Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Leuk danseresje! Heb je al leuke kleren uitgezocht die je tijdens de diplomering gaat dragen? Ik hoop dat die vier jaar voor je gevoel een beetje snel zijn gegaan als je er op terug kijk?t (vind ik voor mezelf namelijk wel een prettig idee ) Heel veel plezier vrijdag!
Hup Danseresje...:applause:

Je houd ons wel op de hoogte van de dagelijke beslommeringen als net student:worship: af he? En morgen ben je echt zuster! echt heel erg gefeliciteerd!

Maandag een gesprek gehad over mijn functioneren. Ik twijfelde even of ik het op het forum wilde zetten maar dan schrijf ik het toch een beetje van me af.

Ik heb een moeilijke (prive) tijd achter de rug en ik ben druk bezig dit te verwerken. Dit kwam als eerste aan bod in het gesprek. Ik ben normaal niet heel erg open over mijn priveleven als het over 'moeilijke' gevoelens gaat maar wilde het hier anders doen op de afdeling. Ik deed mijn werk naar behoren, mijn beroepspoducten (opdrachten) zijn ruim voldoende maar er is wat alleen kunnen ze de vinger er niet op leggen. Ik dit (na wikken en wegen) verteld (met de bijbehorende emoties) en sindsdien zitten ze te drukken en te prikken in mijn priveleven. Ik weet dat ik niet altijd open ben en te weinig inzichtelijk maak waar ik mee bezig ben maar dat geprik en gepeuter ervaar ik als zeer onprettig. Ik krijg steeds dezelfde feedback, we willen suus0105 leren kennen, waar be je mee bezig e.d.

daar kan ik wel wat mee en ga een plan opstellen voor de komende maand om mijn werkzaamheden inzichtelijk te maken en feedback te vragen. Maarrrrrrr, hoe ziet een beetje zo'n plan eruit? Beschrijf ik per dag wat/hoe ik (het) ga doen, met wie en wat ik daarbij nodig heb?

X suus0105O_o
anoniem_75841 wijzigde dit bericht op 27-08-2009 12:14
Reden: vergeten iets toe te voegen
% gewijzigd
Nee echt?
Hoi!

Hier weer een berichtje van mij! Met goed en slecht nieuws.

Het slecht nieuws is dat mijn opa terminaal is, kwestie van uren, hooguit enkele dagen. Ben er echt verdrietig van, heb een hele fijne band met hem. En hij is de laatste van de grootouders die ik nog heb.

Een datum hebben we nog niet, 13senses. Eerst een huis (meubles ook nog) en verhuizen, dan ga ik me pas bezighouden met de bruiloft enzo. Maar leuk is het nu al!

@ Suus0105,

Je mag volgens de wet zelfs 10 dagen achter elkaar werken! Dan werk je bijv. de 1e week woensdag tot en met zondag en de volgende week maandag tot en met vrijdag. Dan ben je 2 dagen per week vrij. Doen ze gelukkig niet bij ons, maar in Antwerpen alleen maar; 10 werken, 4 vrij en zo door.

Ik had er nu eerst 3, 1 dag vrij en 5 erachteraan. en het mag roostertechnisch echt!

Balen dat ze zo lopen te pushen op je werk over je prive. Durf je dat ook te zeggen dat je dat niet prettig vindt? Ik zou meer info of hulp willen hebben over hoe ik dat inzichtelijke moet laten zien. Is nl wel een hele leuke omschrijving, maar echt concreet is het niet. Dus vraag concreet wat ze nou precies van je willen zien!

Succes!!

@danseresje, Wat gaaaaaaaaaaaaf!!! Ik wens je heeeeeeeel veel plezier vrijdag, maak er een leuk feest van!!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
MDF: jeetje meid.....kan je wel afscheid van hem nemen?Ik wens je heel veel sterkte toe....

Mag je echt zoveel werken?! Hoe kom ik (in mijn hoofd) op maximaal 7 dagen? Nou, dat ga ik eens uitzoeken...

Ik heb net 5 dagen achter elkaar gewerkt (druk was het) maar het was heerlijk. Ik ben nog steeds een beetje perplex....10 dagen. Dan heb je bijna geen leven naast je werk, vooral als je onregelmatige diensten draai.....

Dank danseresje voor je tips!
Nee echt?
hoi hoi

@MDF wat vervelend van je opa! veel sterkte.

en ik schrik ook wel een beetje dat je 10 dagen achter elkaar mag werken. maar het is wel fijn om je vrije dagen een beetje achter elkaar te hebben. ik heb nu vaak maar 1 dag vrij tussendoor.

ik ga ook morgen mijn diploma ophalen! en zondag mn laatste dag op mijn huidige werk. wel raar dat je de patienten en collega's niet meer ziet.

@ suus0105 ik herken wat je zegt. ik ben erg gesloten en kreeg ook regelmatig de feedback dat ik mijn leerproces inzichtelijker moest maken. heb ik gedaan door veel verslagen van alles wat je doet te maken en daarbij ook een reflectieverslag.
Hoi dames,

@MDF. Wat een vervelende situatie. Ik hoop dat het allemaal pijnloos gebeurd en niet een langdurig verhaal wordt. Sterkte.

@Suus0105. Heel erg herkenbaar. Onder andere waar ik vorig jaar in het ziekenhuis wel wat op stuk liep. En waar ik nu met hulp van mijn peut aan probeer te werken. Al zegt hij doodleuk dat prive en werk gescheiden mag blijven als je dat zelf liever hebt. Je hoeft niets te zeggen, het mag wel. Verder ben ik qua het inzichtelijk maken van mijn leerproces ook echt slecht. En ik ben er achter gekomen dat het eindeloos reflecteren op negatieve ervaringen of situaties die niet goed gingen je ook in een negatieve spiraal kunnen brengen, waar ik althans, heel slecht weer uit komt. Maar goed over 2 weken ga ik er weer mee beginnen.

@danseresje en zosa. Heel erg gefeliciteerd ermee. Gauw de registratie aanvragen en aan het werk. Joepie eindelijk financiële waardering waar je voor werkt.

@ alle nieuwe eerste jaars. In het hoge Noorden doen ze niet zo moeilijk met de deelname aan de introductie voor deeltijders. Dat is gewoon maar 1 dag. Verder worden de deeltijders allemaal in 1 klas gezet (afhankelijk van hoeveel het er zijn). en wordt er na een half jaar wel gekeken of de indeling wel een beetje oke is. Ik kon na het eerste semester overstappen naar een deeltijdgroep met mensen van mijn eigen leeftijd.

Nou ja hier verder wel oke. Moet nog de laatste reflecties van afgelopen jaar afmaken en morgen mijn portfolio inleveren op school. Dan weer wachten op portfolio assessment. Heb gister een bijspijker cursus gedaan voor de laatste tentamens die ik nog steeds moet halen (zou herkansing 4 en 5 worden geloof ik). En morgen nog 1 dag werken in de ouderenzorg. Dan ben ik er ook wel weer even klaar mee met die ouderen. Vind ze heel leif hoor, maar sommige ook wel heel er veeleisend alsof zij de enige zijn die verzorging nodig heeft.

Nou ja ga douchen en achter de compu zonder al deze leuke schermen open. Groetjes, Scheepje
Hoi allemaal! Ik ben net terug van de intro. Gisteren een superleuke dag gehad, veel mensen leren kennen. Weinig geslapen :P

Maandag mijn eerste, echte dag.

@MDF, heel veel sterkte!
MDF, heel veel sterkte! Jeetje, wat een heftig bericht!

Suus, ik denk dat je iemand anders moet bedanken voor tips? er staat mij in ieder geval niet echt iets bij van tips, maar het kan ook zijn dat ik dat vergeten ben????????

Zosa, nog één nachtje slapen en dan is het zover! spannend, spannend, spannend en dan vooral of ze alle diploma's hebben liggen, want heb van veel mensen gehoord dat ze de uitnodiging niet hebben ontvangen en onze tutor heeft hem maar per mail gestuurd!

~Danseresje
@ danseresje: Dat zou wel helemaal een stunt zijn als ze niet alle diploma's hebben haha. Maar je weet het maar nooit bij onze school.

iedereen succes met school volgende week en nieuwe banen enz.

liefs zosa
quote:zosa schreef op 28 augustus 2009 @ 10:49:

...Maar je weet het maar nooit bij onze school...

tja, ik zal denk ik nergens van staan te kijken! Ik denk dat ze tot veel rare dingen in staat zijn en wat dat betreft ben ik ook echt blij dat ik klaar ben, niet meer met de school te maken!

~Danseresje
Hoi allemaal!

Streber die ik ben heb ik nu alvast alle opdrachten voor aankomende week gemaakt. Ik moet alleen nog een verslag typen over het hoe, wat, waar, waarom HBO-V. Maar als ik daarin mijn sollicitatie voor de duale opleiding in verwerk ben ik ook daarmee al een heel eind. Het zijn best pittige opdrachten, maar wel erg leuk! Ben jij al begonnen Annelize?

Maandag van het 1e tot het 11e.. Pffft. Reken maar uit hoelang dat is ;)

Groetjes allemaal!
@thir10senses: Actief hoor! echt super! Fijn dat je het leuke opdrachten vindt!

Enne, tot het 11e uur. Wat houdt dat dan in qua tijd (bij jullie op school)?. Bij ons werd er niet met vaste uren gewerkt, alhoewel ze dat nu wel schijnen te gaan veranderen, maar ja, daar heb ik niets meer mee te maken!

@Zosa, vond het wel leuk om even kennis te maken gisteren! leuk om een gezicht bij een naam te hebben!

@allen: gelukkig heeft onze school ons niet teleurgesteld en waren alle diploma's aanwezig!

BIG-aanvraag is ingevuld en dan dinsdag aan de slag!

~Danseresje
ik herinner me die opdrachten nog wel, vond ik ook leuk om te doen. Als jullie nog ooit tips oid nodig hebben? Ik heb alle verslagen nog van het 1ste jaar aan de han van 2 jaar geleden. Gr suuz
Oh, stuur maar door ;)

Ik ben nu bezig met een verslag waarin je je verwachtigen over het beroep en de opleiding moet verwoorden. Staat er alleen heel sneaky onder: Maak het een en ander ook visueel aantrekkelijk. Uh ja, hoe?
11e is trouwens tot 18.15u. Ouch..
Ja....Dat heb ik gelukkig niet hoeven doen.

Ik heb nog wat opdrachten voor jullie klaar liggen als je eenmaal met de rollen gaat werken....

Succes meiden!
Nee echt?
hoi, ik heb je toegevoegd. Visueel: plak er plaatjes bij oid. Ik haalde meestal wat leuks van internet of uit een tijdschrift. Tis al snel goed hoor, vooral bij opdrachten die als huiswerk gelden en niet worden beoordeeld met cijfer. Als ze maar kunnen zien dat je er enige tijd en moeite in hebt gestopt. gr suuz
Hoi!

Wat leuk om te lezen hoe enthousiast sommigen al zijn, dat ze nog niet eens kunnen wachten met hun huiswerk

Fijn om te horen dat je diploma aanwezig was, Danseresje! Hopelijk heb je er een leuk feestje van gemaakt!

Hier minder leuk nieuws: Opa is overleden. Het zat eraan te komen, maar als het dan zover is, dan doet het toch veel pijn. Donderdag is de uitvaart, kijk er erg tegenop. Gelukkig gaat mijn aanstaande man (blijft leuk klinken) ook mee om mij te troosten.

Overigens heb ik voldoende afleiding; huizenjacht, studie/werk, sociale leventje wat gewoon verder gaat. En dat is heerlijk!

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
MDF, gecondoleerd met het verlies van je opa. Heel veel sterkte toegewenst voor de komende tijd en ook voor de uitvaart. Fijn dat je aanstaande meegaat om je te troosten! Familie is in dit soort omstandigheden erg belangrijk! Fijn ook dat je afleiding hebt, maar vergeet niet om je verdriet de ruimte te geven!

Annelize en thir10senses, veel succes en plezier morgen! jullie eerste echte dag van de opleiding! Ik hoop dat jullie eerste dag meevalt!

Zosa, per wanneer begin jij als 'gediepte'? 1 september of later? iig heel veel succes!

Scheepje, begint jouw schooljaar ook alweer? zijn je reflectieverslagen nog gelukt of zit je er nog een beetje tegenaan te hikken?

@MDF, we hebben er gezellig en leuk feestje van gemaakt ja, afgelopen vrijdag!

ben blij dat ik dinsdag weer kan/mag beginnen!

~Danseresje
Lieve miss dubbelfris, gecondoleerd met het verlies van je opa. Het blijft domweg klote als zoiets gebeurd. Ik wens je heel veel sterkte toe!

@ 13senses: ik heb mijn opdracht voor morgen klaar. Ik heb Nederlands gedaan, alles doorgelezen, en opdracht A1 en A2 gemaakt Misschien zie ik je nog! Hebben we deze week nog een gezamelijk college?

@ Suus1981 thanks voor de tip! Ik zal eens iets visueels aantrekkelijks in elkaar zetten.

Moesten jullie ook weer even wennen aan het idee dat je nooit klaar bent als je thuis bent? Er ligt altijd wel wat! Ik zo lekker slapen. 06:52 gaat de trein...!
Hoi allemaal,

Ja voor mij begint het studiejaar ook weer. Ik was vorige week op tijd klaar met de reflectie verslagen. Kon ze mooi inleveren op school. Daar was mijn coach ook en kon ik meteen een pop gesprek datum met haar afspreken. Volgende week maandag begint mijn stage. Dus het zit er allemaal weer aan te komen. Heb de 9de meteen 2 herkansingstentames. Dus ik ga zo de boeken maar weer in. Het zijn de laatste 2 verplichte... Over infectieziekten (interesseert me echt helemaal niet...) en over kanker. Nou ja het zijn deze keer tenminste open vragen ipv multopogok.Ben gewoon beter in het opschrijven van een lulverhaal dan het kiezen uit de 2 opties die in mijn ogen allebei wel goed zouden kunnen zijn.

Nou suc6 allemaal en sterkte mdf.

Groeten uit het hoge noorden, Scheepje
hoi hoi!

ik ga morgen beginnen bij mn nieuwe baan. Heb gister mijn laatste dienst gehad op mn oude plek. Is wel een raar idee dat ik daar nooit meer kom.

Vanaf morgen dus beginnen, heb eerst introductie dagen, pakken halen enz... dus kan nog even rustig beginnen.

Vanaf 7 sept. echt op de afdeling beginnen, heel spannend!

@danseresje: ga jij ook per 1 sept beginnen, of bleef je nou op dezelfde afdeling als waar je al werkte?

liefs zosa
@zosa: ik ga niet werken op de afdeling waar ik mijn diff heb gedaan. ik begin morgen met 2 introdagen en dan donderdag een inwerkdienst, vrijdag alweer vrij ivm bruiloft (je weet wel van wie!) en dan het weekend ook werken!

Ben echt heel benieuwd, heb er erg veel zin in!

~Danseresje
Zo! Ik voelde me gisteren echt weer een brugwup!

Met mijn rugzak en boterhammetjes in de aanslag kon ik de weg gisteren op de han niet echt vinden! Eerst zat ik in de verkeerde vleugel. Toen dacht ik dat ik het gevonden had. Ik loop het lokaal binnen en ga lekker zitten. Ik vond wel dat er verdacht veel jongens in de klas zaten, dus toch maar even vragen of dit verpleegkunde is. Eeeeh, nee dus! Leuk kennis te maken, maar ik moet nu gaan dooooeg! Oeps! En toen was ik uiteraard te laat voor mijn eigen klas. Ze/we werden meteen het diepe in gegooid met een simulatiepatient. Zat ik toch weer te twijfelen of dit geen tweedejaars klas was want ik had het welkomstpraatje gemist. Bleek toch goed te zitten.

Vind wel dat er veel mensen deze opleiding volgen die niet helemaal zeker zijn van hun zaak. Of ze zijn uitgeloot voor geneeskunde en verloskunde, of ze zien dit als opstap naar geneeskunde. Verder hebben we nog een aantal idealisten die het licht hebben gezien. Wel grappig om te zien.

@ zosa Succes met je eerste werkdag!
Hoi hoi,

@ Annelize: Bij mij waren er het eerste jaar ook een hoop studenten die waren uitgeloot voor verloskunde of geneeskunde. Bij mij was het dan ook zo dat er het eerste jaar een hele hoop studenten afvielen.

@ Danseresje: Hoe was je eerste intro dag??

Ik heb zelf ook net mn eeste intro dag gehad. Was erg gezellig en nuttige informatie gekregen. Morgen en overmorgen ook nog intro dagen en dan maandag echt beginnen, spannend!

Succes allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven