Werk & Studie alle pijlers

HBO-V propedeuse

26-01-2018 19:44 7 berichten
Algemene vraag (betreft niet mijzelf).

Kun je met een afgeronde Hbo-v propedeuse aan de slag als Helpende niveau 2?

En bestaat er (ergens) de mogelijkheid, om op een verkorte manier, het officiële diploma Helpende te verkrijgen (met een hbo-v propedeuse).
Alle reacties Link kopieren
weet niet of je daarmee aan de slag kan als helpende niveau 2.
Er zijn 1 jarige mbo opleidingen voor de zorg, zijn wel dure opleidingen over het algemeen. Ik heb wel eens over capabel gehoord maar zijn er vast meer. Even googlen lijkt me.
Ik denk dat dat kan zolang je gewoon in een voltijdse opleiding zit, dus als bijbaan. Helemaal als je na je stage aan de slag kan blijven. Maar niet als je nu stop na 1 jaar HBO-V en dus eigenlijk geen diploma voor helpende helpt. Het zal ook per instelling verschillen hoe ze hier mee om gaan. Kan zo 1,2 , 3 niks vinden op internet.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Helpende is geen officiële titel, dus iedereen mag zich zo noemen. En je doet geen vootbehouden handelingen. Dus het zou mi wel mogen.
Houd er wel rekening mee dat op het moment veel helpende functies worden wegbezuinigd.

Zolang je studeert denk ik van wel, er zijn altijd verpleegkunde studenten die als helpende werken naast hun studie. Wanneer je stopt ligt het wat anders denk ik.
Bij NCOI duurt de opleiding 9 maanden.

"Deze opleiding duurt 9 maanden. U mag kosteloos langer over uw opleiding doen. Indien u dat wilt, kunt u de termijnbedragen spreiden over een langere termijn. Dit wordt als optie in de intake met u doorgenomen. De opleiding wordt aangeboden in een dag- en een avondvariant. Bij de dag-opleiding volgt u 8 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur voor de begeleiding. De avondopleiding omvat 19 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. U kunt deze opleiding ook op afstand volgen op basis van e-learning."

Maar zou je niet investeren in een hogere opleiding als je je HBO propedeuse hebt?
Bedankt voor het meedenken. Diegene wil nu graag aan het werk. Het liefste in de zorg.
Zag ook iets over een BBL verzorgende IG traject. Dat ga ik haar nog even voorleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven