nog een jaar gedaan en daarna in een winkel terecht gekomen waar ik jaren met veel plezier heb gewerkt.

Het enige nadeel aan de kippenfabriek is dat ik na bijna 8 jaar, nog steeds niet graag kip meer eet.
Alle reacties Link kopieren
Heb een blauwe maandag paprika's geplukt. Samen met een vriendin, dus dat was nog wel gezellig. Maar in de bloedhitte in zo'n kas, met een kar vol paprika's achter je aan slepend en dan met een mesje de paprika's afsnijden.. en als ergste: al die grote gore kruisspinnen tussen de paprikaplanten.. Als ik er weer aan denk, lopen de rillingen me opnieuw over mijn rug. Toen ik op één dag voor de vijfde keer een spin greep en er als klap op de vuurpijl één via mijn hals mijn shirt in voelde lopen, ben ik letterlijk gillend naar buiten gerend en niet meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje schoonmaak gedaan in een hotel. Wat was dat smerig werk zeg! Drollen in de badkamer op de grond en seks lakens verschonen. Bah bah...
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een verwarmingsfabriek de rubbers in een stalen buis moeten stoppen en dan invetten. Ik heb het toch nog 5 weken volgehouden, maar sommige werkte daar al 25 jaar

Die vonden het ook nog afwisselend, want soms mochten ze de buizen in dozen inpakken
Alle reacties Link kopieren
Mijn baan bij de Action. Was een nieuwe winkel, de hele maand keihard gewerkt om het allemaal te vullen. Extra vroeg beginnen, langer doorwerken en dan op de laatste dag van je proeftijd eruit geknikkerd worden omdat ik niet flexibel genoeg was.
quote:MeMette schreef op 18 januari 2016 @ 14:59:

Heb een blauwe maandag paprika's geplukt. Samen met een vriendin, dus dat was nog wel gezellig. Maar in de bloedhitte in zo'n kas, met een kar vol paprika's achter je aan slepend en dan met een mesje de paprika's afsnijden.. en als ergste: al die grote gore kruisspinnen tussen de paprikaplanten.. Als ik er weer aan denk, lopen de rillingen me opnieuw over mijn rug. Toen ik op één dag voor de vijfde keer een spin greep en er als klap op de vuurpijl één via mijn hals mijn shirt in voelde lopen, ben ik letterlijk gillend naar buiten gerend en niet meer teruggekomen.Klinkt als mijn horror baan. Aangezien ik panisch voor spinnen ben...
Alle reacties Link kopieren
Op zaterdag schoonmaken bij een kerel met een winkeltje in Indisch eten. Ik kreeg royaal betaald, 12,50 per uur! In de praktijk lag er 25 gulden en was ik 6 uur bezig om die toko aan kant te krijgen. Wat een smeerlap was die vent, hij liet de hele week alle afwas staan, ook de pannen dus waar hij dat eten in bereidde, dus alleen die afwas duurde al uren. Vervolgens kreeg ik op m'n flikker dat het niet schoon genoeg was. Na drie weken scheidden onze wegen zich
quote:LoiseauCoureur schreef op 18 januari 2016 @ 14:16:

Bijbaantje als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg. En dan bij mensen komen die voor het eerst aangemeld waren en dus nog nooit hulp hadden gehad.. wat een smerigheid!



Oh dat vond ik juist de leukste adresjes. Had je tenminste eer van je werk in plaats van bij zo'n oude zeurkous spullen afstoffen waar geen stof op zat omdat ze 3 keer in de week hulp kreeg. De beschuitjes met aardbei en koekjes bij de koffie maakten alles goed, alleen sloeg ik in die hele vieze huizen de koffiepauze liever over .



Vanaf mijn 12e allerlei baantjes gehad, tot in den treure kranten en folders rondgebracht, weer of geen weer. bij de Appie Heijn op de broodjesafdeling broodjes eten bakken en bij een slagerij als verkoopster. Dat was erg leuk en gezellig, mijn leukste bijbaantje denk ik.

Jarenlang in de bejaardenzorg gewerkt. Het ergst vond ik het als je in moest vallen op een andere afdeling en je je als 16jarige uit de naad stond te wassen om iedereen gewassen en aangekleed aan het ontbijt te krijgen terwijl de vaste medewerkers gewoon even een halfuurtje gingen roken en met een kopje koffie erbij de taart van de bewoners opvraten . Dat was gelijk de laatste keer dat ik een andere afdeling uit de brand ging helpen als ze personeel te kort kwamen.



Als student lange tijd in een veilinghuis gewerkt wat ook heel leuk was, maar ook in een vleesfabriek, sateetjes prikken voor in gourmet-paketten met de kerst. En dan te snel prikken waardoor de vaste ploeg heel chaggie werd want die deden mooi rustig aan en hadden weinig zin om sneller te moeten werken. Orders pikken bij de Brezan, ook leuk. Al die suffe auto-onderdelen, je werkte er van 8 uur 's morgens tot half vijf, dus 8 uur met een half uur lunchpauze, maar ze maakten de koffie pauze expres langer dan 15 minuten zodat die pauze van je eigen tijd afging en je dus 7 uur en 40 minuten betaald kreeg .
Alle reacties Link kopieren
in een zomervakantie heb ik als 18-jarige een paar weken op een typekamer vakantiewerk gedaan. Dat geroddel onderling vond ik vreselijk, was dan ook blij dat ik klaar was met vakantiebaantje. Van het geld overigens lekker op vakantie geweest.
Enjoy the little things in life
Het schoonmaken van kantoren. Niet het werk op zich was vervelend, maar hoe sommige mensen met schoonmakers omgaan. Een van de managers strooide elke dag de perforators leeg op het grove projectvloerkleed, zodat zij kon controleren waar er niet gezogen was. Als zij in een hoek of achter een stekkerdoos ook maar een papieren cirkeltje vond ging er een klacht naar de schoonmakers. We waren elke keer uren bezig om die vloer schoon te krijgen, omdat het in het vloerkleed ging zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:PattyJupiter schreef op 18 januari 2016 @ 15:27:

Het schoonmaken van kantoren. Niet het werk op zich was vervelend, maar hoe sommige mensen met schoonmakers omgaan. Een van de managers strooide elke dag de perforators leeg op het grove projectvloerkleed, zodat zij kon controleren waar er niet gezogen was. Als zij in een hoek of achter een stekkerdoos ook maar een papieren cirkeltje vond ging er een klacht naar de schoonmakers. We waren elke keer uren bezig om die vloer schoon te krijgen, omdat het in het vloerkleed ging zitten.Ik had een baantje waar er elke dag een vrouw de kantine kwam schoonmaken. Collega's van mij vonden zichzelf erg grappig door expres koffie en soep te morsen en kranten overal te verspreiden, terwijl zij net de tafels wilde schoonmaken. Heb daar niet lang gewerkt, verschrikkelijk kinderachtige sfeer waar veel gepest en geroddeld werd en er een enorme kloof was tussen 'boven' (het management) en 'de vloer'. Ik heb een boel mensenkennis opgedaan daar..
Alle reacties Link kopieren
Mijn ergste baan was die drie jaar dat ik een "gewone" kantoorbaan had. Man o man... Op vrijdagavond zat ik al aan te hikken tegen het feit dat ik op maandagochtend weer zou moeten werken. Uiteindelijk ook 32 uur gaan werken, zodat ik nooit meer dan twee dagen achter elkaar hoefde te werken. Daarmee viel het nog enigszins uit te houden...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Postbezorger. Werkelijk, ik ben er niet geschikt voor. Volle fietstassen, door regen/wind/sneeuw/regen. Blij dat ik dat niet meer hoef.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit in het subtropisch zwemparadijs van een plaatselijk vakantiepark gewerkt. Dat was vreselijk. Om te beginnen was het vreselijk smerig; alles zat onder het frietvet en die vreselijke siroop waar ze de frisdrank mee aanmaken. Bah. Daarnaast waren de gasten vaak ontzettende smeerlappen die niet alleen frietbakjes op tafel lieten staan (terwijl er om de twee meter vuilnisbakken stonden) maar ook gebruikte luiers, bebloede pleisters, dat soort dingen. Met de meeste van mijn collega's kon ik het wel goed vinden, maar een paar vonden me met name lastig (als bleu grietje van vijftien wist ik nou eenmaal niet zo heel veel) en keken me met de nek aan omdat ik niets kon. Ja, goh, misschien kun je me dan even zeggen hoe het moet? Dan kan ik het de volgende keer zelf.

Afgezien daarvan: ik hoop nooit meer zo veel dikke Duitsers in zo veel te kleine Speedo's tegen te komen.



Daarna gelukkig beter bijbaantjes gehad: vakkenvullen in een supermarkt (saai maar wel heel gezellig), daarna in een boekwinkel (betaalde slecht, maar wel heel leuk voor een boekenwurm zoals ik) en ten slotte achter de receptie in een heel groot bejaardenhuis. Dat laatste was met name erg gevarieerd: het ene moment stond je met demente bejaarden te onderhandelen over of ze toch misschien niet beter een broek aan konden doen, het volgende moment ging de lift kapot en moest je een monteur zien te vinden (op nieuwjaarsdag), en dan moest je op eendenjacht omdat die beesten vanuit de eentjesvijver naar binnen gewaggeld waren en de uitgang niet meer konden vinden. Vijf telefoonlijnen tegelijk, drie bellen via het interne oproepsysteem, twee leveranciers aan je balie plus nog drie bewoners die allemaal tegelijk geholpen wilden worden, dertig laatjes en kastjes met blikjes en doosjes, twintig mappen met tientallen formulieren, kasten met honderden sleutels, en iedereen die verwacht dat je alles weet omdat je de receptie bent.



Voor sommige mensen was het vast een nachtmerrie, maar ik vond het fantastisch. Hoe drukker hoe beter. Ontzettend veel geleerd daar.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdagwerk In een peperdure modewinkel in de Lijnbaan in Rotterdam. Het begon met het in elkaar vouwen van dozen in een achterafkamertje, plastic tassen bestonden nog niet, daarna het verzamelen van kledingstukken uit paskamers, truien opvouwen, dingen ophangen, koffie brengen voor dames die zich voor een paar duizend gulden in het nieuw staken. De verdiensten waren Hfl 10 per dag, heel wat in 1965.
verba volant, scripta manent.
quote:wiezel schreef op 18 januari 2016 @ 15:04:

Een tijdje schoonmaak gedaan in een hotel. Wat was dat smerig werk zeg! Drollen in de badkamer op de grond en seks lakens verschonen. Bah bah...Heb ik ook een paar dagen gedaan. Heel hard werken en inderdaad, wat zijn mensen smeerlappen als ze in hotels logeren. Hoe je het klaarspeelt om een hele dikke vieze, zwarte rand in bad achter te laten als je 1 nacht hebt gelogeerd? Ik weet het niet, maar het gebeurde. Net als dames die zich lekker met talkpoeder wilden insmeren na het bad en dan de halve bus op de natte vloer, in bad, in de wastafel, tegen de spiegel aan lieten vallen.
Alle reacties Link kopieren
poststukken bezorgen voor 20 ct per poststuk. Eerst nog 3 uurtjes gesorteerd en daarna 3 uren rondgedeeld... Voor. 20 EUR .... Ikwat al volwassen en verdiende op dat moment 16 EUR per uurbij vasteland...Volgende dag gelijk ontslag genomen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn diploma had heb ik een tijdje andere baantjes gehad omdat ik in mijn vak niks kon vinden.



Heb enorm saai lopende bandwerk gedaan wat keihard werken was en fysiek erg zwaar. Ook stond ik daar met buitenlanders die geen Nederlands spreken. Was handen en voeten werk maar met lichaamstaal kom je een heel eind.

Ik mis daar de sfeer soms nog wel eens. "ja we doen zwaar klote werk, maar we maken er wat van met z'n allen"



Schoonmaken is totaal niet mijn ding. Zeker niet als je door het personeel daar met de nek aangekeken wordt omdat je niet goed genoeg voor ze bent (je bent tenslotte maar een poetsvrouw) en er geacht wordt een wc in 90 seconden schoon te maken. (ja je leest het goed, inclusief het dweilen van de vloer). En dat terwijl er niet eens moeite wordt gedaan om gewoon in de wc te gaan plassen in plaats van er naast.

Ik voelde mij te goed om thuis te gaan zitten maar ook te goed om over te gaan werken terwijl ik maar een uur per dag betaald kreeg. Gevolg; een hoop commentaar van beide kanten (zowel werkgever als de klant) omdat de trappen niet elke dag gestofzuigd werden etc terwijl daar geen tijd voor was.



En dat met al die tijd een mooi diploma op zak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven