Werk & Studie alle pijlers

HELP! Salaris ??

14-07-2009 10:19 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds 3 maanden bij een overheidsinstelling, maar moet zeggen dat mijn salaris bar weinig is voor hetgeen wat ik doe. Heb een zware stressvolle functie. De salaris valt me eigenlijk erg tegen, ben 300 netto minder gaan verdienen. Wist eigenlijk niet dat ik er netto zo weinig op zou gaan verdienen.

Nu heb ik een gesprek aangevraagd bij mijn afdelingshoofd, maar weet nu niet zo goed hoe ik dit moet gaan brengen.

Wat kan ik verwachten ?

Iemand tips ?
Kijk eens op je loonstroken. WOrden er nu zaken ingehouden die voorheen niet werden ingehouden? Vergoedingen, pensioenpremie, spaarloon etc? Verder kan je het gesprek denk ik het beste insteken met dat het zwaarder is dan je had verwacht. Na drie maanden al gaan zeuren om meer geld "want voorgangster zat twee schalen hoger" gaat je niets brengen. Het is vrij normaal dat je bij aanvang in een lage schaal begint en bijvoorbeeld na een half jaar/ jaar bij verlenging van contract doorschuift naar een volgende schaal.

Heb je in je sollicitatiegesprek gesproken over de salarisladders die er zijn binnen het bedrijf? met andere woorden: hoeveel groei er zit in salarissen door de jaren heen?

In sommige banen moet je eerst investeren voor je uiteindelijk een goed salaris hebt.
quote:Zwieber schreef op 14 juli 2009 @ 12:31:

De enige reeele ingang die ik voor jou zie in zo'n gesprek is zeggen dat jouw taakomschrijving niet overeenkomst met hetgeen je werkelijk doet (namelijk veel meer: lijstje maken van wat je doet wat buiten de taakomschrijving valt) en dat je ofwel jezelf strict aan de taakomschrijving gaat houden ofwel een compensatie zou willen voor het werk wat je bovenop je functie doet. Hierbij ga ik er wel vanuit dat je het werk uit de taakomschrijving ook echt GOED doet.

Zelf zou ik zo'n gesprek nooit aanvragen. Ze is net drie maanden binnen en heeft nu al eisen. Geen goede start.

Kijk het eerst eens allemaal rustig aan en laat je niet gek maken door je voorgangster. Zorg dat je, je werk goed doet en zoek uit hoe het werkelijk zit bij P&O. Maar ga na drie maanden niet klagen over stress en veel verantwoordelijkheid. Je gooit echt je eigen glazen in voor een toekomstig functioneringsgesprek.
quote:Thekla schreef op 14 juli 2009 @ 13:29:

[...]

Zelf zou ik zo'n gesprek nooit aanvragen. Ze is net drie maanden binnen en heeft nu al eisen. Geen goede start.

Kijk het eerst eens allemaal rustig aan en laat je niet gek maken door je voorgangster. Zorg dat je, je werk goed doet en zoek uit hoe het werkelijk zit bij P&O. Maar ga na drie maanden niet klagen over stress en veel verantwoordelijkheid. Je gooit echt je eigen glazen in voor een toekomstig functioneringsgesprek.Ik ook niet hoor maar áls ze het toch doet is dit de enige ingang die ik zie voor haar.
quote:Zwieber schreef op 14 juli 2009 @ 13:32:

[...]

Ik ook niet hoor maar áls ze het toch doet is dit de enige ingang die ik zie voor haar.Daar heb je gelijk in. Al hoop ik dat ze afspraak nog niet gemaakt heeft.
zwieber: begrijp je punt maar dan moet ze echt kunnen aantonen dat de gehele baan verkeerd is ingeschaald. Om ergens 3 maanden te werken en dan met een lijst komen wat je "allemaal" niet extra doet en je daarom meent meer salaris te verdienen...

Ik denk dat dit niet de beste insteek is.

@TO: zit je nog in je proeftijd? Zo niet, wat heb je aan het einde van je proeftijd besproken met je leidinggevende, heb je de door jou ervaren werkdruk en de verhouding tot salaris aangekaart? Als je dat niet hebt gedaan dan is het natuurlijk heel vreemd dat je hier nu pas mee komt.
quote:Katja schreef op 14 juli 2009 @ 10:35: Ik wil niet 50 uur in de week werken voor bijna een minimum jeugdsalaris.Aan het salaris kun je denk ik niets doen, maar aan je uren mogellijk wel. In mijn ogen is pas bij vrij hoge functies dat je 'voor niets' extra uren kunt gaan maken. Bij een 'normaal salaris hoor je niet veel extra uren te maken, of er moet een regeling voor extra uren zijn. Als je vaak bijna 50 uur werkt en maar 36 uur betaalt krijgt (je werkt bij een overheidsinstelling geef je aan, dat is meestal 36 uur) dan kun je dat wel aangeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven