Werk & Studie alle pijlers

Hoe overleef ik stage ?

03-04-2018 13:31 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds september 2017 loop ik stage voor de duur van 10 maanden. Ik studeer sociaal juridische dienstverlening en loop sinds september stage bij een gemeente. De doelgroep waar ik voor werk is erg leuk en uitdagend. Het enige nadeel is dat ik geen voldoening haal door het werken met deze doelgroepmaar dat, maar dat is niet mijn dilemma.

In het begin merkte ik al dat dit niet helemaal mijn ding was maar ik dacht dat het kwam doordat ik nog niet thuis was in het werk. Door mijn desinteresse deed ik steeds minder moeite om mijn werk goed af te ronden. Hier moet ik nu de gevolgen van dragen. Ik heb namelijk verlenging van twee maanden gekregen ,omdat ik anders mijn stageassessment niet behaal. Deze verlenging zal plaats gaan vinden in de zomervakantie. Wat dus betekent dat ik totaal geen vakantie heb. Balen!

Na een poos merkte ik dat dit werk echt niet voor mij is weggelegd. Daarnaast is de sfeer in het team heel negatief. Ik kan het werk wel maar ik vind het geen leuk werk. Ik ga ondertussen al een half jaar met tegenzin naar mijn stage. Eenmaal op stage begin ik alweer af te tellen zodat ik weer naar huis kan. Terwijl dat als ik thuis doe ook niets meer doe dan films kijken. Ik heb vrijwel geen vrienden in mijn omgeving en ook is mijn vriend, mijn vriend niet meer. Wat dus betekent dat ik geheel op mezelf ben aangewezen. Wat op zich prima is hoor, maar in dit soort situaties niet bevorderend.

Aan mijn ouders heb ik dit ook verteld maar van hen krijg is als antwoord " schouders eronder en gaan"
Nogmaals geprobeerd aan te kaarten dat ik het bijna niet meer red omdat ik mij doodongelukkig voel maar van hen moet ik volhouden ondanks ik mij zo voel.