Werk & Studie alle pijlers

Follow your dreams? ehm

14-05-2014 07:58 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Nou zoals de titel het zegt, volg je droom en dat doe ik dus.

Ben vanuit mijn studie gestart met een bedrijf maar mijn studie niet afgemaakt (nog). Ik wil dit wel afmaken maar ik heb straks 1500 euro nodig om minimaal van rond te komen elke maand en dat leverd mijn bedrijf nog niet op.

Het is een bedrijf met werk, arbeidsbemiddeling het bestand en mijn netwerk is wel aan het uitbreiden maar ik heb alles dus geriskeerd en nu is er geen weg meer terug.

Kortom ja follow your dreams maar nu is het moeten ipv I want to..

Oh en studie en woonplaats in twee verschillende steden ik ben 3x verhuisd in een jaar en dit jaar ook nog een keer. Het geld zit niet op mijn rug en ik wil gewoon een beetje meer rust in mijn leven....

Iemand tips, ja ik ben slecht in schrijven daar hoef ik geen feedback meer over.
Nou succes dan maar. Misschien kun jezelf bemiddelen naar een bijbaan en een ander een fatsoenlijke sollicitatiebrief voor je laten schrijven.
Alle begin is moeilijk! Schouders eronder en gaan. Probeer je maandlasten omlaag te brengen en maak je studie zo snel mogelijk af!
Eh, het klinkt nou niet echt alsof je je droom aan het volgen bent. Dan zou je er toch minstens een beetje enthousiast over moeten zijn.

Je verhaal is een beetje onduidelijk, wat zoek je precies? Tips om meer rust te krijgen? Dat zal lastig worden, een eigen bedrijf is nou eenmaal hard werken en onzekerheid. Dat bedoel ik niet lullig, maar het is gewoon zo.

En waarom is er geen weg meer terug? Het klinkt alsof je bedrijf een dienst verleent. Dan heb je waarschijnlijk relatief niet zo veel hoeven investeren. Als je een product maakt, of een winkel hebt, moet je al van tevoren heel veel geld stoppen on ruimte, machines, materiaal, voorraad etc. Maar dat zal bij jou wel meevallen. Dus waarom zou je niet kunnen besluiten dat je (nu) toch niet zo geschikt bent om ondernemer te zijn?
Ja iedereen zegt ook dat het bedrijf in een lift zit, maar ik moet minimaal 2-3 opdrachten binnenhalen en afronden om er privé van rond te komen en mijn zakelijke lasten te kunnen betalen. Heb alle doelstellingen SMART gemaakt en opgedeeld in targets maar soms valt mij de moed in de schoenen vooral als ik bij mijn opdrachtgever zit en ik heb nog geen afgeronde studie.

Mijn doelstelling is dus om parttime mijn studie af te ronden maar dan moet ik wel die 2-3 opdrachten minimaal behalen per maand! Anders dan kan ik net zo goed wel weer voltijd studeren.
Tips voor wat precies?
En waarom verhuis je 4x per jaar? Kostbook klauwen met geld.

En wat doe je nou voor wie met je bedrijf? 'Het is een bedrijf met werk, arbeidsbemiddeling het bestand'.

Als je naar potentiële opdrachtgevers net zo onduidelijk bent (en taalfouten maakt) kom je niet echt professioneel over en zal het lastig worden om 1500,- per maand binnen te harken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:pinkmeagan, 26 minuten geleden

Ja iedereen zegt ook dat het bedrijf in een lift zit, Op grond waarvan? En waarin uit zich dat?
ik ben arbeidsbemiddelaar en bemiddel studenten naar stages en werk in Nederland, professionals naar werk

verhuizen, omdat het maar huurcontracten zijn van korte duur (6 maanden)
En waarom zou een bedrijf of een student jouw bedrijf, waar een prijskaartje aan hangt, inschakelen? Kunnen ze dat niet zelf? Wat maakt jou zo bijzonder dat ze het niet zelf kunnen doen?

(Dit om een beeld te krijgen zodat er gerichte tips kunnen komen om opdrachtgevers binnen te halen, of was dat niet de bedoeling en wilde je alleen even je gal spuwen dat het niet mee zit?)
quote:Het is een bedrijf met werk, arbeidsbemiddeling het bestand en mijn netwerk is wel aan het uitbreiden maar ik heb alles dus geriskeerd en nu is er geen weg meer terug.Dat laatste is natuurlijk overdreven. Er is altijd een weg terug, je kunt op enig moment zeggen 'dit wordt niks, ik verdien er niks/te weinig mee, ik ben er niet goed in'. En dan bemiddel je jezelf naar een baan elders en dan vang je iedere maand je salaris als je daar goed functioneert.
Er een part time baan bijzoeken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Dus jij weet banen te vinden? Misschien zit er wel een parttime baan voor jezelf tussen? Dan heb je iig een vast inkomen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een eigen bedrijf is zeker niet zaligmakend. In het begin is het heel hard werken voor weinig. Je hebt ook wel een tak van sport gekozen wat de hardste klappen vangt ten tijde van crisis. Dus dat het je momenteel lukt vind ik heel knap van je.

Maar soms moet je eerlijk naar jezelf toe zijn. Indien je je hoofd niet meer boven water kan houden moet je de handdoek in de ring gooien om erger te voorkomen. Hoe moeilijk dat soms ook is.

Daarnaast geef je aan dat je slecht in spelling bent. Ik zou daar toch verandering in proberen te brengen. Bij ons is het zo dat als er bij iemand veel fouten in de taal zitten wij dit afdoen als "het zal wel niets zijn" en daar doen wij dus geen zaken mee. Het staat ook erg onprofessioneel.
Klinkt niet echt alsof je geschikt bent voor het zelfstandig ondernemersschap.

Je hebt niet eens een buffer.
Helemaal eens met Boerderijgeit.

Wat levert het je wel op?
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Het klinkt allemaal erg ondoordacht.

Je schrijft erg slordig, wat een erg onprofessionele indruk maakt.

Je zegt dat je studenten bemiddelt naar stage en werk. Waarom zou een student veel geld betalen om iemand een stage te laten regelen. Dat is toch helemaal niet nodig? Je denkt van 2 of 3 opdrachten per maand 1500 euro over te kunen houden, dat betekent dat het nogal duur is.

Het klinkt mij kansloos in de oren, ik zou mijzelf in ieder geval niet geroepen voelen om bij jou klant te worden.

Misschien is het beter om eerst je studie af te maken.
Maar goed, wat wil je eigenlijk precies met dit topic?
Ondernemer zijn betekent in het begin dat je 7 dagen per week werkt en dat je blij mag zijn met 8 uur slaap. De rest van de tijd werk je en maak je je zorgen of en hoe je het gaat halen.

Ondernemen is doorzetten en niet twijfelen en geloven in je zelf en wat je doet. Als je die eigenschappen niet bezit heeft het geen zin om door te zetten. Nee je hebt geen tijd meer voor vrienden en uitjes en al je geld gaat er aan op maar als je het echt wil........
Hoe lang ben je nog bezig met je studie als je fulltime zou gaan studeren?

Je klinkt onzeker dat je als ondernemer zaken doet zonder diploma op zak klopt dat?

Ik ben ooit begonnen als ondernemer met nog een vaste baan van 32 uur in de week. Ik had mijn eerste opdracht binnen, en die paste in principe wel in de andere 8 uur (+ avond/weekend), maar ik heb die combi maar 2 maanden volgehouden. Heb toen mijn vaste baan opgezegd (ik had een buffer!) en ben in het diepe gesprongen.

Geen seconde spijt overigens.

Wat ik daar mee bedoel te zeggen: het combineren van onderneming en studie is pittig!

Is het een idee om parttime baan te zoeken, je studie als de razende Roeland af te maken en in de tussentijd je bedrijf even in de koelkast te zetten? Dan kan je er straks weer vól tegen aan.
Waarom zouden studenten via een bemiddelaar een stage zoeken? Ik studeer zelf rechten en bij onze faculteit doen de studieverenigingen dat. Daarbuiten kan de student zelf op zoek gaan. Ik denk niet dat de gemiddelde student het zich kan veroorloven daar veel geld voor neer te leggen..
quote:belle13 schreef op woensdag 14 mei 2014 11:57 Waarom zouden studenten via een bemiddelaar een stage zoeken? Ik studeer zelf rechten en bij onze faculteit doen de studieverenigingen dat. Daarbuiten kan de student zelf op zoek gaan. Ik denk niet dat de gemiddelde student het zich kan veroorloven daar veel geld voor neer te leggen..Als to meent dat ze met 3 opdrachten 1500 euro overhoudt zou het zo maar 1000 euro kosten per opdracht.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Klopt! Denk dat er weinig studenten zijn die dat kunnen/willen betalen.
quote:pinkmeagan schreef op 14 mei 2014 @ 07:58:

ik wil gewoon een beetje meer rust in mijn leven....

De combinatie van een nog niet afgeronde studie, geen vaste woonplek, een opleiding in andere plaats dan je tijdelijke woonruimte, een net opgestarte eigen zaak, geen financiële buffer en een (logischerwijs) nog lage omzet is nou niet bepaald een garantie voor rust.

Het lijkt me belangrijk prioriteiten te stellen, een meer stabiele situatie te creëren en meer realistische verwachtingen te hebben voordat je je op je eenmanszaak stort.
1500 euro netto overhouden per maand van een beginnend bedrijf is nogal ambitieus, het kan wel, maar meestal doe je er echt wel een paar jaar over om zover te komen (als het al lukt)

Studeren en een bedrijf opzetten is nogal veel tegelijk, ik zou óf de studie uitstellen, als een malle aan je bedrijf werken en dan na een jaar kijken hoe je er voorstaat, óf het bedrijf op een laag pitje zetten, een bijbaan zoeken en je studie zo snel mogelijk afmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven