Werk & Studie alle pijlers

Ervaring loi pabo

27-02-2018 10:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben van plan op de hbo leraren opleiding pabo zelfstudie te gaan doen bij de loi. Nu is mijn vraag of er meer mensen deze opleiding hebben gedaan of er mee bezig zijn. Ik ben op zoek naar ervaringen.

Groetjes
Geen ervaring met de PABO, wel met een andere HBO studie van de LOI.
Meest opvallende vond ik dat minder dan 1% van alle gestarte HBO studenten daadwerkelijk afstudeert bij de LOI.
Oh bedankt voor je reactie.. hmm mar denk dat t ook ligt aan je zelfdicipline wanr een thuisstudie vraagt wel wat. Je moet wel echt zelf aan de bak
Begeleiding van docenten en de opleider is ook wel heel belangrijk. En daar heb ik geen goede ervaringen mee bij de LOI. Mede omdat er maar zo weinig studenten afstuderen, zijn er moeilijk docenten en begeleiders in te huren door de LOI. Zeker als de opleiding of studie niet populair is.
Dan kan het zomaar voorkomen dat je iets niet af kunt ronden omdat er simpelweg geen docent voor is.
De organisatie schijnt niet fantastisch te zijn. Ik heb zelfs gehoord van mensen die studiepunten verloren omdat het curriculum omgegooid werd. Moesten ze maar mee dealen, want er waren kleine lettertjes te vinden die het rechtvaardigden. Dus weer studieverlenging, irritatie, moed verloren, studie opgegeven. Waarom geen reguliere deeltijdstudie? Volgens mij netto gerekend zelfs goedkoper.
Ik heb lerarenopleiding engels gevolgd en naar een jaar achter docenten aan te rennen was ik het beu!

Als volgt was ik gestopt.

Ik had de discipline wel maar ik moest de hele tijd wachten zodat de docenten mn inzendopgaves moesten nakijken.... En dat duurde 1 maand voor één inzendopgave........ het was echt een hele slechte ervaring!
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
De pabo via loi ken ik niet, maar bij veel andere opleidingen zijn met name het verkrijgen van stageplekken een probleem. Laat dat nu juist een van de belangrijkste dingen van je opleiding zijn. Scholen zijn helemaal niet zo happig op stagiairs, behalve lio stagiairs, dus dat lijkt me het moeilijkste punt en reden een gewone opleiding te kiezen.
Hebben er ook mensen ervaring met nha. Scheidegger. Nti enz?
Koffiehagedis schreef:
27-02-2018 10:43
Waarom geen reguliere deeltijdstudie? Volgens mij netto gerekend zelfs goedkoper.
omdat ik ook al werk als onderwijsassistent elke dag en ik toch deze studie wil volgen. vandaar dat ik een thuisstudie doe. in het weekend werk ik ook al op zaterdag dus deeltijd is niet mogelijk.
Sarahhhh08061998 schreef:
27-02-2018 18:18
omdat ik ook al werk als onderwijsassistent elke dag en ik toch deze studie wil volgen. vandaar dat ik een thuisstudie doe. in het weekend werk ik ook al op zaterdag dus deeltijd is niet mogelijk.
En stagelopen dan? Hoe ga je daar tijd voor maken?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
ik zie nu dat je de pabo opleiding van thuis uit alleen via de loi kunt volgen.
voor het stage lopen zou ik op mijn werkplek terecht kunnen, omdat dit toch al op een basisschool is.
Sarahhhh08061998 schreef:
27-02-2018 18:36
voor het stage lopen zou ik op mijn werkplek terecht kunnen, omdat dit toch al op een basisschool is.
Ja, maar je moet toch ook inkomen genereren? Je kunt niet leerkracht en onderwijsassistent tegelijk zijn, toch?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Begin dan eerst eens met hoofdletters te schrijven.

Ik zou het niet doen.
Vraag goed na of je je werkplek ook als stageplek mag gebruiken.
Met alleen maar thuis studeren leer je nooit wat je moet leren. Het gaat juist om de praktijk van het lesgeven. Echt een heel slecht idee dit.

Ga gewoon de pabo doen en stage lopen op een regulier hbo.
Misschien is de digipabo van INHolland een idee voor je? INHolland heeft in ieder geval samenwerkingsverbanden met scholen om stage te kunnen lopen.
ja ik zal eens goed gaan kijken naar de digipabo. je mag je stage uren zelf verdelen. en je mag zelf weten hoelang je erover doet, dus als ik 1 of 2 dagen in de week stage ga lopen, kan ik de andere 3 dagen gewoon aan het werk als onderwijsassistent,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven