Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Hey,

Afgezien van slecht nieuws heb ik soms ook wel leuk nieuws!

Ik heb vandaag de mazzel gehad dat ik meemocht naar een spoedsectio. De vrouw was gisteren opgenomen met een erg strak CTG, groeiachterstand van kind en mogelijk pre- eclampsie. Geen goed vooruitzich dus. De arts wilde toen nog even afwachten.

Vandaag was het CTG wederom erg strak en vrouw (34 weken, 6 dagen zwanger) kreeg wat meer klachten die passen bij pre- eclampsie. Dus werd er vanmiddag besloten om een spoedsectio te doen (= niet gepland, wel noodzakelijk om direct uit te voeren). En je raad het al, ik mocht ook mee!!

Was een erg spannende operatie. Kinderarts meteen al erbij. Het kind had zichzelf 2x omwikkeld met de navelstreng (was bijna gestikt dus). Toen het kind eruit kwam, huilde het ook niet meteen. Met wat extra zuurstof kwam het kind op gang. Kind had een APGAR van 2-7-9 (gemeten in de 1e, 5e en 10e minuut), dat was ook al niet best. Later hebben we het kindje, een echte prematuur gewogen. Het woog 1530 gram en heeft dus niet veel reserves om bij te zetten. Het kind blijft op de neonatologie en de komende dagen zijn erg kritiek.

Al met al was het vanmiddag dan wel een aangename afwisseling!

Ik wou gewoon ook es wat goed nieuws met jullie delen.

Liefs MDF

ps Mijn nieuw neefje/nichtje in aantocht heeft laten weten dat het leeft, het heeft geschopt!!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hoi MDF,