Help / tips ?
maandag 9 april 2018 om 21:05
Dag allemaal,
ik zit een beetje in een impasse wbt werk. Ik ben 30 en het werk wat ik momenteel doe en waar ik voor opgeleid ben vind ik totaal niet leuk. Ik heb nu een baan waar ik een jaar zit en ik heb veel geprobeerd om er wat van te maken maar ik krijg op zondagavond buikpijn en kom elke dag leeggezogen terug uit mijn werk. Daarom heb ik besloten om een post-hbo opleiding te gaan volgen vanaf september om me te laten omscholen, en daar heb ik heel veel zin in. Nu is het zo dat deze opleiding maar 1 dag is per week is, en daarnaast moet ik 1 dag stage gaan lopen. Daar kan ik de huur niet van betalen dus ik wilde daarnaast nog 3 dagen ergens gaan werken. In het veld waar ik de opleiding ga doen kan ik pas gaan werken als ik een diploma heb dus wat ik het liefst zou willen is een 'simpel' baantje (niet respectloos bedoeld) en bijvoorbeeld in een koffietentje werken want ik zie het niet zitten om dit werk te blijven doen naast een opleiding. Het liefst zou ik daar al snel mee beginnen, dus eigenlijk al voor de zomer. Maar ik zie meerdere beren op de weg:
1. Ik ben 30, ze zouden ook voor dit soort werk een goedkope 17 jarige aan kunnen nemen
2. Ik heb geen horeca ervaring (maar ik leer snel, ben heel sociaal, etc......)
3. Ik ben te hoog opgeleid (WO master)
Wat denken jullie? Zijn dit reële bezwaren of kan het wel lukken als ik het goed aanpak? Het lijkt me gewoon heel fijn om na jarenlang ploeteren even 24 uur te werken met iets eenvoudigers waar ik lekker kan kletsen met mensen, beetje afwisseling heb maar niet teveel verantwoordelijkheid (ik kan wel openen en sluiten en de administratie doen ofzo maar nu ben ik ook in de avonden en weekenden bereikbaar voor werk en als ik een keer ziek ben loopt echt alles mis en ben ik met 38 graden koorts nog aan het bellen en mailen). Daarom lijkt me zo'n koffietentje leuk om in te werken, geen kassawerk o.i.d.
Groetjes!
ik zit een beetje in een impasse wbt werk. Ik ben 30 en het werk wat ik momenteel doe en waar ik voor opgeleid ben vind ik totaal niet leuk. Ik heb nu een baan waar ik een jaar zit en ik heb veel geprobeerd om er wat van te maken maar ik krijg op zondagavond buikpijn en kom elke dag leeggezogen terug uit mijn werk. Daarom heb ik besloten om een post-hbo opleiding te gaan volgen vanaf september om me te laten omscholen, en daar heb ik heel veel zin in. Nu is het zo dat deze opleiding maar 1 dag is per week is, en daarnaast moet ik 1 dag stage gaan lopen. Daar kan ik de huur niet van betalen dus ik wilde daarnaast nog 3 dagen ergens gaan werken. In het veld waar ik de opleiding ga doen kan ik pas gaan werken als ik een diploma heb dus wat ik het liefst zou willen is een 'simpel' baantje (niet respectloos bedoeld) en bijvoorbeeld in een koffietentje werken want ik zie het niet zitten om dit werk te blijven doen naast een opleiding. Het liefst zou ik daar al snel mee beginnen, dus eigenlijk al voor de zomer. Maar ik zie meerdere beren op de weg:
1. Ik ben 30, ze zouden ook voor dit soort werk een goedkope 17 jarige aan kunnen nemen
2. Ik heb geen horeca ervaring (maar ik leer snel, ben heel sociaal, etc......)
3. Ik ben te hoog opgeleid (WO master)
Wat denken jullie? Zijn dit reële bezwaren of kan het wel lukken als ik het goed aanpak? Het lijkt me gewoon heel fijn om na jarenlang ploeteren even 24 uur te werken met iets eenvoudigers waar ik lekker kan kletsen met mensen, beetje afwisseling heb maar niet teveel verantwoordelijkheid (ik kan wel openen en sluiten en de administratie doen ofzo maar nu ben ik ook in de avonden en weekenden bereikbaar voor werk en als ik een keer ziek ben loopt echt alles mis en ben ik met 38 graden koorts nog aan het bellen en mailen). Daarom lijkt me zo'n koffietentje leuk om in te werken, geen kassawerk o.i.d.
Groetjes!
maandag 9 april 2018 om 21:27
maandag 9 april 2018 om 21:28
Opleiding social work (en ook wat ik nu doe), toekomstige opleiding docent Nederlands voor volwassenenHetismogelijk schreef: ↑09-04-2018 21:26In welke sector heb je een opleiding en in welke sector ga je een opleiding doen ?
maandag 9 april 2018 om 21:30
Ja klopt !
maandag 9 april 2018 om 21:37
In dat geval; er is een flink tekort en je kunt tijdens de opleiding al aan het werk, via een invalpool. Grote kans dat je een baan hebt voordat je bent afgestudeerd.
' In het veld waar ik de opleiding ga doen kan ik pas gaan werken als ik een diploma heb..' dat is dus niet zo, als je in een regio woont waar de vraag groot is.
Makkelijkste te vinden LinkedIn (bijvoorbeeld Maandag).
Je mag mij gerust een pb sturen als je nog vragen hebt.
' In het veld waar ik de opleiding ga doen kan ik pas gaan werken als ik een diploma heb..' dat is dus niet zo, als je in een regio woont waar de vraag groot is.
Makkelijkste te vinden LinkedIn (bijvoorbeeld Maandag).
Je mag mij gerust een pb sturen als je nog vragen hebt.
maandag 9 april 2018 om 21:43
Joh is dat zo? Had iets heel anders begrepen (had al naar vacatures gekeken)Hetismogelijk schreef: ↑09-04-2018 21:37In dat geval; er is een flink tekort en je kunt tijdens de opleiding al aan het werk, via een invalpool. Grote kans dat je een baan hebt voordat je bent afgestudeerd.
' In het veld waar ik de opleiding ga doen kan ik pas gaan werken als ik een diploma heb..' dat is dus niet zo, als je in een regio woont waar de vraag groot is.
Makkelijkste te vinden LinkedIn (bijvoorbeeld Maandag).
Je mag mij gerust een pb sturen als je nog vragen hebt.
Ik stuur je een berichtje
dinsdag 10 april 2018 om 19:49
Social Work is HBO. Kinderopvang een optie voor je? Je hebt al snel kans dat dat beter verdient dan de horeca in die 24 uur.zeilboot1234 schreef: ↑09-04-2018 21:28Opleiding social work (en ook wat ik nu doe), toekomstige opleiding docent Nederlands voor volwassenen
Maar ik zie hierboven dat je ook kans maakt in je toekomstig vakgebied, dat zou helemaal mooi zijn.