Werk & Studie alle pijlers

Heel flexibel zijn

08-11-2011 15:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op een baan gesolliciteerd waar ik op gesprek kon komen. Ik weet nog niet zeker of ik het geworden ben (hoor ik binnen 1,5 week) maar de kans is wel redelijk groot geloof ik.

Het is een leuk bedrijf en zowiezo ben ik blij als ik weer aan het werk kan.

Helaas zijn er wel een paar nadeeltjes (waar ik op zich nog wel overheen kan stappen, kan nl. altijd nog verder solliciteren).

Maar wat ik het lastigst vind is dat ik 15-30 uur flexibel inzetbaar moet zijn. Daardoor weet ik niet precies hoeveel opvang ik voor de kinderen nodig ga hebben. Een deel kan ik makkelijk oplossen (in ieder geval 2 dagen kdv/bso) en ook op de zaterdag ben ik altijd beschikbaar. Maar hoe ga ik om met de rest van de uren? Toch nog maar een dag extra bso/kdv regelen voor de zekerheid? Als ik misschien maar 15 uur ingezet kan worden zal ik niet voor alle uren toesag kunnen krijgen van de belastingdienst met de nieuwe regeling. En aangezien ik ook in salaris erop achteruit ga en niet alle reiskosten vergoed kan krijgen wordt dat misschien wel heel ongunstig.

Wie wil met me meedenken?
Lastig... Krijg je wel iets van een 'rooster' of iets dergelijks van tevoren? Ik werk zelf flexibel in de avonden en ik heb een oppas die bijna altijd beschikbaar in de uren die ik nodig heb. Die kan ik vaak op redelijk korte termijn bellen, en die komt dan bij mij thuis zitten. Misschien is dat een optie?
1,5 week van tevoren krijg ik het rooster. Lijkt me op zich wel ruim voldoende om dan oppas te kunnen regelen. Soms kan oma nog oppassen maar ook niet altijd. Een flexibele oppas zou ik zeker wel willen hebben, dat zou een uitkomst zijn. We zoeken er toch zowiezo een om af en toe in het weekend eens weg te kunnen gaan zodat we niet meer afhankelijk zijn van ouders.
Waarom krijg je geen vergoeding voor die 15 uur? Ik snap zelf nog niks van de nieuwe regeling namelijk.
Ik krijg een vergoeding voor het gewerkte aantal uren (+een percentage er bovenop ivm reistijd) van de belastingdienst. Maar stel dat ik elke week een dag extra opvang zou afnemen omdat ik niet weet of ik het nodig ga hebben en ik zou er maar 2 ingeroosterd worden krijg ik voor die overige uren geen toeslag.
Ik zou haast zeggen: zoek een gastouder! Ik werk onregelmatig in ploegendiensten en ben alleenstaand. Mijn gastouders is bijzonder flexibel, zelfs als ik op het laatste moment haar hulp afzeg, of juistmeer hulp nodig ben,dan kan dit!
O zo, dat is wel een nadeel met die flexibele uren. Ik heb zelf wel voor de zekerheid een extra dag afgenomen i.v.m reistijd. Ik kan het altijd weer opzeggen met een opzegtermijn natuurlijk. Maar misschien kun je dat het beste doen, of inderdaad een oppas achter de hand houden. Een oppas is ook niet makkelijk te vinden maar je kunt altijd rondvragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven