Esa zoekt (vrouwelijke) astronauten
woensdag 17 februari 2021 om 14:49
Gisteren was de Nederlandse persconferentie waarin ESA details bekend maakte over hun zoektocht naar een nieuwe generatie astronauten (https://www.esa.int/About_Us/Careers_at ... _Selection).
Ook Nederlanders maken kans, hoewel schijnbaar de kans relatief klein is omdat NL financieel niet zoveel bijdraagt aan de bemande ruimtevaart bij ESA. Sowieso verwachten ze bij ESA 10.000 reacties, voor uiteindelijk 4-6 astronauten en 20 'reserve-astronauten'. Maar, zoals Andre Kuipers zei: niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Zijn er hier mensen die overwegen te solliciteren? Of er op zijn minst een beetje over dromen? Of wellicht wel graag gewild hadden, maar om een bepaalde reden niet in aanmerking komen.
Ook Nederlanders maken kans, hoewel schijnbaar de kans relatief klein is omdat NL financieel niet zoveel bijdraagt aan de bemande ruimtevaart bij ESA. Sowieso verwachten ze bij ESA 10.000 reacties, voor uiteindelijk 4-6 astronauten en 20 'reserve-astronauten'. Maar, zoals Andre Kuipers zei: niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Zijn er hier mensen die overwegen te solliciteren? Of er op zijn minst een beetje over dromen? Of wellicht wel graag gewild hadden, maar om een bepaalde reden niet in aanmerking komen.
woensdag 17 februari 2021 om 16:13
En het uitvoeren van onderhoud meen ik mij te herinneren.docotrandus schreef: ↑17-02-2021 15:34Het is niet altijd spannend. in het ISS zijn de astronauten veel tijd kwijt aan het opdweilen van kondensatie (water).
Als kind wilde ik dolgraag astronaut worden, tot ik hoorde dat die dingen én niet meer naar de maan toe gaan én soms naar de maan gaan.

Je moet er alleen wel vreselijk ambitieus voor zijn. Die Andre Kuipers heeft er ook heel veel voor moeten laten vóór hij de ruimte in mocht. Dat is het mij niet waard. Maar gaaf lijkt het mij wel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 17 februari 2021 om 16:44
Als ik aan de eisen zou voldoen en wat meer avonturiersbloed had gehad, is het natuurlijk een fantastische kans. Ik ben net Big Bang Theory aan het herkijken en daar gaat een van de personen als astronaut de lucht in. De fysieke testen zijn niet mals, je krijgt ik weet niet hoeveel G voor je kiezen, en weken lang zonder zwaartekracht is ook niet al te best voor je gestel. Maar wel eeuwige roem!

woensdag 17 februari 2021 om 16:50
Haha, dat idd ook nog als het gemixt isdocotrandus schreef: ↑17-02-2021 15:27Ik vrees vooral dat voor de hormonale buien van mannen als er vrouwen in de buurt zijn.

woensdag 17 februari 2021 om 17:04
Het lijkt me geweldig, maar veel te oud en geen matchende opleiding.
Het is ook de droom van dochter van 12, zij gaat wel de bètakant op en is taalvaardig.
Ze moet nog flink geduld uitoefenen , maar heeft de ESA-site al uitgespit naar de opleidingseisen. Ze gaat al wel Russisch leren voor op het ISS
Overigens vindt ze een andere baan bij de ESA ook prima, mocht het als astronaut niet lukken.
Het is ook de droom van dochter van 12, zij gaat wel de bètakant op en is taalvaardig.
Ze moet nog flink geduld uitoefenen , maar heeft de ESA-site al uitgespit naar de opleidingseisen. Ze gaat al wel Russisch leren voor op het ISS

Overigens vindt ze een andere baan bij de ESA ook prima, mocht het als astronaut niet lukken.
De toekomst is niet meer wat het was

woensdag 17 februari 2021 om 21:10
Onzin.redbulletje schreef: ↑17-02-2021 14:53Waarom moeten het vrouwen zijn? Mannen onder elkaar lijkt me makkelijker te functioneren op 'n paar vierkante meter dan met hormonale buien van vrouwen.