Werk & Studie alle pijlers

haha wast een kul

08-10-2011 00:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik luister zojuist naar Radio 1 - Casa Luna, hoor ik dat een jong VVD-er Dennis Wiersma voorzitter is van FNV jong. ik vind dit de wereld op zijn kop. Je leent een junk toch ook niet je geldbuidel uit? Kom op FNV kom terug op deze aarde
Dus iemand kan niet en lid zijn van de FNV en lid van de VVD volgens jou?
Nou, het moest verboden worden.

FNV is voor 't gewone volk. Henk en Ingrid, Kees en Anja.

Die Dennis, het lef!
Ik begrijp je openingspost niet helemaal, maar lijkkt mij raar dat een VVD'er ook lid is van de FNV.
Haha wast een kul....?
Waarom gaat FNV volgens jou niet samen met VVD?? Een VVD'er kan toch ook prima de belangen behartigen van werknemers, niet iedere werknemer is een linkse rakker dus dat ze zich laten vertegenwoordigen door een liberaal vind ik niet persé raar. Genoeg werknemers stemmen rechts dus waarom niet? Links, rechts, het is een kwestie van smaak dat m.i. los staat van een vakbond en zijn functie.
Nee de PVDA'ers (zoals Lodewijk de Waal) die FNV leidde, dat heeft iedereen goed gedaan...NOT. Eerst alleen maar denken in zijn eigen straatje dus alleen zijn leeftijdgenoten en niet denken aan de jeugd en nu zijn zakken vullen bij een of andere groot bedrijf, je hebt er nog zo een, Doekele Terpstra nu voorzitter bij Hogeschool.

Heb zo'n hekel aan links lullen-rechts vullen figuren. Dan maar een VVD'er want dat is rechts lullen-rechts vullen, die komt er in ieder geval voor uit!
Wast een kul, kost een aow-tje.

Ik vind het ook onbestaanbaar.

De VVD is voor het afbreken van ons sociaal stelsel. Versoepeling ontslagregels, langer werken tot je pensioen, meer marktwerking in de zorg dus hogere premies voor je zorgverzekering, meer winst voor de top en minder kosten voor arbeidsloon (oftewel zo laag mogelijke lonen voor werknemers en kleine zelfstandigen, en zo hoog mogelijke inkomsten voor de bovenste topbestuurders van het grote bedrijfsleven). Ik mag toch hopen dat de FNV waarden heeft die hier haaks op staan en dat het FNV-kader pal voor behoud van ons sociaal stelsel staat.
Ik heb laatst gehoord dat de VVD via een soort coup de leiding heeft overgenomen binnen het FNV. Gewoon door te kijken hoeveel leden er meestal op een ledenvergadering zijn, en dan zelf met meer te komen. En zo het beleid hun richting op te stemmen.....
quote:floddertjezoveel schreef op 08 oktober 2011 @ 00:28:

Wast een kul, kost een aow-tje.

Wat een kul, dat een VVD-er niet lid mag worden volgens jou!
quote:workit schreef op 08 oktober 2011 @ 09:01:

Wat een kul, dat een VVD-er niet lid mag worden volgens jou!

L_E_Z_E_N !

Ik schreef ' voorzitter van FNV Jong '
Doe ff rustig joh! Mijn god, ben je altijd zo gezellig?

En dan nog, wie heeft jou de baas gemaakt.
quote:flowerbombje schreef op 08 oktober 2011 @ 00:09:

Dus iemand kan niet en lid zijn van de FNV en lid van de VVD volgens jou?

L_E_Z_E_N !

Ik schreef ' voorzitter van FNV Jong '
Ja met 1 keer begrijpen we je ook hoor!
quote:workit schreef op 08 oktober 2011 @ 11:34:

Doe ff rustig joh! Mijn god, ben je altijd zo gezellig?

En dan nog, wie heeft jou de baas gemaakt.

Haha,

Ik lees net jouw credo
Wast een berg bedoel je :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven