Ervaringen met huiscleaning
zondag 12 augustus 2018 om 22:16
Hallo,
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het bedrijf huiscleaning?
Een vriendin van mij wil bij dit bedrijf gaan werken maar ik heb er een erg slecht gevoel bij.
Ten eerste moet ze haar bankgegevens verifiëren en daar €5,- euro voor betalen, dat lijkt mij al heel vreemd. Ik heb geprobeerd telefonisch contact met het bedrijf te krijgen maar ze nemen nooit op. De site ziet er best betrouwbaar uit en uit recensies haal ik hele negatieve maar ook hele positieve ervaringen. Ik denk dat het niet betrouwbaar is en dat deze vriendin er niet moet gaan werken maar ze blijft twijfelen. Ze heeft morgen een gesprek met een klant voor een kennismakingsgesprek terwijl ze nog geen contract of iets ondertekend heeft of zelfs een persoonlijk gesprek bij dat bedrijf. Wat raden jullie aan?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het bedrijf huiscleaning?
Een vriendin van mij wil bij dit bedrijf gaan werken maar ik heb er een erg slecht gevoel bij.
Ten eerste moet ze haar bankgegevens verifiëren en daar €5,- euro voor betalen, dat lijkt mij al heel vreemd. Ik heb geprobeerd telefonisch contact met het bedrijf te krijgen maar ze nemen nooit op. De site ziet er best betrouwbaar uit en uit recensies haal ik hele negatieve maar ook hele positieve ervaringen. Ik denk dat het niet betrouwbaar is en dat deze vriendin er niet moet gaan werken maar ze blijft twijfelen. Ze heeft morgen een gesprek met een klant voor een kennismakingsgesprek terwijl ze nog geen contract of iets ondertekend heeft of zelfs een persoonlijk gesprek bij dat bedrijf. Wat raden jullie aan?
zondag 12 augustus 2018 om 23:24
maandag 13 augustus 2018 om 00:05
Als ik dat zo lees kun je beter een briefje in de supermarkt hangen of op een lokale Facebook pagina posten om jezelf als schoonmaakster aan te bieden. Ik bedoel als dat huiscleaning alleen maar het geld regelt, mensen koppelt en met boetes gaat strooien... Ben je eigenlijk wel via hun verzekerd als er iets gebeurd bij client of niet? Bouw je wel pensioen op en dergelijke? Zo nee dan zie ik helemaal het nut niet in van huiscleaning, als schoonmaakster dan...
Want ben je dan in loondienst of eigenlijk een ZZP-er die via een tussenpersoon (huiscleaning) betaald krijgt?
Want ben je dan in loondienst of eigenlijk een ZZP-er die via een tussenpersoon (huiscleaning) betaald krijgt?
maandag 13 augustus 2018 om 00:38
Jawel, mn vriendin gaat juridisch loket bellen.
maandag 13 augustus 2018 om 00:39
Ik wil je vragen heel graag beantwoorden maar weet helaas het antwoord ook niet. Het is zo vaag allemaal. Je bent wel in loondienst maar verder heb je eigenlijk niks met huiscleaning te maken ofzo... Nogmaals echt heel vaag.Goguma schreef: ↑13-08-2018 00:05Als ik dat zo lees kun je beter een briefje in de supermarkt hangen of op een lokale Facebook pagina posten om jezelf als schoonmaakster aan te bieden. Ik bedoel als dat huiscleaning alleen maar het geld regelt, mensen koppelt en met boetes gaat strooien... Ben je eigenlijk wel via hun verzekerd als er iets gebeurd bij client of niet? Bouw je wel pensioen op en dergelijke? Zo nee dan zie ik helemaal het nut niet in van huiscleaning, als schoonmaakster dan...
maandag 13 augustus 2018 om 07:59
Dat weet ik niet, maar ik heb daar onze schoonmaakster nooit over gehoord.
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:43
Ik werk sinds kort via Huiscleaning en ik ben juist hartstikke tevreden over deze organisatie! Ze hebben heel veel schoonmaakadressen bij mij in de buurt beschikbaar en geven snel reactie (via email/WhatsApp) op mijn vragen. Telefonisch zijn ze soms wat minder goed bereikbaar, maar dat vind ik niet zo erg.
Tijdens het intakegesprek vertelde een medewerkster inderdaad dat ik €5,- moest betalen om mijn rekeningnummer te verifiëren. Zij legde uit dat de betalingsprovider hierbij checkt of jouw rekeningnummer ook echt bij jou hoort. Anders kan het gebeuren dat jouw salaris naar een verkeerd rekeningnummer wordt overgemaakt en dan zie je het geld nooit meer terug, dus ik vond deze check prima. Is maar 1x en je hoeft dat pas te doen als je ook echt uren hebt gewerkt.
Ook nog nooit iets over een boete gehoord; moest laatst een klant afzeggen omdat ik ziek was en dat was geen probleem. Is denk ik meer bedoeld dat je wel altijd netjes je klanten wat moet laten weten als je niet kunt komen, anders wachten ze voor niets. En over de betalingen: als mijn klanten de factuur hebben betaald, heb ik het de volgende dag op m'n rekening. Je krijgt het per klant apart en dat vind ik wel fijn.
Dus als je zoals ik gewoon lekker bij mensen in de buurt wat wil schoonmaken, zou ik me gewoon aanmelden bij Huiscleaning. Niet zo achterdochtig! Ik ben super blij met mijn klantjes
Tijdens het intakegesprek vertelde een medewerkster inderdaad dat ik €5,- moest betalen om mijn rekeningnummer te verifiëren. Zij legde uit dat de betalingsprovider hierbij checkt of jouw rekeningnummer ook echt bij jou hoort. Anders kan het gebeuren dat jouw salaris naar een verkeerd rekeningnummer wordt overgemaakt en dan zie je het geld nooit meer terug, dus ik vond deze check prima. Is maar 1x en je hoeft dat pas te doen als je ook echt uren hebt gewerkt.
Ook nog nooit iets over een boete gehoord; moest laatst een klant afzeggen omdat ik ziek was en dat was geen probleem. Is denk ik meer bedoeld dat je wel altijd netjes je klanten wat moet laten weten als je niet kunt komen, anders wachten ze voor niets. En over de betalingen: als mijn klanten de factuur hebben betaald, heb ik het de volgende dag op m'n rekening. Je krijgt het per klant apart en dat vind ik wel fijn.
Dus als je zoals ik gewoon lekker bij mensen in de buurt wat wil schoonmaken, zou ik me gewoon aanmelden bij Huiscleaning. Niet zo achterdochtig! Ik ben super blij met mijn klantjes
vrijdag 24 augustus 2018 om 22:37
Maar die check hoeft toch niet 5 euro te kosten. Heb zelf ook een paar mijn rekeningnummer moeten verifiëren voor o.a. Paypal. Bij de een moest ik 5 cent overmaken en bij paypal maakten ze 3 cent over naar mijn rekening met een code die ik in moest voeren op de site. Huiscleaning zou naar mijn idee dus ook veel minder kunnen vragen of het geld terug storten bij je loon.
Wat krijg je bruto eigenlijk bij huiscleaning? Vergoeden ze de VOG?
Wat krijg je bruto eigenlijk bij huiscleaning? Vergoeden ze de VOG?
maandag 27 augustus 2018 om 12:08
Ik durf niet te zeggen waarom het €5,- is, dat zullen waarschijnlijk de kosten zijn die de betalingsprovider in rekening brengt.
Je verdient standaard €11,50 per uur, bij sommige klanten krijg ik meer, omdat die klanten er voor gekozen hebben een hoger uurtarief te betalen. Dat kan dus ook! Je dient zelf je inkomsten door te geven aan de Belastingdienst. VOG is niet nodig, alleen als een klant daar om vraagt, de kosten zijn dan voor de klant.
Je verdient standaard €11,50 per uur, bij sommige klanten krijg ik meer, omdat die klanten er voor gekozen hebben een hoger uurtarief te betalen. Dat kan dus ook! Je dient zelf je inkomsten door te geven aan de Belastingdienst. VOG is niet nodig, alleen als een klant daar om vraagt, de kosten zijn dan voor de klant.
maandag 27 augustus 2018 om 14:51
Wij hebben een schoonmaakster via deze organisatie. Prima hoor. Kost ons weinig en is wit en dat vind ik wel zo prettig. Moet na een maand de uren controleren en dan overmaken. Geen gedoe met altijd cash achterlaten etc. En als je een klacht hebt kan je die bij de organisatie deponeren en dan kan je een ander vragen. Ik ben niet zo'n held om dit rechtstreeks te doen dus dat bevalt me wel zo.
Maar ik ken ze niet als werkgever want ik sta dus aan de andere kant. Maar lijkt een prima bedrijf hoor en ze zijn voor ons als afnemers prima transparant en het lijkt totaal niet malafide en onze schoonmaakster is ook geen retard ofzo. Maar een normale vrouw die een paar witte huisjes naast haar atelier heeft voor wat vastere inkomsten naast haar werk als kunstenares. Dus hier goede ervaring hoor. Housecleaning is een bemiddelingsbureau. Je bent in principe zzp'er geloof ik.
Maar ik ken ze niet als werkgever want ik sta dus aan de andere kant. Maar lijkt een prima bedrijf hoor en ze zijn voor ons als afnemers prima transparant en het lijkt totaal niet malafide en onze schoonmaakster is ook geen retard ofzo. Maar een normale vrouw die een paar witte huisjes naast haar atelier heeft voor wat vastere inkomsten naast haar werk als kunstenares. Dus hier goede ervaring hoor. Housecleaning is een bemiddelingsbureau. Je bent in principe zzp'er geloof ik.