Hoe ga je hier mee om
dinsdag 1 juni 2010 om 16:28
Goedemiddag,
Ik werk al jaren in de particuliere zorg.
Afgelopen maandag stond ik keurig op tijd bij 1 van mijn klanten. Hij rechter, zij jurist. Vreemd knip op de deur, kon er niet in. maar goed zij waren thuis dus de deur werd open gedaan. Het begon bij goedemorgen, ga even ziten we willen met je praten, dus ik zitten. De vrouw bleef boven , de man tegen mij aan de tafel, hij zegt ( ik werk er al ruim 2 jaar en afgelopen 2 of drie weken niet gewerkt vanwege vakanties ) er is sterke drank gestolen, we zijn met 3 man in huis en wij hebben dat niet, dus helaas we kunnen je niet vertrouwen,,,,,,,,,, dagggggggg. Ik heb gezegd, sorry ik kan me hier niet tegen verdedigen. Kan niet bewijzen of dit wel of niet zo is ( pfffffff net als of je , je handtas daar voor kan gebruiken want 90% was er iemand thuis\). Ik ben opgestaan , heb ze ( ja vrouw kwam toen wel ) een hand gegeven en bedankt voor de samenwerking. Achteraf bedenk ik me, ruim een maand geleden was er een schade aan een kast, ik dit gemeld, waarop werd gezegd, pfffffff tja mijn kind neemt vriendjes als ik weg ben dus geen idee hoe dit komt, totaal geen onderzoek, maar ik krijg nu wel een gooi, sterker nog was er 14 dagen niet van wege ziek zijn. Nu mijn vraag,
Hoe ga je met dit soort dingen om, ik kan het helaas niet. tranen zitten er nu al.
Ik werk al jaren in de particuliere zorg.
Afgelopen maandag stond ik keurig op tijd bij 1 van mijn klanten. Hij rechter, zij jurist. Vreemd knip op de deur, kon er niet in. maar goed zij waren thuis dus de deur werd open gedaan. Het begon bij goedemorgen, ga even ziten we willen met je praten, dus ik zitten. De vrouw bleef boven , de man tegen mij aan de tafel, hij zegt ( ik werk er al ruim 2 jaar en afgelopen 2 of drie weken niet gewerkt vanwege vakanties ) er is sterke drank gestolen, we zijn met 3 man in huis en wij hebben dat niet, dus helaas we kunnen je niet vertrouwen,,,,,,,,,, dagggggggg. Ik heb gezegd, sorry ik kan me hier niet tegen verdedigen. Kan niet bewijzen of dit wel of niet zo is ( pfffffff net als of je , je handtas daar voor kan gebruiken want 90% was er iemand thuis\). Ik ben opgestaan , heb ze ( ja vrouw kwam toen wel ) een hand gegeven en bedankt voor de samenwerking. Achteraf bedenk ik me, ruim een maand geleden was er een schade aan een kast, ik dit gemeld, waarop werd gezegd, pfffffff tja mijn kind neemt vriendjes als ik weg ben dus geen idee hoe dit komt, totaal geen onderzoek, maar ik krijg nu wel een gooi, sterker nog was er 14 dagen niet van wege ziek zijn. Nu mijn vraag,
Hoe ga je met dit soort dingen om, ik kan het helaas niet. tranen zitten er nu al.
dinsdag 1 juni 2010 om 16:35
Je hoeft je niet te verdedigen voor iets dat je niet hebt gedaan. Maar voor je eigen gemoedsrust: Misschien helpt het om een brief te sturen waarin je aangeeft dat je jaren met plezier voor hen hebt gewerkt en dat je dit zeker niet hebt gedaan (zonder dat je daarbij anderen gaat beschuldigen) en dat je met een gerust geweten gaat slapen. Dat je het jammer vindt dat het op deze manier is geëindigd.
Dan heb je in ieder geval nog een afsluiting en een weerwoord.
Dan heb je in ieder geval nog een afsluiting en een weerwoord.
dinsdag 1 juni 2010 om 16:38
Werk je via een bureau? Dan zou ik dit zeker daar melden.
Heel naar, zoiets, vals beschuldigd worden terwijl je er al zo lang werkt.
Ik denk dat ik daar niet meer terug zou willen maar dat ik ze nog wel een brief zou sturen om mijn teleurstelling en gekwetstheid duidelijk te maken.
Heel naar, zoiets, vals beschuldigd worden terwijl je er al zo lang werkt.
Ik denk dat ik daar niet meer terug zou willen maar dat ik ze nog wel een brief zou sturen om mijn teleurstelling en gekwetstheid duidelijk te maken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 1 juni 2010 om 17:10
Ik weet niet hoe uw arbeidscontract in de particuliere zorg is, maar dit klinkt als ontslag op staande voet, zonder geldig motief (een beschuldiging van diefstal is geen geldig motief).
Uw opdrachtgevers (juristen) zullen dat begrijpen.
Ik neem aan dat een rechter geen mensen zwart in dienst neemt? En zich ook aan de wet houdt als hij iemand ontslaan wil?
Ik neem aan dat een rechter geen mensen zwart in dienst neemt? En zich ook aan de wet houdt als hij iemand ontslaan wil?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 1 juni 2010 om 17:16
quote:haarklover schreef op 01 juni 2010 @ 17:10:
Ik neem aan dat een rechter geen mensen zwart in dienst neemt? En zich ook aan de wet houdt als hij iemand ontslaan wil?Er zijn van die branches waarin juist de dienstverlener het zelf slecht heeft geregeld. Dus een procesmanagement adviesbureau dat zijn eigen processen niet op orde heeft, zoiets.
Ik neem aan dat een rechter geen mensen zwart in dienst neemt? En zich ook aan de wet houdt als hij iemand ontslaan wil?Er zijn van die branches waarin juist de dienstverlener het zelf slecht heeft geregeld. Dus een procesmanagement adviesbureau dat zijn eigen processen niet op orde heeft, zoiets.
dinsdag 1 juni 2010 om 17:29
Als dit wit werk was zou ik er ook zeker een "bezwaar"brief aan wijden, want het is wel vervelend dat je ze nooit meer als referentie kan gebruiken. En het feit dat het niet waar is. Nee ik zou het er niet bij laten. Al is het om je naam te zuiveren.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 1 juni 2010 om 18:00
Ik sluit me aan bij Poeszie. Schrijf de mensen een brief waarin je zet wat Poeszie schrijft. Hou het wel netjes, ga idd geen mensen beschuldigen. En dan zet je ook in die brief dat het je ontzettend kwetst dat je hiervan beschuldigd wordt.
Iedereen in jouw situatie zou zich naar voelen! Het is echt vervelend beschuldigd te worden van zo iets. Ik zou zelf ook in tranen zijn. Maar wat je schrijft, je kan het toch niet bewijzen, dus ik zou de eer aan mezelf houden en zeker geen beschuldigingen gaan uiten.
Sterkte!
Iedereen in jouw situatie zou zich naar voelen! Het is echt vervelend beschuldigd te worden van zo iets. Ik zou zelf ook in tranen zijn. Maar wat je schrijft, je kan het toch niet bewijzen, dus ik zou de eer aan mezelf houden en zeker geen beschuldigingen gaan uiten.
Sterkte!
woensdag 2 juni 2010 om 09:54
een vriendin van mij had hele paranoïde grootouders. Die hebben hun hulp verschillende malen ontslagen omdat er zogemaamd spullen gestolen zouden zijn. Die spulen kwamen later altijd boven water. Heel genant, de familie moest daarna hun excuses gaan aanbieden aan die arme vrouwen, maar die wilden uiteraard nooit meer terug komen, de relatie was natuurlijk verpest.
overigens denk ik ook dat je een brief moet schrijven waarin je aangeeft dat je er niet mee eens bent, en dat je het niet op prijs stelt beschuldigd te worden zonder enkele bewijs.
Sterkte ermee, kan me voorstellen dat het je een rotgevoel geeft.
overigens denk ik ook dat je een brief moet schrijven waarin je aangeeft dat je er niet mee eens bent, en dat je het niet op prijs stelt beschuldigd te worden zonder enkele bewijs.
Sterkte ermee, kan me voorstellen dat het je een rotgevoel geeft.
donderdag 3 juni 2010 om 07:16
Bedankt voor jullie reacties, en helaas ik werkte er niet op papier. Dus ja ook een rechter doet maar wat hem goed uit komt. Het zijn hele lieve mensen, in ieder geval ben ik blij met jullie reacties, voel me echt klote door beschuldiging.
Ik werk dus niet via een bureau maar sinds een aantal jaren mag je bijverdienen tot 500 euro mits je het opgeeft dus ik kan nergens verhaal halen.
Ik werk dus niet via een bureau maar sinds een aantal jaren mag je bijverdienen tot 500 euro mits je het opgeeft dus ik kan nergens verhaal halen.
donderdag 3 juni 2010 om 10:21
Zou je ze niet gewoon even bellen? Dat is misschien wel het moeilijkste, maar is voor jezelf het prettigste afscheid.
Ik zou ze in ieder geval er nog eens aan herinneren dat je ze een keer hebt gemeld dat de drankkast beschadigt was. En ook nogmaals zeggen dat jij absoluut niet schuldig bent aan de diefstal.
Ik zou ze in ieder geval er nog eens aan herinneren dat je ze een keer hebt gemeld dat de drankkast beschadigt was. En ook nogmaals zeggen dat jij absoluut niet schuldig bent aan de diefstal.