Werk & Studie alle pijlers

Fulltime Au Pair

09-01-2014 14:59 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik wil even iets aan jullie voorleggen, ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Het is zo, ik werk alweer ruim 6 maanden als au pair met heel veel plezier in een Nederlands gezin in Frankrijk.

Nu is het zo dat de ouders een reis van drie weken willen maken zonder kinderen. Nu zie ik het opzich wel zitten om die drie weken fulltime voor de kindjes te zorgen, het zijn gelukkig schatjes ! Het lijkt me een enorme ervaring die goed op m'n cv staat. Plus wat extra ervaring als ik zelf ooit aan kinderen begin is altijd mooi meegenomen. :-) Maar wat denken jullie ? Moet ik dit wel willen, kan ik er wat extra geld voor vragen (en hoe veel dan ?) of moet ik het niet doen ?

Ik zit er hier zo in deze toch wel kleine wereld dat ik niet weet wat nou een goede beslissing is. We moeten er nog concreet mee om tafel maar voor die tijd wil ik wel alvast een beetje goed beslagen ten ijs komen en alle voors en tegens tegen elkaar afwegen zodat ik niet op dat moment pas een beslissing hoef te maken...

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hier over !

Oja, het is geen optie om allemaal mee op reis te gaan
quote:anoniempje820 schreef op 09 januari 2014 @ 20:17:

De kinderen zullen uiteraard altijd liever hun ouders zien dan mij, gelukkig maar ! Maar toch ben ik voor hen in relatief korte tijd, een half jaar, heel vertrouwd geraakt. Ik ben er namelijk altijd, als ik werk natuurlijk maar ook als ik vrij ben. Sowieso savonds met eten ben ik er ook altijd bij en soms ga ik ook mee in het weekend en dan gaan we gezellig met z'n allen op pad.

Het is heel bijzonder en ik denk dat je dit alleen kunt geloven als je dit zelf mee maakt (ik had het ook nooit geloofd) maar je bouwt echt een hele hechte band op.

3 weken zijn inderdaad lang.. Ik zou het zelf waarschijnlijk niet doen. Maar als de ouders dit graag willen, wie ben ik dan om dat geluk in de weg te staan ? Dan zorg ik er liever voor dat de kids in hun eigen vertrouwde omgeving zijn met mij en als achterwacht de buren. Dan dat ze in NL worden gedropt bij opa's, oma's, tantes en ooms, klinkt waarschijnlijk vertrouwd maar dat lijkt me niet als je ze hooguit 2 à 3 keer per jaar ziet en een paar keer via Skype..

Zoals jullie wellicht al merken neig ik toch meer naar JA :-)

Ter aanvulling, ik werk nu ongeveer 40 uur per week, 2 dagen vrij, krijg 300 euro per maand + kost en inwoning en mijn NLDse tripjes worden bekostigd door de familie

Nogmaals dank voor de reacties !

Toch vind ik het erg weinig wat je krijgt. Inwoning kost niets, of huren ze een appartement voor je En dat hapje eten zal ook wel meevallen. Dus voor 500 p maand hebben ze volledig inwonend altijd aanwezig zijnd personeel.

Misschien toch ook maar eens een au pair nemen
quote:Nouschi schreef op 09 januari 2014 @ 20:30:

Arme koters vind ik wel meevallen hoor. Wat ze zegt, de kinderen zien haar iedere dag en ze is heel vertrouwd voor ze. Daarbij heb je skype etc. Zo lang is 3 weken nou ook weer niet.Voor die kinderen echt wel hoor. En ik kan me ook niet voorstellen dat die ouders dat zien zitten. Ik ben wel eens 6 dagen zonder mijn kinderen weggeweest en dan miste ik ze de laatste dagen enorm. Dit is nog meer dan 3 keer zo lang!
Ik snap niet dat die ouders zo lang weg gaan zonder hun kinderen. Maar to kan moeilijk die ouders gaan bekritiseren. Ze zijn wel haar werkgever en ze is niet via een bureau daar dus kan ook zo weer naar huis gestuurd worden.

Kinderen zin denk ik wel echt aan haar gehecht. Ze is er dagelijks dus wat dat betreft gaat het best lukken 3 weken zonder ouders.

Hoezo moet er dan een achterwacht zijn. To is 23 en volwassen. Ze heeft ervaring met kinderen en de kinderen kennen haar goed. Als mijn kind een arm breekt dan kom ik ook niet verder dan de huisarts bellen of naar een eerste hulppost gaan. Dat kan to ook nog wel bedenken.

Ik zou wel echt meer geld vragen hiervoor.3 weken non stop werken is lang en het zijn tenslotte niet je eigen kinderen. Het is je werk.

Volgens mij mogen au pairs die via een bureau uitgezonden worden helemaal niet zo veel werken als jij doet. Als je zo veel werkt ben je geen au pair meer maar een nanny en hoor je beter betaald te worden. Betaald die familie wel een cursus Frans voor je want dat is ook gebruikelijk voor au pairs.
Als je Expeditie Robinson wel 'ns ziet, zie je dat er meer ouders zijn die hun bloedjes wel langer kunnen missen. En genoeg mannen/vrouwen die voor een job langdurig van huis zijn. Kinderen die dmv een au pair worden opgevoed zijn hoogstwaarschijnlijk gewend dat ze hun ouders niet vaak zien omdat die er 'n druk leven op na houden. En nu willen ze blijkbaar op reis en dat kan omdat ze 'n betrouwbare oppas in huis hebben. Wat TO zegt lijkt het me fijner dat die kinderen in eigen huis bij hun eigen vertrouwde verzorgster zijn dan dat ze bij familie gedropt worden die ze niet vaak zien.
Ik vergeet het helemaal te vermelden maar ik krijg ook nog Franse les, wordt ook betaald door het gezin. Dat ik normaal gesproken niet veel verdien vind ik niet erg. Dat wist ik van te voren ook al. Het gaat me er meer om wat voor deze drie weken dan redelijk zou zijn om te vragen. Ik heb geen idee wat zij in hun hoofd hebben, we moeten binnenkort maar eens om tafel :-)

Dank voor alle reacties !
Ik zou denk ik 1000 euro vragen. Minstens 900. Voor iedere week de verantwoordelijkheid van een maand, dus 3x300. Aangezien je normaal 8 uur per dag werkt en nu 3x zo veel.
quote:elninjoo schreef op 09 januari 2014 @ 20:51:

Als je Expeditie Robinson wel 'ns ziet, zie je dat er meer ouders zijn die hun bloedjes wel langer kunnen missen. En genoeg mannen/vrouwen die voor een job langdurig van huis zijn. Kinderen die dmv een au pair worden opgevoed zijn hoogstwaarschijnlijk gewend dat ze hun ouders niet vaak zien omdat die er 'n druk leven op na houden. En nu willen ze blijkbaar op reis en dat kan omdat ze 'n betrouwbare oppas in huis hebben. Wat TO zegt lijkt het me fijner dat die kinderen in eigen huis bij hun eigen vertrouwde verzorgster zijn dan dat ze bij familie gedropt worden die ze niet vaak zien.Eens
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nousch
quote:anoniempje820 schreef op 09 januari 2014 @ 15:20:

Wauw, thanks voor de vlotte reacties !

Ik ben hier niet via een bemiddelingsbureau beland dus daar kan ik niet om raad vragen. Ik ben 23 jaar en heb hiervoor 3 jaar in de kinderopvang gewerkt dus wel al enige ervaring.

Ik verdien nu 300 euro per maand, is vrij normaal voor au pair begrippen..

300,00 per maand????

Meid, je mag meteen bij mij aan de slag.
quote:Nouschi schreef op donderdag 09 januari 2014 22:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="elninjoo in "Fulltime Au Pair"" class="messagelink">elninjoo schreef op 09 januari 2014 @ 20:51</a>:</b>

Als je Expeditie Robinson wel 'ns ziet, zie je dat er meer ouders zijn die hun bloedjes wel langer kunnen missen. En genoeg mannen/vrouwen die voor een job langdurig van huis zijn. Kinderen die dmv een au pair worden opgevoed zijn hoogstwaarschijnlijk gewend dat ze hun ouders niet vaak zien omdat die er 'n druk leven op na houden. En nu willen ze blijkbaar op reis en dat kan omdat ze 'n betrouwbare oppas in huis hebben. Wat TO zegt lijkt het me fijner dat die kinderen in eigen huis bij hun eigen vertrouwde verzorgster zijn dan dat ze bij familie gedropt worden die ze niet vaak zien.</div></blockquote>Eens

Oké deze reactie snap ik, maar bij werk of expeditie R. gaat het altijd om één ouder. En niet twee. Maar prima hoor mensen moeten zelf weten wat ze doen en hoe ze hun kinderen opvoeden. Ik vind het erg lang voor zulke jonge kinderen. En eigenlijk begrijp ik niet waarom ze de kinderen niet meenemen. 4-6 is een leeftijd waarmee je prima kan reizen.

Ik denk dat mijn ideeën hierover mijlenver van die van deze ouders afstaan. En natuurlijk snap ik ze wel, ik zou het ook wel willen, lekker onbezorgd reizen enzo, maar waarom dan ook kinderen nemen? Twee nog wel!

Ik zal erover op houden het gaat TO om wat je dan moet vragen, nou 3 x zoveel. Je bent er ook in de nacht voor de kinderen, als er één ziek wordt zul je er ook in de nacht voor ze moeten zijn. En schroom niet het te vragen, het is echt niet te veel geld, denk er ook om dat je geen tijd voor jezelf hebt in die weken. Dus geen Frans les, niet naar de kapper, niet winkelen of althans niet alleen, je staat er immers alleen voor... Of gaat de jongste naar school? Dan heb je uiteraard wel wat tijd overdag.

3 x je huidige salaris. En dan mogen ze zich in hun handjes knijpen. Het is nl een koopje. ;)
Toen ik 30 jaar geleden als au pair in Frankrijk werkte kreeg ik al meer betaald dan jij nu, voor de helft van het aantal uren en daar zat ook een taalcursus ed bij.
Ik dacht dat een au pair maar max. 30 uur mag werken?

Tegen een kleine vergoeding, kost&inwoning en talencursus. In NL in ieder geval.

Voor 3 weken fulltime zou er een flinke vergoeding tegenover moeten staan. En nog zou ik het zelf niet doen, en al helemaal niet als je enige back up buren of opa en oma in NL zijn. Te lang en te veel verantwoordelijkheid.
Oke, dat ik er meer geld voor kan vragen is dus wel duidelijk :-)

Per maand krijg ik al 300 euro dus ik zit nu zelf te denken aan 200 euro per week erbij, komt dan dus op 600 + 300 = 900. Dat is dan best redelijk toch ? Ik wil niet te hebberig of te makkelijk overkomen dus het is lastig te bepalen wat nu een goed bedrag is..
quote:anoniempje820 schreef op 10 januari 2014 @ 11:10:

Oke, dat ik er meer geld voor kan vragen is dus wel duidelijk :-)

Per maand krijg ik al 300 euro dus ik zit nu zelf te denken aan 200 euro per week erbij, komt dan dus op 600 + 300 = 900. Dat is dan best redelijk toch ? Ik wil niet te hebberig of te makkelijk overkomen dus het is lastig te bepalen wat nu een goed bedrag is..

Veel te weinig!

Heb je mijn berekening wel gezien?

200 euro per week erbij? dat is een uurloon van een ¤1,80, voor de VOLLEDIGE verantwoordelijk voor 2 kleine kinderen.

Dat is slavernij hoor.

Ik zou MINSTENS ¤1500 vragen voor die 3 weken, maar eigenlijk ¤2000.
Ik zou niet alleen over geld praten, maar ook heel goed afspreken welke taken je nog meer moet doen. Komt het hele huishouden erbij, koken, wassen en alles, of hebben deze mensen een schoonmaakster (die misschien een keer extra kan komen).

Ben je wel goed verzekerd als de ouders niet eens in het land aanwezig zijn? Ik weet niet wat voor een contract je hebt afgesloten, maar dat zou ik graag willen weten.

Heb je al een eigen sociale kring opgebouwd waar je eventueel kunt ventileren of even iemand van kunt laten komen om uit te blazen? Anders zijn 3 weken heel lang lijkt me...
Ik dacht er gisteren verder overdoor. Je werkt 40 uur in de week en verdiend 300 euro inc kost en inwoning en studie.

Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar weinig. Het mag dan wel een aupair salaris zijn, maar ver onder de norm.
Mijn dochter werkt op dit moment in de V.S als au pair. Ze verdient 200 $ per week. Haar vlucht werd betaald, evenals een paar dagen training in New York. Het gastgezin betaalt cursussen tot een bedrag van 500 $. Kost en inwoning is uiteraard gratis.

Ze heeft een eigen auto ter beschikking, waarbij ze alleen de benzine betaalt die ze voor zichzelf verrijdt, verder heeft ze gelijk bij aankomst een Amerikaans mobiel nummer gekregen met flatrate, ze moet tenslotte bereikbaar zijn.

Ze is wel via een bureau daar terecht gekomen. Het grote voordeel hiervan is dat er een contract wordt opgesteld en je precies weet wat de regels zijn, o.a. werktijden en welke taken er verricht moeten worden.

Kijk ook maar eens in internet of je voorbeeldcontracten kunt vinden.

Ik ben van mening dat je te weinig salaris krijgt.
Waat 300 euro per maand omg. Ik was au pair toen kreeg ik omgerekend zo'n 200 euro per week. Anderen kregen 150 maar als je een diploma in de kinderopvang kreeg je meer. In Europa krijg je echt een belachelijk bedrag per week.
Ik zou hun eerst laten zeggen wat zij in gedachten hebben voor vergoeding.

Misschien ligt dat veel hoger als wat jij in gedachten hebt.
Prada, ik ben misschien wel een doemdenken, maar ik denk dat het gast gezin dit voor een habbekrats gedaan wil hebben. Ik denk dat ze gewoon profiteren van haar goedheid.

Chrissie: jouw dochter heft meer geluk en waarschijnlijk heft ze het erg naar haar zin. Over het algemeen zijn de meeste Amerikanen erg aardig en hebben veel over voor de aupair of nanny.

k900: ik ben ruim 25 jaar geleden ook aupair geweest in Frankrijk en kreeg toen al meer.
Je werkt 40 uur per week voor ze en je houdt met kost en inwoning maar 300 over?

Wow, ik wist niet dat dat kon. (En mocht!).

Ik ben gastouder, en verdien per kind 4,55 netto per uur.

Ik heb tot nu toe nog geen meerdere kinderen tegelijkertijd uit hetzelfde gezin opgevangen, ik weet wel dat het dan minder zou zijn er uur, ik geloof ongeveer 8 euro.

En ik dacht er de laatste tijd over na om mijn uurprijs toch iets te gaan verhogen, omdat hoe graag ik dit werk ook doe, ik aan het eind van de maand soms toch te krap zit.

Maar dan lees ik zo'n verhaal en denk ik: zo, jij mag echt wel meer verdienen!

Weet je zeker dat dit klopt?

Dat je maar zo weinig verdient?

Je bent geen 16 meer he.

Afgezien van wat je voor die 3 weken zou moeten vragen (minstens 1000 euro), denk ik dat je jezelf vooral moet af vragen of je het ziet zitten. Of je genoeg vertrouwen in jezelf hebt, en ook of je het trekt. (Met fulltime ga je je volgens mij ook fulltime zorgen maken en ben je misschien sneller geneigd om onzeker te worden).

Als jij denkt dat je zo'n band met die kinderen hebt dat je het 3 weken lang echt leuk met die kinderen (en zij met jou!) zou kunnen hebben, zeg ik: ja doen.

Ervaring en ook gewoon groeien als persoon is belangrijker dan geld.

Maar doe het alsjeblieft ook niet voor een schijntje.

Ik snap dat je je aan die kinderen gehecht hebt, maar bedenk je ook goed dat het wellicht voor die ouders vooral een goedkope oplossing is. Zie het zakelijk.

Wat ook weer lastig is, je hecht je aan die kinderen.

Mijn moeder zegt wel eens tegen mij dat ik toch ook afstand moet bewaren omdat mijn gastkindjes hier ook niet voor altijd blijven, en bij jou over de vloer (maar ook inwonend zijn bij anderen over de vloer) is heel persoonlijk.

En je zegt zelf: ik ben sneller geneigd naar ja.

Omdat het zoals je zegt schatten van kinderen zijn.

Ik begrijp je goed.

Maar doe het alsjeblieft niet voor een schijntje, hoe lief je die kinderen ook vindt.

Het is en blijft gewoon je werk, en daar mag je naar behoren naar betaalt krijgen!

En zo te horen krijg je daar nu niet naar behoren voor betaalt.
quote:raccoon schreef op 11 januari 2014 @ 01:02:

Prada, ik ben misschien wel een doemdenken, maar ik denk dat het gast gezin dit voor een habbekrats gedaan wil hebben. Ik denk dat ze gewoon profiteren van haar goedheid.

Chrissie: jouw dochter heft meer geluk en waarschijnlijk heft ze het erg naar haar zin. Over het algemeen zijn de meeste Amerikanen erg aardig en hebben veel over voor de aupair of nanny.

k900: ik ben ruim 25 jaar geleden ook aupair geweest in Frankrijk en kreeg toen al meer.

Ik heb een jaar of 18 geleden een tijd een au pair gehad (nee, ik was geen carrière tijger die nooit thuis was, maar man werkte in het buitenland en ik werkte onregelmatig in de zorgsector).

Ik betaalde 550 gulden incl. kost en inwoning en de kosten voor cursussen.

De taken waren voornamelijk de zorg voor de kinderen en licht hh. taken.
quote:Nouschi schreef op 09 januari 2014 @ 22:18:

[...]

Eens

Ik ook!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:raccoon schreef op 11 januari 2014 @ 01:02:

.

@racoon

Mijn dochter heeft niet meer geluk dan TO, maar was wel verstandiger om via een organisatie te gaan werken.De Amerikanen zijn ook niet aardiger en guller dan andere mensen denk ik, maar hier wordt gewoon betaald wat door de organisatie wordt voorgegeven.

Wat ik nog vergeten heb te melden is dat mijn dochter ook nog recht heeft op 2 weken betaald verlof. Ze is overigens 18.
quote:chrissie55 schreef op 11 januari 2014 @ 19:25:

[...]

@racoon

Mijn dochter heeft niet meer geluk dan TO, maar was wel verstandiger om via een organisatie te gaan werken.De Amerikanen zijn ook niet aardiger en guller dan andere mensen denk ik, maar hier wordt gewoon betaald wat door de organisatie wordt voorgegeven.

Wat ik nog vergeten heb te melden is dat mijn dochter ook nog recht heeft op 2 weken betaald verlof. Ze is overigens 18.

De Amerikanen zijn in iedergeval anders als het om geld gaat en ze zijn algemeen guller dan de middelde Nederlander.

Jouw dochter mag haar handen dichtknijpen..

Ik vind het gewoon een beetje sneu voor anoniempje hoe het met haar gaat. Goedkope geode betrouwbare oppas, en daar dan vervolgens misbruik van maken dat is wat hier gebeurt. Gelukkig ervaart ze het zelf niet als erg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven