Her schuldgevoel
maandag 28 januari 2019 om 09:44
Enkele maanden geleden had ik een topic geopend (“wie wil er met me meedenken”) waarin ik schreef over een nieuwe baan waar ik als het ware ingerold was. De issue die ik daar beschreef, is ondertussen niet meer aan de orde.
Wat er wel aan de hand is, is dat het me teveel word en ik ermee wil stoppen. Het probleem is echter dat ik werk voor een goede bekende en ik het enorm moeilijk vind om hem teleur te stellen. Ze zijn erg tevreden over me en als ik vertrek dan zal er een gat vallen dat niet zomaar kan worden opgevuld.
Ik zou dit zakelijk moeten zien, maar ik heb last van een groot schuldgevoel. Hoe pak ik dit het beste aan?
Wat er wel aan de hand is, is dat het me teveel word en ik ermee wil stoppen. Het probleem is echter dat ik werk voor een goede bekende en ik het enorm moeilijk vind om hem teleur te stellen. Ze zijn erg tevreden over me en als ik vertrek dan zal er een gat vallen dat niet zomaar kan worden opgevuld.
Ik zou dit zakelijk moeten zien, maar ik heb last van een groot schuldgevoel. Hoe pak ik dit het beste aan?
maandag 28 januari 2019 om 09:55
Bijna iedereen op de werkvloer is inwisselbaar. Niet lullig bedoeld.Mickyindegloria schreef: ↑28-01-2019 09:44
Kan je niet eerst eens gaan praten over waar je tegenaan loopt en kijkt of er wat aan gedaan kan worden? Voor je er mee stopt?
maandag 28 januari 2019 om 10:27
Ik vat het niet op als lullig. Ik vind het goed dat je dat schrijft, want dat geeft aan dat ik me niet schuldig moet voelen.Lucifer2018 schreef: ↑28-01-2019 09:55Bijna iedereen op de werkvloer is inwisselbaar. Niet lullig bedoeld.
Kan je niet eerst eens gaan praten over waar je tegenaan loopt en kijkt of er wat aan gedaan kan worden? Voor je er mee stopt?
Ik heb al het besluit genomen dat ik stop. Het was prima voor een tijdje, maar de baan past niet bij mij.
maandag 28 januari 2019 om 10:29
Ik kan zo weer aan de slag als zzp’er. Wat geld betreft hoef ik me geen zorgen te maken.
Ik neem aan dat het een en ander veranderd kan worden, maar ik wil het niet meer. Ik heb er niet genoeg plezier in.
maandag 28 januari 2019 om 13:22
Misschien kun je als ZZP'er nog wat taken voor ze blijven uitvoeren de eerste tijd, als ze in de knel komen?Mickyindegloria schreef: ↑28-01-2019 10:29Ik kan zo weer aan de slag als zzp’er. Wat geld betreft hoef ik me geen zorgen te maken.
Ik neem aan dat het een en ander veranderd kan worden, maar ik wil het niet meer. Ik heb er niet genoeg plezier in.