Werk & Studie alle pijlers

Faalangst nieuwe baan

04-07-2013 11:26 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds februari jl. werk ik bij nieuw bedrijf. Functie was overgegaan naar ander bedrijf i.v.m. outsourcing.

Nu moest ik vanaf 2 juli naar nieuw blok. Vervanger dus ingewerkt enz. Had al aangegeven dat ik nieuwe functie

niet wilde omdat het me niet ligt en afgesproken dat ik het ongeveer 2 maanden aankijk.

Nieuwe werkzaamheden, veel informatie, nieuwe gezichten. Als je het rationeel bekijkt, gaat het wel goed.

Ik vind het echter gewoon heel moeilijk dat ik niets weet, opnieuw moet beginnen. Weer echt de nieuweling.

Uiteraard wordt er op me gelet hoe het gaat en of ik het snel oppak.

Heb last van faalangst, of het wel goed gaat en ik goed overkom.

Aarggh….zo vervelend. Dan zit ik me druk te maken terwijl ik alleen mezelf ermee heb.
Lastig, maar het is voor iedereen vervelend de nieuweling te zijn, dingen nog niet te weten en te kunnen... je moet er even doorheen, maar het komt vast goed!
Als je denkt dit niet langer rationeel te kunnen bekijken, bespreek dit dan met je leidinggevende. Vraag om feedback en geef aan wanneer jij het gevoel hebt, dat er teveel op je wordt gelet. Misschien wordt er wel op je gelet, omdat iemand (of meerderen) zich om je bekommeren. Niet alles hoeft een negatieve insteek te hebben. Communiceer en luister ook naar wat iemand zegt, niet wat jij denkt te horen.
@aureel, @paloma,

bedankt voor jullie reacties. Leidinggevende vroeg na 1e dag hoe het ging. Zei ook uit zichzelf dat ik rustig aan moest doen, geen haast, hoef niet alles in 1x te weten enz. Het is meer mijn idee dan dat het echt zo is. Vervelend gewoon dat ik dan toch dat gevoel heb, zeg maar. Dat bedoelde ik.

Inderdaad @paloma, wat iemand feitelijk zegt, in plaats van wat ik denk te horen ja. Dat is sowieso wel aandachtspunt voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven