Werk & Studie alle pijlers

Gegevens basisschool

07-03-2019 16:23 11 berichten
Hoe lang moet de basisschool gegevens van leerlingen bewaren nadat ze doorgestroomd zijn naar het vervolgonderwijs?

Mijn dochter is in de zomer van 2017 naar het middelbaar onderwijs gegaan en ik wilde haar gegevens opvragen. School vertelde dat ze haar dossier volledig vernietigd hebben.
Het leerlingdossier mag maximaal 2 jaar worden bewaard nadat de leerling van de school is uitgeschreven

Gegevens over verzuim en in- en uitschrijving moeten tot 5 jaar na uitschrijving bewaard worden door de school. Daarna verwijdert de school deze gegevens.

Gegevens over een leerling die naar een school voor speciaal onderwijs is doorverwezen moeten 3 jaar na uitschrijving bewaard worden door de school. Daarna verwijdert de school deze gegevens.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 16:25
62.88% gewijzigd
5 jaar
anoniem_317665 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 16:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb geen idee of er een bewaarperiode bestaat. De middelbare school krijgt wel altijd een overdracht, misschien kun je daar wat mee?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -mijn-kind
School MOET dus niks, maar KAN ze bewaren
Ik had inderdaad dat stukje van de Rijksoverheid al gelezen.
Westmallert schreef:
07-03-2019 16:33
Ik had inderdaad dat stukje van de Rijksoverheid al gelezen.
Dan had je toch antwoord?
Je had de feiten al
Emceetje schreef:
07-03-2019 16:25
5 jaar
dit zal zeker kloppen,
Emceetje is juf van groep 4
Als je op haar huidige school vraagt, kunnen ze uit haar dossier de overdrachtsgegevens halen voor je. Bij onze leerlingen zit het volgende aan overdrachtsgegevens in het dossier: aanmeldingsformulier, uitslag Cito/alternatieve toets, advies basisschool, samenvatting LVS basisschool, eventueel dyslexieverklaring en in geval van ‘warme overdracht’ een korte samenvatting met aandachtspunten.
lemoos2 schreef:
07-03-2019 17:11
Als je op haar huidige school vraagt, kunnen ze uit haar dossier de overdrachtsgegevens halen voor je. Bij onze leerlingen zit het volgende aan overdrachtsgegevens in het dossier: aanmeldingsformulier, uitslag Cito/alternatieve toets, advies basisschool, samenvatting LVS basisschool, eventueel dyslexieverklaring en in geval van ‘warme overdracht’ een korte samenvatting met aandachtspunten.
Dankjewel! Ik zal het zo opvragen dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven