Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen outsourcen

28-06-2012 15:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn functie wordt geoutsourced, samen met aantal andere collega's met dezelfde baan. Contract wordt beëindigd (na 14 jaar, verschillende functies) . Ik zou dan in dienst treden bij nieuw bedrijf. Weet verder nog niets van salaris en arbeidsvoorwaarden of de naam van het nieuwe bedrijf, waar gevestigd. Bedrijf gaat nu zoeken naar en onderhandelen met een nieuw bedrijf.

Juridisch loket gebeld, zodat ik wat meer weet over rechten en plichten.

Ik kan verder niet te veel zeggen i.v.m. herkenning. Zou graag ervaringen willen weten van mensen die (ongeveer) hetzelfde hebben meegemaakt.

Alvast bedankt!
Leuk, nieuwe kansen!

Het lijkt nu vast heel eng, maar je zult zien dat het meevalt, sterker nog, vaak zijn "geoutsourcten" na een tijdje veel blijer. Zie het als een kans om te groeien in je vak, doordat je vaak veel makkelijker op verschillende plekken kunt werken.
Heb ik ook meegemaakt, en heeft prima uitgepakt!!

Kans is groot (maar zoek dat even goed uit) dat als jullie met de meerderheid van de afdeling overgaan, de wet "overgang van onderneming" van kracht is. In dat geval is de nieuwe partij verplicht jullie arbeidsvoorwaarden (of in ieder geval een gelijkwaardig pakket, gaat niet altijd helemaal 1-op-1) over te nemen. Ook je arbeidsjaren, vaste contract etc. worden dan overgenomen.
quote:Mittens schreef op 28 juni 2012 @ 17:42:

Heb ik ook meegemaakt, en heeft prima uitgepakt!!

Kans is groot (maar zoek dat even goed uit) dat als jullie met de meerderheid van de afdeling overgaan, de wet "overgang van onderneming" van kracht is. In dat geval is de nieuwe partij verplicht jullie arbeidsvoorwaarden (of in ieder geval een gelijkwaardig pakket, gaat niet altijd helemaal 1-op-1) over te nemen. Ook je arbeidsjaren, vaste contract etc. worden dan overgenomen.Hallo, heb geinformeerd bij juridisch loket en die zei dat dat waarschijnlijk niet van toepassing is. Zijn paar mensen met specifieke functie van grotere afdeling. Wel dezelfde functie, dus je kunt het ook aparte afdeling noemen. Neem het zeker mee! Bedankt!
En zijn die paar mensen samen de meerderheid van de afdeling? Of de minderheid?
quote:sassafras schreef op 28 juni 2012 @ 17:25:

Leuk, nieuwe kansen!

Het lijkt nu vast heel eng, maar je zult zien dat het meevalt, sterker nog, vaak zijn "geoutsourcten" na een tijdje veel blijer. Zie het als een kans om te groeien in je vak, doordat je vaak veel makkelijker op verschillende plekken kunt werken.

Wel fijn om te horen, maar ik zit nu nog even in de fase van je genaaid voelen.. , ook omdat de reorganisatie beetje smerig verlopen is/ verloopt.

Maar ja, gebeurt dat niet altijd? :-)
quote:Mittens schreef op 28 juni 2012 @ 18:07:

En zijn die paar mensen samen de meerderheid van de afdeling? Of de minderheid?

De hele afdeling van mijn functie wat ik heb, wordt geoutsourced, maar is onderdeel van een grotere afdeling.

Ik kan verder niet veel zeggen ivm herkenbaarheid, maar is minderheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven