Ervaringen digipabo en pabo deeltijd op school
vrijdag 22 november 2019 om 20:07
Hallo allemaal,
In februari wil ik gaan starten met de opleiding leraar basisschool. Ik heb al een HBO opleiding afgerond en ik werk vier dagen. Nu twijfel ik tussen de volgende twee opties:
-de digipabo van InHolland. Duurt 2 jaar, kan geheel op afstand en op eigen tempo. Toetsen moeten wel gemaakt worden in Den Haag.
-de verkorte pabo in deeltijd van Viaa. Duurt 2,5 jaar. Lessen op donderdag.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met digipabo of deeltijd pabo op school? Ik hoop hierdoor beter de voor- en nadelen tegen elkaar op te wegen, zodat ik tot een besluit kan komen. Ervaringen van andere scholen zijn ook welkom!
Groetjes!
In februari wil ik gaan starten met de opleiding leraar basisschool. Ik heb al een HBO opleiding afgerond en ik werk vier dagen. Nu twijfel ik tussen de volgende twee opties:
-de digipabo van InHolland. Duurt 2 jaar, kan geheel op afstand en op eigen tempo. Toetsen moeten wel gemaakt worden in Den Haag.
-de verkorte pabo in deeltijd van Viaa. Duurt 2,5 jaar. Lessen op donderdag.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met digipabo of deeltijd pabo op school? Ik hoop hierdoor beter de voor- en nadelen tegen elkaar op te wegen, zodat ik tot een besluit kan komen. Ervaringen van andere scholen zijn ook welkom!
Groetjes!
vrijdag 22 november 2019 om 20:49
Bij de digipabo loop je evenveel stage als bij de verkorte deeltijd van Inholland. Dus dat maakt geen verschil.
Februari starten bij inholland is ruk weet ik uit eigen ervaring. Alles is ingericht op september. Zo moet ik nu in 3 maanden mijn scriptie schrijven...
Voordeel van digipabo is dat als het je niet bevalt je over kunt stappen naar de gewone verkorte deeltijd, heeft een klasgenoot van mij ook gedaan.
Succes!
vrijdag 22 november 2019 om 22:04
Dit is echt zo'n onzin: digipabo is gewoon pabo, alleen leer je je theorie thuis i.p.v. op school.
Ik heb em gedaan en heb nog nooit zo'n kleuterbende meegemaakt. Niks volwassenenonderwijs, niks zelfstandigheid, elke scheet moest vastgelegd worden en flexibiliteit was nul.
Maar dat is een paar jaar geleden inmiddels.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 22 november 2019 om 23:12
Precies mijn ervaring. Verschrikkelijk. Maar volgens mij bij elke pabo zo, echt dat onderwijs-kritiche-ouder-cultuurtje.Solomio schreef: ↑22-11-2019 22:04Dit is echt zo'n onzin: digipabo is gewoon pabo, alleen leer je je theorie thuis i.p.v. op school.
Ik heb em gedaan en heb nog nooit zo'n kleuterbende meegemaakt. Niks volwassenenonderwijs, niks zelfstandigheid, elke scheet moest vastgelegd worden en flexibiliteit was nul.
Stage is gewoon een verplicht onderdeel, je hele studie lang 1 dag per week en aan het eind je lio.
zaterdag 23 november 2019 om 10:04
Jij doet nu de digipabo? Kun je daar iets meer over vertellen? Hoe is het verder georganiseerd? Is het haalbaar?meikkie schreef: ↑22-11-2019 20:49Bij de digipabo loop je evenveel stage als bij de verkorte deeltijd van Inholland. Dus dat maakt geen verschil.
Februari starten bij inholland is ruk weet ik uit eigen ervaring. Alles is ingericht op september. Zo moet ik nu in 3 maanden mijn scriptie schrijven...![]()
Voordeel van digipabo is dat als het je niet bevalt je over kunt stappen naar de gewone verkorte deeltijd, heeft een klasgenoot van mij ook gedaan.
Succes!
zaterdag 23 november 2019 om 10:09
Solomio schreef: ↑22-11-2019 22:04Dit is echt zo'n onzin: digipabo is gewoon pabo, alleen leer je je theorie thuis i.p.v. op school.
Ja dat heb ik inderdaad wel vaker gelezen... maar daar zit dan denk ik geen verschil in tussen digi en pabo op school? Daar zal ik dan echt doorheen moeten bijten.
Heb je de opleiding wel afgemaakt Solomio?
zaterdag 23 november 2019 om 10:25
Nope.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
zaterdag 23 november 2019 om 15:48
Ik doe de ‘gewone’ verkorte deeltijd pabo bij Inholland. Is dus precies hetzelfde alleen heb ik een klas en docenten die ik iedere week zie. Erg prettig om op terug te kunnen vallen.
Inholland zelf is een drama, omdat er 5 locaties zijn en ze op iedere locatie het zelfde moeten doen is er veel gedoe. Docenten mogen niet afwijken van de studiehandleiding, maar doen dat wel, waardoor wij gezeik hebben met inleveren. Erg vermoeiend. Roosters zijn nooit op orde etc
Ik zou nu zelf nooit meer voor inHolland kiezen.
zaterdag 23 november 2019 om 19:25
Ja ik snap dat dat super irritant is. Ik zou zelf ook nooit nog een keer voor mijn Hogeschool kiezen... Ik vraag me inmiddels af of er überhaupt wel scholen zijn die hun zaken wel op orde hebben.meikkie schreef: ↑23-11-2019 15:48Ik doe de ‘gewone’ verkorte deeltijd pabo bij Inholland. Is dus precies hetzelfde alleen heb ik een klas en docenten die ik iedere week zie. Erg prettig om op terug te kunnen vallen.
Inholland zelf is een drama, omdat er 5 locaties zijn en ze op iedere locatie het zelfde moeten doen is er veel gedoe. Docenten mogen niet afwijken van de studiehandleiding, maar doen dat wel, waardoor wij gezeik hebben met inleveren. Erg vermoeiend. Roosters zijn nooit op orde etc
Ik zou nu zelf nooit meer voor inHolland kiezen.
Ja ik werk nu 4 dagen, maar ik wil tegen die tijd wel terug naar 3 dagen. Ik heb geen kinderen. Leren gaat verder wel redelijk makkelijk. Ik denk dat de manier van toetsen op de pabo me ook wel ligt. Ben vooral huiverig voor de opdrachten.
zaterdag 23 november 2019 om 19:43
Op mijn deeltijdpabo is het ook een grote organisatorische chaos over het algemeen. Maar toch zou ik het contact met klasgenoten niet willen missen, ik vind het kunnen uitwisselen van ervaringen een zeer waardevol onderdeel van de hele studie. Dat mis je met digi.
Of het te doen is, ja, als je het heel erg graag wilt. Ik vind de combi gezin-werk-stage-theorie echt keizwaar. Na een toffe stagedag weer business as usual op kantoor is vaak wat surrealistisch. Met vier dagen werken lijkt het me niet te doen.
Of het te doen is, ja, als je het heel erg graag wilt. Ik vind de combi gezin-werk-stage-theorie echt keizwaar. Na een toffe stagedag weer business as usual op kantoor is vaak wat surrealistisch. Met vier dagen werken lijkt het me niet te doen.
maandag 25 november 2019 om 17:31
3 dagen werken ernaast is wel veel hoor, je loopt ook nog 1 a 2 dagen stage, 1 dag pabo en dan nog je huiswerk...
Ik werkte twee dagen en dan is het te doen. Maar een klasgenoot van mij werkte er 4 en die leeft ook nog