Werk & Studie alle pijlers

Grenzen oprekken

13-06-2013 10:03 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik een man die ik ken uit een eerdere zakelijke omgeving in de arm genomen als consultant. Deze man heeft zijn sporen in ons werkveld ruimschoots verdiend en hij heeft een netwerk met voor mij belangrijke connecties. Nu heb ik veel tijd, geld en energie in mijn project gestoken. In de laatste fase heb ik hem aangetrokken, we zijn een honorarium overeengekomen en hij ging voortvarend aan de slag.

Zijn werk doet hij uitstekend. Maar de zakelijke grenzen rekt hij langzaam maar zeker op en dat zit me dwars. Het begon ermee dat hij me op een bepaalde manier benaderde en dat hij begon te hinten op de slechte relatie met zijn vrouw, maar ik dacht (hoopte) dat ik het misschien verkeerd zag dus ik drukte het weg. Toen begon hij me lief noemen, ging mails afsluiten met ‘veel liefs’, etc. Taalgebruik dat m.i. niet past binnen een zakelijke relatie, maar ik hoopte dat het wel over zou gaan als ik het negeerde. Niet dus. Gisteravond kreeg ik een appje waarin hij zijn gevoelens nog meer kenbaar maakt.

Ik baal hier zo van. Ik verwacht gewoon een zuivere, professionele houding en ik heb helemaal geen zin in dit gedoe. Ik weet ook niet hoe ik dit moet interpreteren, het slaat gewoon nergens op. Hoe roep ik dit nou een halt toe zonder dat hij zich in zijn hemd gezet voelt (want typische man: groot ego).

Of denken jullie dat ik het allemaal verkeerd zie? En moet ik het hier met mijn vriend over hebben?

Bah
quote:Olivia1975 schreef op 13 juni 2013 @ 11:10:

Sommige mannen denken nog dat ze een kans bij je maken als je ze al een keer zwaar te kakken hebt gezet Toch gebeurt er niets als TO het niet wil, terwijl zij/hij toch de meeste macht heeft als het erop aankomt.
het is gewoon vervelend gedrag groll.

dat hoef je echt niet te pikken.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 13 juni 2013 @ 11:23:

het is gewoon vervelend gedrag groll.

dat hoef je echt niet te pikken.Als je tegen het geringste gaat vechten toon je juist zwakte.
quote:valentinamaria schreef op 13 juni 2013 @ 10:57:

ik zou hem eruit gooien.

dit is ongepast gedrag.Ik zou jou er eerst even uit gooien. Want jij wilt niet over problemen communiceren om ze samen op te lossen.
er zou geen probleem zijn als die man normaal deed.

zonder dat liefs enzo.

of stuur jij dat ook aan je werkgever?
wij slapen nooit.
Spreek in termen van gevoel, dat helpt.

"Jan, ik wil graag jou mening horen. Ik heb namelijk het gevoel dat ... puntje puntje .... Begrijpt ik het verkeerd? Ik wil graag dat we hier duidelijk over kunnen zijn zodat we nog lang samen prettig verder kunnen werken, hoe sta jij daarin?"
De gedachte om hem eruit te gooien is zeker in me opgekomen, maar zijn connecties zijn erg waardevol. Zijn expertise is wel inwisselbaar, maar dan moet ik op zoek naar iemand anders en dat is in dit stadium lastig maar niet onmogelijk.

Zojuist een berichtje gestuurd. Ik heb er niet te veel woorden aan vuil gemaakt en gezegd dat ik ons contact graag wat zakelijker wil zien. Ik kijk wel hoe hij verder reageert en als hij niet inbindt, kan ik altijd nog kappen. Ik denk echter dat als ik het blijf negeren, hij steeds verder gaat.

Zo rete-irritant, dit. Ik baal ontzettend omdat ik mezelf erop betrap dat ik me loop in te houden en dat werkt beperkend en het leidt af. Ik ga nog eens nadenken of dit gedoe het eindresultaat niet te erg in de weg staat. Anders is het einde oefening. Bah.
quote:valentinamaria schreef op 13 juni 2013 @ 11:29:

er zou geen probleem zijn als die man normaal deed.

zonder dat liefs enzo.

of stuur jij dat ook aan je werkgever?

Nu, verschilt dat per persoon maar bij mijn laatste leidinggevende zou dat zeer goed vallen. Die is zelf ook zo.

Maar sommige mensen zijn wat victoriaanser ingesteld, en angstig voor warme zakelijke contacten.
ja, dit is een hele vervelende situatie.
wij slapen nooit.
Ik zou er op reageren met een eenvoudig "niet doen, ik waardeer juist zo dat zakelijke in je".
Oh, ik zie nu pas dat je al gereageerd hebt.

Ik was te laat.
Ik zou het negeren en het contact vanuit mij zakelijk houden.
Joe egg dit is gewoon vervelend omdat jij gedwongen door de situatie die deze man creeert. Na moet denken hoe je moet reageren. Terwijl deze man fout is, maar jij krijgt dit gedrag wel terwijl je er geen zin in hebt.

Zou ik ook niet hebben. Ik heb er een hekel aan als ik door iemand in zo n soort situatie wordt geplaatst. Waar je op moet reageren anders loopt het uit de hand.
Ik las GANZEN oprekken... L-E-Z-E-N, Lichtbron..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Gebeurd ook, foie gras.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Zojuist ontving ik een soort gedichtje
Neeeeee!!!

Grenzen aangeven Joe....gewoon zeggen ik ben hier niet van gediend en t is nog geen Sinterklaas. Opzouten,voor jou 10 anderen. Punt.

Grenzen zijn er om keihard bewaakt te worden. Mannen hebben dat helaas nodig.
Je hebt gelijk. Dit is echt te belachelijk
een gedicht??? aarghhhh!!!!

draag eens voor.
wij slapen nooit.
Wat bloedirritant zeg! En al helemaal dat hij juist een tandje bijzet als jij aangeeft dit niet te willen. Lijkt mij reden om (als je dat kunt opbrengen) nog eenmaal aan te geven dat je dat niet wilt en anders de zakelijke relatie zult verbreken, of je doet het nu gelijk.
zo gaat dat met dit soort mannen, die vinden zichzelf onweerstaanbaar.
wij slapen nooit.
Een gedichtje ook nog.....

Wil je m niet posten voor ons, zodat er ergens ook nog lol aan dit drama word beleefd?

Ik beloof dat ik beleefd-afpoeier-rijmsel voor je terug verzin erop....
Lorem Ipsum
He gatver! Ik zou hem nog eens duidelijk laten weten dat je hier niet van gediend bent en dat je het strikt zakelijk wilt houden. Snapt hij het dan nog niet dan zou ik hem eens flink op zijn plaats zetten. Heeft hij daarna nog steeds een bord voor z'n kop dan vliegt hij eruit.
quote:turquasi schreef op 14 juni 2013 @ 16:11:

Een gedichtje ook nog.....

Wil je m niet posten voor ons, zodat er ergens ook nog lol aan dit drama word beleefd?

Ik beloof dat ik beleefd-afpoeier-rijmsel voor je terug verzin erop....+1! JAAA! post het gedicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven