Werk & Studie alle pijlers

Feest! Moet t effe delen

02-04-2010 10:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is inmiddels mijn derde bedrijf en ben mijn nieuwe bedrijf 6 maanden geleden gestart. Het is dus altijd afwachten (zenuwslopend) of een nieuw concept gaat lopen.

(de andere 2 zijn verkocht).

Ik werk momenteel nog hoofdzakelijk in mijn eentje, dus deel ik hier maar mijn blijdschap dat ik zwarte cijfers aan het draaien ben met mijn bedrijf (voor het eerst sinds de oprichting) en een enorme (nou ja...50K) opdracht binnen heb gekregen!!!! Ik ben zo blij!

Mijn zwarte cijfers komen mede doordat ik zomaar ergens hulp kreeg uit onverwachte hoek. Dat was gewoon een simpele, edoch doeltreffende trap onder mijn hol, maar sjee wat effectief.

Dus als ik een mede ondernemer ergens mee kan ondersteunen (liever niet een trap onder de hol, maar een luisterend oor en advies), dan geef ik graag de positieve energie door en hopen dat anderen ook cheer smilies plaatsen!

Moet me nu snel in mantelpak hijsen, zo een afspraak bij een prospect.....
Top! Gefelicteerd!
Ha! Leuk!

Ik weet hoe je je voelt; werk ook alleen en haalde vorige week achter elkaar 2 opdrachten binnen en hoef voor dit jaar geen acquisitie meer te doen.

Gefeliciteerd!

Erg stoer trouwens dat je concepten bedenkt, groot maakt en verkoopt!
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
gefeliciteerd! goed gedaan!
Proost Courage! Laten we een heel cheerleadersquat van dit topic maken! Met veel champagne uiteraard.

Dank je wel Rider!
HOERAAA!!!! Wat ontzettend goed!

Gefeliciteerd!
Ik wil ook een motto
Goed zeg!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
@ Courage:

Geen eigen bedrijf (gelukkig niet scheelt weer hoop toestanden aangezien ik in scheiding lig) maar wat lijkt het me een heerlijk gevoel dat je de rest van het jaar gewoon voldoende werk hebt om van te kunnen leven.

Geen onzekerheden Heerlijk lijkt me dat.Gefeliciteerd.
@ Pooky: Zwarte cijfers.Goed gedaan zeg.

Hoop ook zwarte cijfers te hebben als alles hier rond is.

En wie weet heb ik straks wel de kracht om iets voor mezelf te beginnen. Dan kom ik advies vragen bij jullie.
Gefeliciteerd!
Super!!!
Perfectionisme is niet perfect...
Sterkte Pepersteak; wie weet heb je na de scheiding wel ruimte in je hoofd om te gaan starten. Kom dan ook langs op lancelots.nl.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Pooky, wat ongelofelijk goed! Van harte gefeliciteerd.

Ik ben wel benieuwd naar die doeltreffende trap onder je hol. En de reden daarvan. Kun je daar iets over vertellen of liever niet?

Courage, ook gefeliciteerd.
Naar Peper, heel veel sterkte gewenst. En zodra je weer met een schone lei gaat beginnen, kom hier gerust cheers plaatsen, al voelt dat soms (vaak) niet zo.

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Maakt me nog blijer en straks vol goede moed naar een nieuwe prospect!

Courage, ik ga de site meteen bekijken....is dat jouw site?

*nog steeds geen mantelpakje aan en mijn gezicht nog niet opgetekend, heb nog een half uur, nog even forummen...*
Gefeliciteerd, goed zeg!

Courage, bedankt voor de tip voor lancelots.nl, kende ik nog niet.

Wij werken met z'n tweeën (samen met mijn man) en dat loopt ook erg goed. Man is sinds februari 2009 fulltime zelfstandig ondernemer en ik sinds januari dit jaar. Hiervoor werkten we voor ons eigen bedrijf naast onze baan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Gisteren bestond de éénmanszaak van mijn vriend 1 jaar.

Geen rode cijfers omdat we niets geleend hebben. Hij heeft in 1 jaar meer verdiend dan wat hij in loondienst in 2 jaar niet eens bij elkaar kon sparen. Toekomst ziet er voorlopig ook rooskleurig uit.
Nee, ik mocht willen dat Lancelots van mij is.

Gewoon een hele goede site voor (startende) freelancers c.q. ondernemers.
quote:kaar schreef op 02 april 2010 @ 11:47:

Gisteren bestond de éénmanszaak van mijn vriend 1 jaar.

Geen rode cijfers omdat we niets geleend hebben. Hij heeft in 1 jaar meer verdiend dan wat hij in loondienst in 2 jaar niet eens bij elkaar kon sparen. Toekomst ziet er voorlopig ook rooskleurig uit.Haha, ik mag hopen dat ie meer verdiende dan zijn spaargeld in de loondiensttijd.

Maar ik snap wat je bedoelt, goed hoor!
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee maar wilde even zeggen dat ik jullie ontzettend stoere vrouwen vind!

Fantastisch dat jullie het zover hebben weten te schoppen, voor mij erg inspirerend.
Duh! Stond er wel heel krom

Maar strekking van het verhaal is duidelijk.
quote:kaar schreef op 02 april 2010 @ 12:59:

Duh! Stond er wel heel krom

Maar strekking van het verhaal is duidelijk.Inderdaad!

Nou ben ik weg hoor Pooky, ik zit je topic helemaal vol te spammen.
Geeft niet Courage, vind het leuk te lezen!

Kaat jullie gefeliciteerd met 1 jarig bestaan!

Vandaag gesprek ging ook helemaal goed, voelde me helemaal lekker door alle lieve felicitaties, dank jullie wel! Ik mag meedingen naar een groot MVO traject (nu zijn wij toevallig de beste, dus ik ga er van uit dat we die order ook krijgen)

@Evidenza, ja tuurlijk mag je dat vragen (hoe gaat het met jouw ondernemen?) Ik zat zo verstrikt, gestressed te werken dat ik voor niemand meer tijd had, ook voor mezelf niet. Zag er uit als een dweil, zat Calvinistisch achter mijn PC (van 6.00 uur 's ochtends tot vaak 23.00 's avonds), maar was weinig creatief of productief. Met koppijn en rugpijn van de stress (zie tante Sidonia als ze flipt) heeft iemand mij nogal streng weggevoerd, een dierenpark ingeduwd, mijn mobiel afgenomen, mijn blackberry afgenomen en me flink de waarheid verteld. Mijn klanten vonden me niet meer leuk, mijn familie en vrienden niet en ik zou mij ook wel niet meer leuk vinden. Dat klopte als een bus. Daarnaast ALS ik met iemand communiceerde was dat een groot klaagzang; Rot krediet crisis, rot klanten, rot leveranciers, rot ZZP'ers, rot PC, klote economie, sukkels, rot familie en vrienden die steeds mijn aandacht wilde etc etc....Terwijl het juist mijn sterke kant is om nieuwe dingen te verzinnen, het mogelijk te maken en iedereen met plezier en met respect samen te laten werken. Dus hij heeft me een spiegel voorgehouden hoe ik de laatste 3 maanden heb gefunctioneerd. AU! Ik schaamde me natuurlijk diep.

Heb meteen 2 dagen vrijgenomen (waaronder een zondag ) en ben naar een strand gegaan in mijn uppie om uit te waaien en mijn gedachten weer op orde te krijgen. Ik ben afgrijselijk luxe gaan dineren (leefde de afgelopen tijd armoediger dan een bijstandsmoeder met 3 kinderen). De week daarop ging meteen alles veel beter, heb ik heerlijk zitten forummen zonder schuldgevoel en ook meesterlijke ideeen opgedaan hier (dus dank aan een forumster die een topic heeft geopend) waardoor ik mede die laatste opdracht gekregen heb. Ik geniet weer van mijn leven, kom weer met goede plannen en alles lukt opeens weer!

*mantelpakje weer uit!*
Meteen maar even gecontroleerd, de forumster die mij geweldige input heeft gegeven zonder dat zij dat wist is Muis 66. Dank Muis!
Pooky, wat geweldig dat jij zo iemand in je omgeving hebt. Er zijn er maar weinig die je echt kunnen geven wat je nodig hebt. En het ook nog durven

Goed van je dat je niet ging zitten miepen en gevoelig ging zitten zijn met gekwetste trotsjes enzo, maar er gewoon mee aan de slag ging. Dus ik wil je nogmaals feliciteren. Want het succes is gewoon een uitvloeisel van je ( aangepaste) gedrag. Good for you!

Met mijn onderneming gaat het naar verhouding goed. Met mij gaat het niet goed gezondheidstechnisch dus het is een wonder dat mijn bedrijf nog draait. Ik moet heel snel de draad weer oppakken anders kom ik straks wel in de problemen. En hoe gek het ook klinkt, ook al kan ik natuurlijk niets doen aan mijn lichamelijke gezondheid, ik heb mezelf toch van de week een schop onder mijn kont gegeven.

Ik ben nl bijna aaneengesloten al 2,5 jaar ziek. Verschillende ziektes die elkaar overlappen. De één wat makkelijker oplosbaar dan de ander. Ik kan je vertellen dat dat niet meevalt om mee te dealen. Voor mijn werk is het nodig volledig geinspireerd bezig te zijn, en dat lukt in de verste verte niet. Eerlijk gezegd lijkt het me soms nogal zinloos om iets op te bouwen.

En die gedachte heb ik eruit geschopt. Want daar word ik heel verdrietig en improductief van. Ik moet weer voor de volle honderd procent aan het werk. Ook al gaat dat eigenlijk niet. Dus ik wil weer terug naar mind over body, in plaats van body over mind. En die knop heb ik dus van de week omgezet.

De gedachte alleen al dat mijn bedrijf gewoon overleeft op het moment dat ik maanden, jaren op halve kracht presteer, doet me al opleven. Wat kan ik dan wel niet bereiken als ik nu gas ga geven.
Jemig Evidenza, ik ken je eigenlijk alleen van naam/nick hier.

Wauw, groot respect voor hoe je er in staat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven