Exc 2003 vraagje
maandag 3 oktober 2011 om 13:33
Op dit moment volg ik een Excel 2003 cursus. Voor de les van deze week oefen ik met Macro's schrijven. Dit ging steeds prima maar nu open ik opnieuw een bestand en komt de macro opnamerecorder niet te voorschijn. Voor de eerste oefening is dat niet zo erg maar bij de volgende moet ik werken met relatieve celverwijzing en dan heb ik hem toch echt nodig. Hoe vind ik deze opname recorder terug? We helpt me verder?
maandag 3 oktober 2011 om 13:45
misschien vind je hier het antwoord
http://www.pendaflex.com/ ... 9dHz1JxWPRW3o1K0kvZU_.pdf
Gr.
http://www.pendaflex.com/ ... 9dHz1JxWPRW3o1K0kvZU_.pdf
Gr.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
maandag 3 oktober 2011 om 14:18
Bovenin je scherm heb je waarschijnlijk een paar menubalken met allerlei icoontjes erin en nu zijn de icoontjes voor de macro's weg?
Ga op een lege plek staan tussen, naast of onder de menubalken en klik op de rechtermuisknop. Vink daar de optie Visual Basic aan. Dan verschijnt een nieuw menubalkje in je scherm. Sleep dit balkje door de muis op het bovenste blauwe stuk te houden naar de plaats bovenin in je scherm waar je 'm wilt hebben.
Waarom Excel 2003 leren en niet Excel 2010?
Ga op een lege plek staan tussen, naast of onder de menubalken en klik op de rechtermuisknop. Vink daar de optie Visual Basic aan. Dan verschijnt een nieuw menubalkje in je scherm. Sleep dit balkje door de muis op het bovenste blauwe stuk te houden naar de plaats bovenin in je scherm waar je 'm wilt hebben.
Waarom Excel 2003 leren en niet Excel 2010?
maandag 3 oktober 2011 om 14:43
Dank je wek Vl43inder, ik heb de icoontjes weer terug gevonden maar mis nog steeds de relatieve celverwijzing. Heb je misschien nog een tip hiervoor ook? Een vriendin van mij kreeg van haar baas een cursus 2003 aangeboden en omdat iemand afviel mocht ik mee. Maar 2010 heb ik zelf maar het verschil is wel enorm.
donderdag 6 oktober 2011 om 12:32
Beetje late reactie maar misschien heb je er toch nog iets aan:
Wat bedoel je met "relatieve celverwijzing"? Is dat een term binnen Excel of bedoel je daar iets anders mee? Ik heb zelf de Engelse versie, vandaar mijn vraag.
Als je van 2003 naar 2007/2010 gaat dan zoek je je eerst een ongeluk naar de icoontjes en er zijn een aantal dingen gewijzigd/toegevoegd. Maar als je een cursus 2003 hebt gehad dan wijst zich dat vaak wel weer vanzelf. Je moet alleen wel even weten hoe je icoontjes toevoegt in Excel 2007 en 2010, dat gaat echt anders en wel op een manier waar je zelf nauwelijks op kan komen.
Wat bedoel je met "relatieve celverwijzing"? Is dat een term binnen Excel of bedoel je daar iets anders mee? Ik heb zelf de Engelse versie, vandaar mijn vraag.
Als je van 2003 naar 2007/2010 gaat dan zoek je je eerst een ongeluk naar de icoontjes en er zijn een aantal dingen gewijzigd/toegevoegd. Maar als je een cursus 2003 hebt gehad dan wijst zich dat vaak wel weer vanzelf. Je moet alleen wel even weten hoe je icoontjes toevoegt in Excel 2007 en 2010, dat gaat echt anders en wel op een manier waar je zelf nauwelijks op kan komen.