Werk & Studie alle pijlers

Ervaring 'Reiss motivation profile test' bij loopbaancoach?

06-05-2019 20:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil graag ander werk, heb veel ideeen maar weet niet goed wat echt bij me past en waar ik echt blij van ga worden. Ik heb dus een intakegesprek gehad met een loopbaancoach, waar ik me prettig bij voel.
Ze geeft 2 trajecten als optie,
Optie 1 is een aantal gesprekken aan de hand van de Reiss motivation profile test. Klinkt interessant en goed, maar toch ook vaag als ik erover lees. Bovendien zal deze test + drie gesprekken van 1,5-2 uur me 750euro kosten, best veel vind ik. Iemand ervaring met deze test? Is het resultaat echt zo verbluffend?

De andere optie is trouwens losse gesprekken met opdrachten a 75euro per uur.

Bedankt alvast!
Als ik zo 'ns google denk ik dat jij dan vooral dient als verdienmodel van dat instituut.
Ik had geen idee wat het was, en na 3 vragen van de gratis test gestopt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Voor dat geld kun je een hele rits andere tests doen en gesprekken erbij. Dus ik zou niet voor zo'n peperdure test gaan.
Dit is ook wat ik zelf dacht, maar ik hoopte op mensen met ervaring die er ook echt wat over kunnen zeggen :)
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... 45-plusser

Als je in de juiste leeftijdscategorie valt, kan je hier een goedkopere start maken.
Geen ervaring met Reiss.
HolyGirl schreef:
06-05-2019 21:05
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... 45-plusser

Als je in de juiste leeftijdscategorie valt, kan je hier een goedkopere start maken.
Geen ervaring met Reiss.

Dankjewel voor je tip, ik ben alleen begin 30 :-D
Oops, sorry!
Hoi CaatjeBlabla,

Ik heb je een privébericht gestuurd!
Maar kan hem niet terugvinden in mijn verzonden items / postvak uit.
Wil je kijken of je het bericht gehad hebt??
Hoi Nokie,

Geen bericht ontvangen helaas..
Gouden handeltje.
Geen ervaring met de Reiss. Ik weet wel dat het vaak heel verhelderend kan zijn zo'n loopbaanbegeleidingstraject te doen met een goede professional. Je kunt zo een heleboel informatie over jezelf verzamelen, op een rij zetten en bespreken. Het is geen wondermiddel, er komt geen sluitende oplossing uit. Wel is het een hulpmiddel voor het verzamelen van informatie. Je wordt aan het denken gezet over wat jij leuk vindt, goed kan en belangrijk vindt, en al die informatie wordt zo goed mogelijk gekoppeld aan loopbaanmogelijkheden.
Ik denk dat je nu wel een bericht hebt ontvangen!
Heb het nogmaals getikt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven