Werk & Studie alle pijlers

Help ik heb een oogappel

09-05-2011 23:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik ben nu een tijd een assistente begeleider van een doelgroep lvg op hoogniveau.. Ik heb daar met een client een speciale band. Ik kan die client optimaal begeleiden.. ik krijg zelfs signalen dat ik een betere bereik heb dan zijn eigen persoonlijke begeleider. Ik schaam me om dit in het team te vertellen.. we hebben namelijk al een onstabiel team.. Ze hebben vast wel het een en ander door.. Ik merk ook dat ik in de gaten word gehouden.. Er heerst een taboe en clienten mogen absoluut geen voorkeur hebben.. wat moet ik nu doen? Herkent dit iemand? Wat als ik straks weg ben kan ik dan nog iets betekenen voor die client? Ik hoor graag van jullie?
Ik vind het persoonlijk grote onzin dat er geen speciale(re) band mag zijn met bepaalde clienten. Dit kan je als team zelfs in je voordeel gebruiken. Ieder teamlid heeft zijn/haar eigen kwaliteiten die ze meebrengen binnen een team. Zoals ieder teamlid ook een eigen persoonlijkheid heeft die beter of minder aansluit bij de clienten.

De ene collega knutseld graag met clienten, een andere collega kun je beter de vakanties laten regelen en weer een ander is beter geschikt voor het betere potje voetbalwerk. De een heeft meer met een rustige begeleider, terwijl de ander zich meer vindt in de collega die grapt en grolt.

Gebruik je eigenschappen op een positieve manier. Zo haal je als team het meest uit jezelf, het werk en je clienten!
Helaas werkt het zo niet in ons team!! Er word van je verwacht dat je een soort politie agentje moet spelen.. we hebben wel clienten met gedragsproblemen en psygische problemen maar dat wil niet zeggen dat het criminelen zijn en je ze zo moet behandelen.. Er zijn niet voor niks al vele goede begeleiders weggegaan omdat ze genoeg gestreden hebben tegen veel mensen in het team en leidinggevende.. Ik begin ook al aardig moe te worden en jezelf ontwikkelen in zo'n team is nog al moeilijk.. Ik kom daar alleen nog maar voor bepaalde clienten tot ik zelf merk tot hier en niet verder..
@Scratina,

ik vrees dan voor jou, dat als het team onwillig is, dat het misschien niet jouw werkplek is? Misschien toch maar eens verder kijken naar een instelling, waarbij je meer aansluiting vindt in de benaderingswijze van de doelgroep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven