Hoe lang nog Studenten-OV
zaterdag 27 januari 2018 om 20:51
EDIT: Ik heb een nuttig antwoord gekregen van een medewerker van de NS:
Volgens hem heb ik t/m 30 april gewoon nog volledig OV-recht met gratis doordeweeks reizen!
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje
Mijn studenten-OV weekabo had eigenlijk vorig jaar september moet stoppen maar ik heb hem gepauzeerd van januari 2017 t/m augustus 2017.
Afgelopen september 2017 heb ik alles weer hervat.
Ik had zelf verwacht dat ik dan t/m maart 2018 nog OV-recht zou hebben, maar in een brief over "Studiefinanciering in 2018" (van DUO) staat dat ik t/m 30 april nog recht heb.
Klopt dit wel? Krijg ik dan dus gewoon een maandje extra?
Ik had het als volgt berekend:
vanaf 1 september 2017 nog 8 maanden minus 1 maand omdat het Weekabo niet bruikbaar is van midden juli t/m midden augustus.
Ik wil DUO nog even niet bellen want stel dat ik slapende honden wakker maak
Volgens hem heb ik t/m 30 april gewoon nog volledig OV-recht met gratis doordeweeks reizen!
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje
Mijn studenten-OV weekabo had eigenlijk vorig jaar september moet stoppen maar ik heb hem gepauzeerd van januari 2017 t/m augustus 2017.
Afgelopen september 2017 heb ik alles weer hervat.
Ik had zelf verwacht dat ik dan t/m maart 2018 nog OV-recht zou hebben, maar in een brief over "Studiefinanciering in 2018" (van DUO) staat dat ik t/m 30 april nog recht heb.
Klopt dit wel? Krijg ik dan dus gewoon een maandje extra?
Ik had het als volgt berekend:
vanaf 1 september 2017 nog 8 maanden minus 1 maand omdat het Weekabo niet bruikbaar is van midden juli t/m midden augustus.
Ik wil DUO nog even niet bellen want stel dat ik slapende honden wakker maak
anoniem_360787 wijzigde dit bericht op 28-01-2018 18:43
14.14% gewijzigd
zaterdag 27 januari 2018 om 20:54
zaterdag 27 januari 2018 om 21:01
Een eventuele boete zou niet het einde van de wereld voor mij zijn aangezien ik gelukkig al een baan heb, maar kunnen ze dat wel maken dan? In die brief staat wel letterlijk dat het t/m april 2018 loopt en dat ik het maximaal 5 dagen na 30 april moet stopzetten..Frox schreef: ↑27-01-2018 20:54Duo wordt altijd wakker. Is het niet nu, dan wel als je net je eerste baan hebt en de boete eigenlijk niet kunt missen. Ik zou even bellen.
Ervaring trouwens, ik moest jaren en tig verhuizingen na dato bewijzen dat ik mijn ov-jaarkaart had ingeleverd voordat ik over de verdiennorm heenging.
Het is niet mijn bedoeling om met het systeem te frauderen, absoluut niet, maar ik zou het wel heel erg op prijs stellen omdat ik ver van mijn uni af woon en ik dan nog even wacht met een betaald abonnement.
Wat klinkt dat vervelend trouwens, was dat nog in het oude systeem?
Nu gaat dat allemaal een stuk makkelijker volgens mij, met stopzetten bij een automaat enzovoorts.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:05
zaterdag 27 januari 2018 om 21:11
2 jaar na het behalen van haar diploma kreeg mijn zus ineens een brief dat ze haar studenten OV niet ingeleverd had en dat ze een enorme boete kreeg. Gelukkig had ze haar oude agenda's bewaard met daarin het inleverbewijs.
Bleek dat ze een maand te weinig studiefinanciering gekregen had en in plaats van de boete kreeg ze die maand nog gestort.(toen nog een gift, geen lening)
Ik zou het goed uitzoeken.
Bleek dat ze een maand te weinig studiefinanciering gekregen had en in plaats van de boete kreeg ze die maand nog gestort.(toen nog een gift, geen lening)
Ik zou het goed uitzoeken.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:20
Frox: Vervelend zeg! Snap dat je daar over in zat. Gelukkig gaat het nu allemaal digitaal, dat scheelt een hoop zoekwerk naar bonnetjes etcetera. Dat papier zal ik niet kwijtraken aangezien ze het ook naar me gemaild hebben 
Gatinmijnsok: Nog zo'n horrorverhaal.. Lijkt alsof DUO hun zaken niet helemaal op orde heeft. Maar je zou zeggen dat ze nu beter weten doordat alles via de pc gaat. Wel goed van je zus dat ze alles bewaard heeft, volgens mij krijg je nu geen inleverbewijs meer (maar je kunt wel een foto van het scherm van de automaat maken natuurlijk
)
Gatinmijnsok: Nog zo'n horrorverhaal.. Lijkt alsof DUO hun zaken niet helemaal op orde heeft. Maar je zou zeggen dat ze nu beter weten doordat alles via de pc gaat. Wel goed van je zus dat ze alles bewaard heeft, volgens mij krijg je nu geen inleverbewijs meer (maar je kunt wel een foto van het scherm van de automaat maken natuurlijk
zondag 28 januari 2018 om 18:42
Ik heb een nuttig antwoord gekregen van een medewerker van de NS
Ik zal in april voor de zekerheid nog even contact opnemen met DUO maar ik hou er in mijn reisplanning en financiele planning wel rekening mee dat ik in april nog vrij kan reizen
Nu hoef ik mijn universiteitsbezoek niet tot het absolute minimum te beperken, erg fijn.
Ik zal in april voor de zekerheid nog even contact opnemen met DUO maar ik hou er in mijn reisplanning en financiele planning wel rekening mee dat ik in april nog vrij kan reizen