Werk & Studie alle pijlers

Hoe kort ik de naam af?

01-07-2009 09:41 16 berichten
Hallo,

Ik moet een brief schrijven naar iemand die (bijvoorbeeld) Bas-Jan Achternaam heet. Hoe kort ik nou zijn voornaam af? Wordt het B.J. of B. of B-J. ?

Ik weet het niet meer, ik heb al gegoogled maar daar kan ik geen duidelijk antwoord krijgen. Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Ik zou gewoon B. doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor B. maar of dit officieel zo is weet ik niet...
Ik zou ook B doen

wat heb jij een mooie avatar!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, B. Mijn broer heeft bijna dezelfde naam, ook met een streepje ertussen, en alle officiele post die hij krijgt is gericht aan B. Achternaam.
Als er een - tussen 1e en 2e naam staat is het 1 naam, als het zonder - is zijn het 2 losse namen, dus Bas-Jan word B. maar Bas Jan word B.J.

Overigens als ik het niet zou weten zou ik de hele voorleter weg laten
Mijn broertje heeft een dubbele naam mét streepje en krijgt juist alles met 2 voorletters.

Terwijl ik zou zeggen dat je alleen twee voorletters gebruikt als je géén streepjes hebt.

Volgens mij is er geen officiele regel.
quote:Maleficent schreef op 01 juli 2009 @ 09:44:

Ik zou ook B doen

wat heb jij een mooie avatar!Dank je wel, ik ben bij de plastisch chirurg voor avatars Loreyi geweest
quote:Thyra schreef op 01 juli 2009 @ 09:51:

Mijn broertje heeft een dubbele naam mét streepje en krijgt juist alles met 2 voorletters.

Terwijl ik zou zeggen dat je alleen twee voorletters gebruikt als je géén streepjes hebt.

Volgens mij is er geen officiele regel.

Ik ben het met je eens, het is één voornaam, niet twee. Ik werk voor de overheid vandaar dat ik het vraag. Wil het wel graag goed doen. Echter, het hele dossier, en door anderen, wordt meneer aangeschreven als B.J.

Ben ik dan heiliger dan de paus als ik het, in mijn ogen, goed ga door door hem aan te schrijven als B.?
Het is wel een officiele regel...

de reden dat het vaak fout gaat is dat bij inschrijving van een kind bij geboorte vaak twee namen (dus zonder officieel -) worden ingeschreven. Ik ben hier echt 100% van overtuigd; mijn zoon heeft namelijk een dubbele voornaam, en ik heb mijn man op het hart gedrukt dat het 1 naam moest zijn (met -) bij inschrijving, alle post voor zoon is nu met 1 letter en bij de officiele papieren waar zijn voornaam voluit staat is het met -

Mijn zwager moest 35 jaar gelden ook 1 naam krijgen, bij zijn huwelijk kwamen ze er achter dat dus niet goed gegaan is; zijn officiele post heeft ook 2 letters.
MIjn man heeft ook een dubbele naam met streepje en gebruikt al heel zijn leven twee voorletters als daar om wordt gevraagd.

Denk dat het in theorie fout is, maar wel maatschappelijk geaccepteerd. Dus ik denk dat het geen groot probleem is als je het in de brief verkeerd doet.
Ik ben zelf een Xantippe-Ypsilon.

Officieel is het eigenlijk een naam dus heet ik afgekort:X

Je kan er ook voor kiezen weer te geven dat ik een dubbele voornaam heb en dan is het: X-Y

Zelf kiezen dus. En maak je er vooral niet druk om.
Giga, maar hier gaat het dus anders. Broer is D-J en krijgt zijn hele leven als post met de heer D J Jansen.

Ik zou me er niet te druk om maken.
Nee geen noodzaak om je druk over te maken, er zijn ergere dingen in het leven ;) overigens is het bij 9 van de 10 poststukken ook maar net wat jezelf hebt opgegeven (of wat ze hebben gevonden over je) Zo schrijft school dochter aan met een L terwijl haar officiele naam met H is; ik ben zo gewent aan L dat ik dat fout gedaan heb... en zo gaat t ook een beetje met dubbele namen
dhr. Achternaam... kan ook toch?
Ik heb zelf ook een dubbele naam met streepje ertussen, en inderdaad, het wordt dan als 1 naam aangemerkt. Op mijn paspoort staat hij helemaal uitgeschreven, en bij officiele documenten wordt dan alleen de eerste letter gebruikt.

Als je het bij on-officiele instanties dan als een dubbele letter opgeeft, is het natuurlijk logisch dat men die aanhef gebruikt, maar dat klopt dus officieel niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven