Werk & Studie alle pijlers

geld van de gemeente???

27-05-2010 21:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
om een lang verhaal kort te maken:

mijn vriend is net voor zijn eigen begonnen en kan nog niet veel geld uit de zaak halen voor loon.

Ik betaal nu de meeste rekeningen maar wil in sept. Een opleiding gaan doen die 16maanden duut en waar ik veel minder ga verdienen omdat ik leerling ben. Nu hoorde ik dat je van de gemeente geld kan krijgen als je een opleiding gaat doen... Ervaringen??? (toch wel een lang verhaal )
quote:ttsss schreef op 27 mei 2010 @ 21:23:

om een lang verhaal kort te maken:

mijn vriend is net voor zijn eigen begonnen en kan nog niet veel geld uit de zaak halen voor loon.

Ik betaal nu de meeste rekeningen maar wil in sept. Een opleiding gaan doen die 16maanden duut en waar ik veel minder ga verdienen omdat ik leerling ben. Nu hoorde ik dat je van de gemeente geld kan krijgen als je een opleiding gaat doen... Ervaringen??? (toch wel een lang verhaal )

Huh? Lang verhaal?

die 3 regels
Denk dat to het heeft over een NUGger (Niet Uitkerings Gerechtigde). Dat is het enige wat ik kan verzinnen.

En ja, je kunt je dus bij de gemeente melden en een gesprek aanvragen met een casemanager van sociale zaken.

Die gaat het gesprek met je aan en indien je voldoet aan de voorwaarden (sommige gemeenten hanteren een inkomensgrens) dan kan er besproken worden of je hulp kunt krijgen. Bij ons wordt er wel degelijk soms een korte opleiding betaald, echter is een NUGger nooit prioriteit, dat zijn toch nog steeds de bijstandsgerechtigden die aan het werk moeten.

Dus bel even met de sociale dienst en leg je specifieke vraag voor.
Als je 21 bent en nog geen startkwalificatie hebt dan is het niet zo gek dat er toestemming gegeven wordt om een korte opleiding te gaan doen op kosten van de gemeente. Maar dan is het wel van belang dat je met die opleiding een grote kans hebt op een baan. Baangarantie is het allerbeste.
Oh ja inderdaad, de WIJ, die kan ook nog.
Misschien dat je je studie nog af kan trekken bij de belastingaangifte? Al naar gelang je inkomen zou je 1/3 terug kunnen krijgen.
wat zijn sommige mensen hatelijk :S

erg jammer.....
ttsss: Misschien kun je het wat uitgebreider toelichten? Er zijn heel veel vragen gesteld door forummers om je te kunnen helpen bij je keuze, kun je daar antwoord op geven? Het blijft internet, dus dat soort reacties zitten er ook tussen, maar hatelijk zijn ze niet. Richt je gewoon op reacties waar je wat aan hebt.
quote:Julus schreef op 27 mei 2010 @ 23:25:

Als je 21 bent en nog geen startkwalificatie hebt dan is het niet zo gek dat er toestemming gegeven wordt om een korte opleiding te gaan doen op kosten van de gemeente. Maar dan is het wel van belang dat je met die opleiding een grote kans hebt op een baan. Baangarantie is het allerbeste.Ik denk niet dat dit voor TO van toepassing is, want ze heeft nu een baan. Haar probleem is dat ze een opleiding gaat volgen en dan minder gaat verdienen omdat ze leerling is.
quote:ttsss schreef op 28 mei 2010 @ 05:40:

erg jammer.....

Ik zie niet wat er hatelijk is aan de reacties.

Vind je het zelf ook niet logisch dat als studeren nu momenteel financieel niet kan, het verstandiger is om je baan te houden en de studie later te gaan doen?

In het verleden heeft mijn man ook gekeken naar de mogelijkheid om te gaan studeren maar we realiseerden ons ook wel dat hij wel minimaal een bepaald bedrag als leerling zou moeten verdienen. Anders zouden we gewoon niet rond kunnen komen. Uiteindelijk heeft hij het niet gedaan, simpelweg omdat het niet haalbaar was.
quote:ttsss schreef op 28 mei 2010 @ 05:40:

erg jammer.....Erg jammer dat jij niet ziet dat er mensen tussen zitten die jou proberen te helpen. Maar dan moet je wel wat vragen beantwoorden, want je info is te summier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven