Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen Mise&Place

17-09-2017 10:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zie de laatste tijd veel reclame op facebook over mise en place. Ik hoor hier gemengde reacties over. Ik vroeg m me af wie van jullie bij mise en place heeft gewerkt en hoe je dit vondt?

Ik zoek voornamelijk werk voor de avonden en weet niet hoe ze dat kunnen bieden maar wilde graag eerst reacties zien!
Alle reacties Link kopieren
Niet bij Mise en Place gewerkt, maar vanuit mijn werk wel vaak medewerkers van Mise en Place ingehuurd. Als opdrachtgever waren we altijd (op 1x na) heel tevreden.
Op mijn werk waren er regelmatig evenementen die alleen in de avond plaats vonden.
De naam van dat bedrijf is Frans. "en" betekent dus niet "&".
Alle reacties Link kopieren
Heb er gewerkt, in België dan wel. Leuk bedrijf, je kan er flexibel werken (je plant jezelf in op opdrachten), dus wanneer het jou uit komt.

Let wel: het is horeca, dus de tijden waarop je klaar bent liggen niet vast. Heb wel eens gehad dat was gezegd dat ik om 12 klaar was, om 4u was ik er nog.

Opdrachten verschillen, van diners lopen tot bar doen, huwelijksfeesten, werken in de keuken, recepties, etc.

Sfeer in de teams is goed, er wordt ook veel georganiseerd naast het werk (feestjes, zomerkamp, barbecues) en direct na de job gaan velen ook nog wat drinken. Er zijn mensen die bij mep zitten voor alleen het werk, er zijn er ook die er vriendschappen voor het leven sluiten. Wat jij wil :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijvoorbeeld ook dingen gehoord als dat je een heel duur kleding pakket moet aanschaffen etc etc. Hoe hebben jullie dit ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Ja je moet zelf je bedrijfskleding kopen, dat kostte toen rond de 120 euro. Dat is een geklede broek, blouses, stropdas, gilet. Daarnaast moet je ook je eigen nette schoenen kopen, voor vrouwen lage zwarte hakjes, rond de 30 euro bij van haren.

T is een investering. In België had ik dat snel terug verdiend want daar werkte ik voor 10 euro per uur. In Nederland is dat uurloon een stuk lager (andere wetgeving) dus geen idee hoe snel je dat hebt terugverdiend.
Alle reacties Link kopieren
regenworm schreef:
17-09-2017 10:43
De naam van dat bedrijf is Frans. "en" betekent dus niet "&".
Daarbij is mise en place een belangrijke term binnen de horeca, ik vraag me af wat voor achtergrond TO dan heeft.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
18-09-2017 13:52
Daarbij is mise en place een belangrijke term binnen de horeca, ik vraag me af wat voor achtergrond TO dan heeft.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
18-09-2017 13:52
Daarbij is mise en place een belangrijke term binnen de horeca, ik vraag me af wat voor achtergrond TO dan heeft.
Nou redelijk veel ervaring, maar toch bedankt voor je vooroordeel.
Belle73 schreef:
18-09-2017 13:52
Daarbij is mise en place een belangrijke term binnen de horeca, ik vraag me af wat voor achtergrond TO dan heeft.
Valt best mee hoor. Mijn dochter heeft er ook gewerkt en zij had niet eens een opleiding in de horeca. Ze werkte vooral op festivals en ook een keer in de garderobe bij een bedrijfsfeest. Of afwassen. Ze heeft het wel als heel zwaar werk ervaren. Moest ook regelmatig zware kratten tillen bij afwaswerk.
Wat iemand anders al zei, het komt voor dat je uren later klaar bent dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Alle reacties Link kopieren
SinDudas schreef:
19-09-2017 09:56

Wat iemand anders al zei, het komt voor dat je uren later klaar bent dan oorspronkelijk de bedoeling was.
kreeg ze die uren wel netjes betaald?
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
19-09-2017 08:02
Nou redelijk veel ervaring, maar toch bedankt voor je vooroordeel.
Het verbaast me gewoon, omdat mise en place zo in het horeca jargon thuis hoort, dat is het enige.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-09-2017 11:57
kreeg ze die uren wel netjes betaald?
Bij ons werden alle daadwerkelijke uren gewoon gedeclareerd, medewerkers moesten urenbriefjes invullen. Dus voor zover ik weet wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit op sollicitatiegesprek daar geweest, maar knapte af op het vrij dure kledingpakket dat ik verplicht moest aanschaffen. Ik wilde het puur als bijbaantje, voor een paar uur in de week, vond dat het niet waard.

Ik ken ook iemand met een eigen horeca bedrijf die werknemers van MEP inhuurt, zij is dik tevreden daarover. Er is de hele zomer slechts 1 werknemer geweest die haar echt niet aanstond, en dat heeft zij doorgegeven bij MEP en die wordt dan ook niet meer ingehuurd.
lilalinda schreef:
19-09-2017 11:57
kreeg ze die uren wel netjes betaald?
Ja dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees de hele tijd Mais And Plees en dan duurt het even voor ik besef dat er Mies an Plas wordt bedoeld. Verwarrend.
Soldanella schreef:
20-09-2017 14:53
Ik lees de hele tijd Mais And Plees en dan duurt het even voor ik besef dat er Mies an Plas wordt bedoeld. Verwarrend.
Mise en place is een Franse term. Letterlijk vertaald betekent dit: de "op plaats-zetting" (van de glazen, de borden, het bestek enz). EIgenlijk is er geen goede Nederlandse vertaling voor.
Mise= zetting en 'en place' is= op de plaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven