Werk & Studie alle pijlers

had dat 4e contract eigenlijk wel tijdelijk mogen zijn?

22-11-2012 18:09 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel wat op google afgezocht maar het antwoord kan ik toch niet vinden.

In Juli 2010 ben ik gaan werken als invalskracht in een invalpool van een groot kindercentra. Hier kreeg ik een 0-uren contract voor 1 jaar.

Artikel: de medewerker treedt met ingang van 1 juli 2010 in dienst bij de werkgever thans in de fucntie van pedagogisch medewerker.Indien de werkgever werkzaamheden ter beschikking heeft voot de werknemer zal deze de werknemer tijdig oproepen.

Omdat er een unit was binnen deze organisatie ben ik per 1 januaru 2011 vaste invalkracht geworden van de betreffende unit. Het andere contract liep door. Het betrof een contract van bepaalde tijd voor 16 uur voor 6 maanden.

Artikel:

A: de werknemer is sinds 1 juli 2010 in dienst bij de werkgever thans in de functie van padagogisch medewerker

B: de arbeidsoverkomst, overeengekomen tussen werkgever en werknemer een aangegaan met ingang van 1 juli 2010 (voor gemiddeld 0 uren per week) blijft hiernaast van toepassing

In juli 2011 werd het contract van de unit verlengt voor 1 jaar:

artikel

A: De werknemer is sinds 1 juli 2010 in dienst bij de werkgever, thans in de functie van pedagogisch medewerker

B: de arbeidsovereenkomsten, overeengekomen tussen werkgever en werknemer en aangegaan met ingang van 1 juli 2010 en 1 januari 2011, komen hiermede te vervallen.

Op 1 juli 2012 werd het contract weer verlengd. Voor 1 jaar maar nu voor 9,5 uur.

artikel:

A: De werknemer is sinds 1 juli 2010 in dienst bij de werkgever, thans in de functie van pedagogisch medewerker

B: De arbeidsovereenkomst, overeengekomen tussen werkgever en werknemer en aangegaan met ingang van 1 juli 2011, komt hiermee te vervallen.

Had dit laatste contract niet vast moeten worden?

Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken. In de coa kan ik ook weinig vinden
l
nee, dat mag niet. maximaal 2 bepaalde tijd verlengingen na je 1e contract en dan contract voor onbepaalde tijd.
bel anders even voor de zekerheid het juridisch loket of je vakbond
[urlschreef.
4x verlengen in de kov is er niet doorheen gekomen in t cao
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:crazyheidi schreef op 22 november 2012 @ 18:12:

nee, dat mag niet. maximaal 2 bepaalde tijd verlengingen na je 1e contract en dan contract voor onbepaalde tijd.Dit dus.
Maar ze mogen het ook niet doen als ze de invalpool zouden zien als een andere afdeling?
Als t binnen dezelfde organisatie is.. Hoe kan je dan 2 contracten langs elkaar hebben? Dan heb je toch gewoon een min max contract?
Regeling <27 gold maar tot januari 2010.

Je zal moeten checken of r in je CAO andere afspraken zijn gemaakt maar zo niet dan heb je (als je contract na 1 juli 2013 wordt voortgezet) sowieso een vast contract omdat je dan langer dan 3 jaar in dienst bent.
Woepsie, je kan best verschillende contracten hebben bij dezelfde werkgever als je bijvoorbeeld een andere functie vervult voor beide contracten.
Eens met Elle. Maar in aanvulling daarop: als 2e overeenkomst expliciet toezag op een tijdelijke urenuitbreiding, dan kan het genuanceerder liggen. Het is dus verstandig om dit even met de contracten erbij aan een deskundige voor te leggen.
@adnama

Die kaatste quote gaat erover dat mensen die op basis van de regeling al in een 4e contract zaten, niet opeens alsnog in vaste dienst zouden komen door het vervallen van de regeling.
[.
Ik heb de op even aangepast. Misschien dat het zo duidelijker is
Nella, maar ze vervuld toch geen verschillende functies?
ik werk in dezelfde branche en mij is heel nadrukkelijk gezegd dat n 4e tijdelijk contract niet kan, omdat dit er nog niet door is. Cao kinderopvang hanteerd nog steeds het oude cao, omdat er nog geen nieuwe door is.
quote:woepsie schreef op 22 november 2012 @ 18:38:

Nella, maar ze vervuld toch geen verschillende functies?

Hangt er maar net vanaf hoe de functies in het contract geformuleerd zijn. Bovendien antwoordde ik op jouw vraag hoe je 2 contracten naast elkaar kunt hebben.

Maar, als je echt hiermee aan de gang wilt TO, dan zou ik eens contact opnemen met het juridisch loket.
Ik snap je nella maar ik bedoelde het wel in combi met wat to vertelde :-D
quote:nellaaa schreef op 22 november 2012 @ 18:51:

[...]

Hangt er maar net vanaf hoe de functies in het contract geformuleerd zijn. Bovendien antwoordde ik op jouw vraag hoe je 2 contracten naast elkaar kunt hebben.

Maar, als je echt hiermee aan de gang wilt TO, dan zou ik eens contact opnemen met het juridisch loket.

Het zijn inderdaad geen verschillende functies. In alle contracten staat dat ik sinds juli 2010 in dienst ben als pedagogisch medewerker.

Ik wil ook gratis juridisch advies inwinnen. Ben al aan het mailen voor een afspraak
Je kan ook gewoon bellen met juridisch loket. Of een mail sturen.
quote:woepsie schreef op 22 november 2012 @ 19:23:

Je kan ook gewoon bellen met juridisch loket. Of een mail sturen.Ja dat klopt. Maar ik werk nogal op onregelmatige diensten overdag. Er is ook een arbeidsrecht jurist bij mij in de buurt die 2x per week gratis spreekuur heeft dus ik ga daar een afspraak maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven