Werk & Studie alle pijlers

Help / tips ?

09-04-2018 21:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

ik zit een beetje in een impasse wbt werk. Ik ben 30 en het werk wat ik momenteel doe en waar ik voor opgeleid ben vind ik totaal niet leuk. Ik heb nu een baan waar ik een jaar zit en ik heb veel geprobeerd om er wat van te maken maar ik krijg op zondagavond buikpijn en kom elke dag leeggezogen terug uit mijn werk. Daarom heb ik besloten om een post-hbo opleiding te gaan volgen vanaf september om me te laten omscholen, en daar heb ik heel veel zin in. Nu is het zo dat deze opleiding maar 1 dag is per week is, en daarnaast moet ik 1 dag stage gaan lopen. Daar kan ik de huur niet van betalen dus ik wilde daarnaast nog 3 dagen ergens gaan werken. In het veld waar ik de opleiding ga doen kan ik pas gaan werken als ik een diploma heb dus wat ik het liefst zou willen is een 'simpel' baantje (niet respectloos bedoeld) en bijvoorbeeld in een koffietentje werken want ik zie het niet zitten om dit werk te blijven doen naast een opleiding. Het liefst zou ik daar al snel mee beginnen, dus eigenlijk al voor de zomer. Maar ik zie meerdere beren op de weg:

1. Ik ben 30, ze zouden ook voor dit soort werk een goedkope 17 jarige aan kunnen nemen
2. Ik heb geen horeca ervaring (maar ik leer snel, ben heel sociaal, etc......)
3. Ik ben te hoog opgeleid (WO master)

Wat denken jullie? Zijn dit reële bezwaren of kan het wel lukken als ik het goed aanpak? Het lijkt me gewoon heel fijn om na jarenlang ploeteren even 24 uur te werken met iets eenvoudigers waar ik lekker kan kletsen met mensen, beetje afwisseling heb maar niet teveel verantwoordelijkheid (ik kan wel openen en sluiten en de administratie doen ofzo maar nu ben ik ook in de avonden en weekenden bereikbaar voor werk en als ik een keer ziek ben loopt echt alles mis en ben ik met 38 graden koorts nog aan het bellen en mailen). Daarom lijkt me zo'n koffietentje leuk om in te werken, geen kassawerk o.i.d.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
En jij denkt dat horeca lekker relaxen is? Dream on.
Alle reacties Link kopieren
In welke sector heb je een opleiding en in welke sector ga je een opleiding doen ?
Alle reacties Link kopieren
Haha nee totaal niet, mijn halve familie zit in de horeca dus heb wel een goed beeld ;)

Ik heb ook nooit het woord 'relaxen' gebruikt! Ik vind het niet erg om hard te werken :)
anoniem_367656 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 21:29
14.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
09-04-2018 21:26
In welke sector heb je een opleiding en in welke sector ga je een opleiding doen ?
Opleiding social work (en ook wat ik nu doe), toekomstige opleiding docent Nederlands voor volwassenen
Alle reacties Link kopieren
Ah. Docent NT2?
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
09-04-2018 21:29
Ah. Docent NT2?
Ja klopt !
Alle reacties Link kopieren
In dat geval; er is een flink tekort en je kunt tijdens de opleiding al aan het werk, via een invalpool. Grote kans dat je een baan hebt voordat je bent afgestudeerd.
' In het veld waar ik de opleiding ga doen kan ik pas gaan werken als ik een diploma heb..' dat is dus niet zo, als je in een regio woont waar de vraag groot is.
Makkelijkste te vinden LinkedIn (bijvoorbeeld Maandag).

Je mag mij gerust een pb sturen als je nog vragen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
09-04-2018 21:37
In dat geval; er is een flink tekort en je kunt tijdens de opleiding al aan het werk, via een invalpool. Grote kans dat je een baan hebt voordat je bent afgestudeerd.
' In het veld waar ik de opleiding ga doen kan ik pas gaan werken als ik een diploma heb..' dat is dus niet zo, als je in een regio woont waar de vraag groot is.
Makkelijkste te vinden LinkedIn (bijvoorbeeld Maandag).

Je mag mij gerust een pb sturen als je nog vragen hebt.
Joh is dat zo? Had iets heel anders begrepen (had al naar vacatures gekeken)

Ik stuur je een berichtje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je berichtje ontvangen en gereageerd, maar zie mijn eigen reactie niet. Hoop dat het wel aangekomen is?
zeilboot1234 schreef:
09-04-2018 21:28
Opleiding social work (en ook wat ik nu doe), toekomstige opleiding docent Nederlands voor volwassenen
Social Work is HBO. Kinderopvang een optie voor je? Je hebt al snel kans dat dat beter verdient dan de horeca in die 24 uur.

Maar ik zie hierboven dat je ook kans maakt in je toekomstig vakgebied, dat zou helemaal mooi zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven