Het komt m'n neus uit
donderdag 24 augustus 2017 om 15:35
Het komt m'n neus uit om continue het zelfde te doen op mijn werk wat ik totaal niet leuk vind. Ik werk hier nu sinds juni 2016. Sinds december 2016 heb ik deze taak erbij gekregen. Deze taak is me ongeveer 80% van mijn werktijd. Aan het begin dacht ik nog van "goh het zal wel beter worden als de achterstand weg is" en "niet zo zeuren het is werk". Er is zoveel achterstand dat het niet ophoudt en ik er steeds meer een grotere hekel aan krijg om het te doen. Ook omdat er zoveel fouten gemaakt worden door monteurs en ik hier op aangesproken word. Iets wat ik niet zelf kan veranderen omdat het voor mij te technisch is en ik alleen het verwerk in een systeem. De taak kan ik niet overdragen aan mijn directe collega omdat het voor haar "te moeilijk" zou zijn volgens mijn leidinggevende.
Ik heb dit bij mijn leidinggevende al laten doorschemeren. Heb ook aangegeven wat meer afwisseling te willen, is pas mogelijk als de achterstand weg is. Tevens is de werkdruk op de afdeling heel hoog, achterstanden blijven oplopen, collega's klagen enorm. Vooral dat laatste irriteer ik me ook erg aan, bij sommige collega's komt geen 1 positief woord uit hun mond.
Ik ben bang om me aanstellerig te voelen. Ben ik een aansteller? Moet ik opzoek naar een andere baan? Moet ik liegen als ik eventuele sollicitatiegesprekken heb? Hoelang ga ik dit nog volhouden?
Ik heb dit bij mijn leidinggevende al laten doorschemeren. Heb ook aangegeven wat meer afwisseling te willen, is pas mogelijk als de achterstand weg is. Tevens is de werkdruk op de afdeling heel hoog, achterstanden blijven oplopen, collega's klagen enorm. Vooral dat laatste irriteer ik me ook erg aan, bij sommige collega's komt geen 1 positief woord uit hun mond.
Ik ben bang om me aanstellerig te voelen. Ben ik een aansteller? Moet ik opzoek naar een andere baan? Moet ik liegen als ik eventuele sollicitatiegesprekken heb? Hoelang ga ik dit nog volhouden?
donderdag 24 augustus 2017 om 15:49
Nee je bent geen aansteller. Kunnen ze niet iemand parttime (tijdelijk) extra aannemen om die achterstand helemaal weg te werken? Ik zou serieus in gesprek gaan met je baas dat dit zo niet langer gaat en als ze er echt niks mee doen zou ik actief gaan solliciteren bij andere bedrijven.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
donderdag 24 augustus 2017 om 16:22
Helaas gaat dat niet. Heb al verschillende dingen voorgesteld maar niks. Zojuist gesprek gehad met het uitzendbureau waar ik voor werk. (zit in fase B ) Ze gaan actief kijken voor eventueel iets anders en ze begrepen mijn situatie gelukkig wel! Zelf ook nog even speuren vanavond om te zien of ik wat leuks kan vinden.violetskies schreef: ↑24-08-2017 15:49Nee je bent geen aansteller. Kunnen ze niet iemand parttime (tijdelijk) extra aannemen om die achterstand helemaal weg te werken? Ik zou serieus in gesprek gaan met je baas dat dit zo niet langer gaat en als ze er echt niks mee doen zou ik actief gaan solliciteren bij andere bedrijven.
donderdag 24 augustus 2017 om 20:57
Klinkt niet echt fijn, nee. Als ik jou was zou ik besluiten dat je dit bedrijf gaat verlaten en rustig op zoek naar iets nieuws. Geen haast, want je nieuwe werk moet liefst wel echt een verbetering zijn natuurlijk. Maar misschien dat gewoon puur het nemen van die beslissing al wat rust en uithoudingsvermogen kan geven voor de tijd die nog komt.
Ken je de cirkel van invloed en betrokkenheid van Stephen Covey? https://www.werknatuurlijk.nl/invloed-o ... ievreters/ Misschien kan dat je wat helpen in deze situatie. Waar kan je zelf iets aan doen om je situatie te veranderen? Steek daar je energie in. Op zoek naar nieuw werk dus bijvoorbeeld. Waar kan je niks aan veranderen? Probeer dat te laten zijn voor wat het is en er niet teveel aandacht en energie in te steken. Zeurende collega's bijvoorbeeld. Je kan je tijd en gedachten veel beter gebruiken voor iets waar je wél invloed op hebt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar sinds ik dit concept ken kijk ik wel heel anders naar problemen en vervelende situaties.
Ken je de cirkel van invloed en betrokkenheid van Stephen Covey? https://www.werknatuurlijk.nl/invloed-o ... ievreters/ Misschien kan dat je wat helpen in deze situatie. Waar kan je zelf iets aan doen om je situatie te veranderen? Steek daar je energie in. Op zoek naar nieuw werk dus bijvoorbeeld. Waar kan je niks aan veranderen? Probeer dat te laten zijn voor wat het is en er niet teveel aandacht en energie in te steken. Zeurende collega's bijvoorbeeld. Je kan je tijd en gedachten veel beter gebruiken voor iets waar je wél invloed op hebt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar sinds ik dit concept ken kijk ik wel heel anders naar problemen en vervelende situaties.