Werk & Studie alle pijlers

even helemaaaal niet meer weten wat ik wil...

10-08-2010 02:09 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
*ZUCHT* wat is het toch moeilijk soms om keuzes te maken in je leven...

ik weet het de laatste tijd echt even niet meer... en mijn vriend zit beetje in hetzelfde schuitje, dus we weten t eigenlijk allebei even niet en kunnen elkaar dus ook niet zo goed helpen hiermee, carrière wise that is...

maar om even bij mijn eigen verhaal te blijven, ik heb ruim 3 jaar geleden mijn hbo studie afgerond (ik ben nu 27) en nadat ik 2 jaar in mijn 'area' gewerkt had (en na de nodige twijfels al tijdens mijn studie), besloten dat dat het voor mij niet is.

Het roer om, naar de andere kant van de wereld verhuisd en hier vrij simpel werk gaan doen wat verder niks met mijn studie te maken heeft, maar waardoor ik wel hoopte even goed afstand te kunnen nemen (letterlijk) om te zien wat ik nu écht wil.

super gelukkig nu met relatie en mijn leventje hier, alleen die stomme carrière, wat wil ik nou!!?? en wat kan ik?

Ik ben even zó lost op dat gebied, bij beroepskeuzetestjes online bijvoorbeeld weet ik niet eens wat ik in moet vullen....... dan staan er bv. sectoren waaruit je kan kiezen en dan denk ik, tsja.. goeie vraag..

wie heeft een (gouden) tip????

Ik kan mijn huidige werk nog best een tijdje volhouden hoor, maar geld/spaar/toekomst technisch wil ik toch voor mijn 30e een stapje omhoog.

herkenbaar iemand? alvast dank voor de reacties
Heel herkenbaar hoor, gelukkig voor jou ben je niet uniek in deze

Even wat opheldering nodig: je bent naar de andere kant van de wereld verhuisd? Als in: buiten NL?

Want daar is de wereld letterlijk anders dan hier, kan dat bijdragen aan jouw gevoel niet te weten wat je wilt?
probeer anders een "stage" te krijgen in de sectoren die je misschien aanspreken. Wanneer je ergens een week rondloopt heb je vaak vrij goed beeld of het bij je past.
Heb je wel eens op een rijtje gezet wat je leuk vindt om te doen en waar je goed in bent? En dan niet perse werk gerelateerd. Ik ben bijvoorbeeld gek op koken en haal daaruit dat ik op een bepaalde manier best creatief ben. Zo'n lijstje kan helpen om meer beeld te krijgen van wat je wel/niet kunt.

Heb je tijdens je studie gewerkt? Welke bedrijven of welke soort bedrijven (sectoren ) vond je toen leuk?
ik wil ook naar de andere kant van de wereld!

dat vind ik echt stoer...
probeer eens een tijdje bij de gemeente in de plantsoenendienst te gaan werken. Enorm inspirerend bij het maken van keuzes.
@Tia Dalma, als in buiten NL ja, als in Zuid-Amerika.... en dat maakt het deels inderdaad nog lastiger, want misschien willen we een tijd in NL/1e wereldland wonen voor t geld, maar qua werkdruk past dat weer niet zo goed bij ons (zijn meer van t chillen )

@heleen1234, thanks voor de tip, weet niet zo goed wat de mogelijkheden hier daarvoor zijn en moet natuurlijk ook m'n huur betalen, maar eens een kijkje nemen bij verschillende bedrijven is geen gek idee!

@Kastanjesz, ook goeie tip, thanks! Ga zo'n lijstje eens even maken.. ik heb sinds mijn 14e zóveel verschillende baantjes gehad.. om de paar maanden wat anders, dan was ik het weer zat (en kan dus niet aan ál de verschillende bazen hebben gelegen, maar altijd aan mezelf, dat t werk me niet meer aanstond..)

@MEFunny, laat me weten wanneer je komt?

@rider, huh?
quote:aninha schreef op 10 augustus 2010 @ 21:03:

@rider, huh?Wat, weet je niet wat de plantsoenendienst van een gemeente is? Hebben ze niet iets vergelijkbaars in jouw omgeving?
De psycholoog-van-de-koude-grond in mij zegt dat een passende werkkring zoeken niet jouw eerste probleem is... Kan jij uberhaupt wel op 1 vaste (al dan niet fysieke danwel mentale) plek aarden?
@rider, hahaha, ik weet wel wat het is, maar het was zo random, waarom nou weer bij de plantsoenendienst? heb jij daar ervaring mee? of bedoel je omdat het zulk shit werk is (no offense als iemand op dit forum deze baan heeft trouwens) dat je daarna álles wel wil doen? of omdat je van fröbelen met planten tot grootse inzichten kan komen?

daarom huh, begreep hem niet helemaal... ze hebben hier wel iets vergelijkbaars, al is het (serieus) moeilijk om daar tussen te komen, omdat er hier zoveel arme mensen zijn die maar al te graag een vast contract bij de gemeente willen!!

@Tia Dalma, daar heb je gelijk in... heb al een stuk meer rust in de kont dan een aantal jaar geleden, maar nu wil ik weer wat anders dus ja... ik blijf onrustig/op zoek naar iets, maar wat?? Misschien is het wel de constante verandering die ik nodig heb. Het leven is als een fiets, als je niet in beweging blijft val je om!

Maar met het ouder worden komen er nu ook praktische zaken bij kijken (zoals geld!!). Denk er ook wel eens over om iets voor mezelf te beginnen, omdat voor een baas werken me niet zo goed afgaat, maar denk dat t me aan zelfvertrouwen ontbreekt (die zin zegt al genoeg natuurlijk..). En ben in het verleden ook niet erg stressbestendig gebleken, dus dan is een eigen bedrijf waarschijnlijk niet de way to go...
quote:aninha schreef op 10 augustus 2010 @ 21:49:

@rider, hahaha, ik weet wel wat het is, maar het was zo random, waarom nou weer bij de plantsoenendienst? heb jij daar ervaring mee? of bedoel je omdat het zulk shit werk is (no offense als iemand op dit forum deze baan heeft trouwens) dat je daarna álles wel wil doen? of omdat je van fröbelen met planten tot grootse inzichten kan komen?

daarom huh, begreep hem niet helemaal... ze hebben hier wel iets vergelijkbaars, al is het (serieus) moeilijk om daar tussen te komen, omdat er hier zoveel arme mensen zijn die maar al te graag een vast contract bij de gemeente willen!!

Ik bedoel inderdaad dat het, voor de meeste mensen, zodanig shitwerk is, dat het je enorm kan helpen serieus over je prioriteiten in het leven na te denken. Een soort ongekeerde Maslow: leer eens leven in de ondersta lagen van de pyramide, en je zal zien dat al je energie die je steekt in zelf-realisatie minstens vrij betrekkelijk is.
Aninha,

Bekijk het eens in omgekeerde richting: Kijk niet naar functies, beroepen om te kijken of het bij jou past. Kijk eerst eens naar jezelf. Wat zijn jouw waarden, waar haal jij energie uit, wat geeft jou voldoening in het leven, wanneer voel jij je happy, wat kun je goed? Kijk ook naar zaken als: functioneer ik graag alleen of in een team. Ben je een volger of juist een leider. Ben je iemand die graag iets creëert of voel je je prettiger als je opgedragen zaken kan uitvoeren etc. En net als wat Kastanjez zegt: niet zozeer werkgerelateerd, maar algemeen.

Kijk dan bij welke beroepen/functies die aspecten naar boven komen.

Schakel eventueel een coach in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven