Ervaring met cursus Spaans?
dinsdag 15 september 2009 om 20:29
Ik wil graag een cursus Spaans gaan volgen zodat ik me op mijn stage verstaanbaar kan maken. Ik heb geen tijd om elke week een les te volgen dus wilde ik zelfstudie gaan doen. Hebben jullie daar ervaring mee, en bij welke aanbieder dan? Er zijn er zo veel, soms heel goedkoop, anderen duurder maar daar krijg je dan weer begeleiding bij. Dat laatste staat me wel aan maar ik vraag me af of het mijn geld echt waard is. Wie weet er meer over?
dinsdag 15 september 2009 om 20:54
Toevallig heb ik sinds een week en cursus Spaans in huis van Studieplan. Heel duidelijk en overzichtelijk. Ik heb jaren geleden Spaans gehad als bijvak op de middelbare school en ik vind het gewoon een mooie taal. Omdat ik volgend jaar naar Costa Rica wil op vakantie, wil ik dus mijn Spaans weer ophalen!

dinsdag 15 september 2009 om 22:56
dinsdag 15 september 2009 om 23:40
Als je geen tijd hebt om op les te gaan, heb je dan wel de discipline om tijd te maken om te studeren?
Dat vind ik het voordeel van klassikaal (ik heb via volkshogeschool spaans gedaan)
Je wilt op de volgende les niet voor joker staan omdat je niet geleerd hebt, en daardoor de boel ophouden.
Dus je hebt een dikkere stok achter de deur
Dat vind ik het voordeel van klassikaal (ik heb via volkshogeschool spaans gedaan)
Je wilt op de volgende les niet voor joker staan omdat je niet geleerd hebt, en daardoor de boel ophouden.
Dus je hebt een dikkere stok achter de deur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 16 september 2009 om 09:40
@nlies: De tijd is er wel, maar door wat ik nu doe kan ik niet elke week dezelfde avond vrijmaken. Ik wil die stage heel graag en daar is enige kennis van het spaans voor verplicht dus ik hoop dat dat genoeg stok achter de deur is.
@tangerine: dat Rosetta Stone ziet er goed uit, daar ga ik eens wat verder naar kijken. Heb je daar zelf ervaring mee?
@tangerine: dat Rosetta Stone ziet er goed uit, daar ga ik eens wat verder naar kijken. Heb je daar zelf ervaring mee?

woensdag 16 september 2009 om 09:43
Ja! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem wel via pirate bay heb aangeschaft... Ook heb ik al wat kennis Spaans. (Een cursus via de volksuniversiteit en een cursus in Barcelona.) Maar juist met die kennis valt me op dat de methode echt goed in elkaar zit. Denk dat je daar zéker een hele lading (basis) kennis mee kan opdoen. Elke dag een module en je bent er lekker intensief mee bezig. Een module duurt ergens tussen de 5 minuten en een half uur.
woensdag 16 september 2009 om 09:46
ik heb zelf (als niet spaans-talige) een tijdje les gegeven aan mensen die spaans wilden leren. Dit deed ik thuis, op tijdstippen die het beste uitkwamen voor zowel mij als de leerling(en).
Zelf raad ik zelfstudie af, je converseert niet en je zegt zelf jezelf verstaanbaar maken tijdens je stage. Van woordjes leren en zinnen schrijven, leer je weinig uitspraak en conversatie! Dus gewoon ook eens op MP kijken, wellicht dat er iemand tussen zit die in je buurt woont en bij wie je op tijden die jou uitkomen les kunt krijgen?!
Suerte!
Zelf raad ik zelfstudie af, je converseert niet en je zegt zelf jezelf verstaanbaar maken tijdens je stage. Van woordjes leren en zinnen schrijven, leer je weinig uitspraak en conversatie! Dus gewoon ook eens op MP kijken, wellicht dat er iemand tussen zit die in je buurt woont en bij wie je op tijden die jou uitkomen les kunt krijgen?!
Suerte!
woensdag 16 september 2009 om 09:50
woensdag 16 september 2009 om 12:48
woensdag 16 september 2009 om 19:51
Wat bij mij heel erg goed werkte, toen ik naar LAtijns amerika wilde gaan...was een bandje elke ochtend als ik bezig was met douchen, haar doen etc. (meestal een kwartiertje ofzo) aanzetten. Het was een loi achtige cursus die ik voor een prikkie op marktplaats had gekocht. (was ook met cassettebandjes) Het was zon bandje dat een spaans woord noemde, een paar seconde later het nederlandse woord...5-10 woorden tegelijk....en dan vervolgens werden de spaanse woorden genoemd....voldoende tijd het nederlandse woord te noemen....en dan het nederlandse woord. Tot slot werd een nederlands woord gegeven...pauze...en het spaanse woord...
Het werkte bij mij fantastisch...was ook erg gedisciplineerd om het te leren....sochtends altidj aan....op de fiets....of andere momenten dat je nog makkelijk even 'muziek' aan kunt hebben. Heeft bij mij voor een zeer goeie basis gezorgd (voor mijn gevoel zij woordjes leren toch de basis)
hou er wel rekening mee dat loi achtige cursussen erg weinig aandacht besteden aan grammatica...
Het werkte bij mij fantastisch...was ook erg gedisciplineerd om het te leren....sochtends altidj aan....op de fiets....of andere momenten dat je nog makkelijk even 'muziek' aan kunt hebben. Heeft bij mij voor een zeer goeie basis gezorgd (voor mijn gevoel zij woordjes leren toch de basis)
hou er wel rekening mee dat loi achtige cursussen erg weinig aandacht besteden aan grammatica...
donderdag 17 september 2009 om 20:06
Heb ook rosetta stone gedownload. Hij pakt alleen heelvaak mijn uitspraak niet. Dat is wel heel frustrerend. Hebben anderen dat ook of komt het omdat ik mijn webcam daarvoor gebruik en geen microfoontje. Voor de rest zeer nuttig programma. Maar moet zeggen dat het wel scheelt dat ik al wat spaans ken.