Hoe verder ontwikkelen
zaterdag 11 november 2017 om 19:41
Hallo allemaal
Ik weet niet zeker of de titel de lading dekt, maar ik zit met het volgende
Ik heb een mbo studie gedaan i. Een richting die ik achteraf helemaal niks vond. Daarna jong gaan mantelzorg voor een zieke vader (inmiddels overleden) en geen nieuwe opleiding opgepakt.
Ik werk nu een paar jaar op een klantenservice afdeling binnen een zorginstelling. Ik heb daar over de tijd ook verschillende extra projecten en verantwoordelijkheden gekregen.
Op zich vind ik het nog wel leuk en ik heb ook leuke collega's
Ik merk dat dit werk onder mijn niveau is en ij wil mij graag verder ontwikkelen.
Ik heb alleen geen idee waar ik kan beginnen. Ik wik graag wel nuttig en resultaat gericht iets doen.
Heeft iemand misschien tips?
Ik weet niet zeker of de titel de lading dekt, maar ik zit met het volgende
Ik heb een mbo studie gedaan i. Een richting die ik achteraf helemaal niks vond. Daarna jong gaan mantelzorg voor een zieke vader (inmiddels overleden) en geen nieuwe opleiding opgepakt.
Ik werk nu een paar jaar op een klantenservice afdeling binnen een zorginstelling. Ik heb daar over de tijd ook verschillende extra projecten en verantwoordelijkheden gekregen.
Op zich vind ik het nog wel leuk en ik heb ook leuke collega's
Ik merk dat dit werk onder mijn niveau is en ij wil mij graag verder ontwikkelen.
Ik heb alleen geen idee waar ik kan beginnen. Ik wik graag wel nuttig en resultaat gericht iets doen.
Heeft iemand misschien tips?
zaterdag 11 november 2017 om 19:47
Dat ligt eraan hoe je je wil ontwikkelen. Wil je bijv. hogerop, dus misschien hoofd worden van de afdeling waar je nu werkt? Dan zijn managementcursussen een goed idee. Of misschien wil je een nieuw vak leren? Dan is een deeltijdopleiding een goed idee. Je geeft echt te weinig informatie om goed mee te kunnen denken.
Een paar vragen die je jezelf nog kunt stellen: welke taken vind ik echt leuk, in welke taken ben ik echt goed, wat zijn mijn sterkste competenties. En als dat is wat je verder wil gaan ontwikkelen, dan kun je kijken in wat voor functies je die dingen terugvindt. Maar ook vragen zoals: wat vind ik belangrijk in organisaties waar ik wil werken: bedrijfscultuur e.d.
Als je echt serieus aan de slag wil met je loopbaan zou je ook kunnen overwegen om eens wat gesprekken te voeren met een loopbaancoach. Die kan je helpen dit soort vragen te beantwoorden.
Een paar vragen die je jezelf nog kunt stellen: welke taken vind ik echt leuk, in welke taken ben ik echt goed, wat zijn mijn sterkste competenties. En als dat is wat je verder wil gaan ontwikkelen, dan kun je kijken in wat voor functies je die dingen terugvindt. Maar ook vragen zoals: wat vind ik belangrijk in organisaties waar ik wil werken: bedrijfscultuur e.d.
Als je echt serieus aan de slag wil met je loopbaan zou je ook kunnen overwegen om eens wat gesprekken te voeren met een loopbaancoach. Die kan je helpen dit soort vragen te beantwoorden.
zaterdag 11 november 2017 om 19:55
In mijn huidige functie kan ik niet doorgroeien (tenzij een leidinggevende zou stoppen hier, naar dat verwacht ik niet op korte termijn. Ook weet ik dan niet of ik daarvoor eerste keuze zou zijn)
Het zou dus gaan om iets voor een volgende functie.
Wat ik hier weg leuk vind is het echt kunnen helpen van mensen en het opleiden van nieuwe collega's
Wat ik hier weg leuk vind is het echt kunnen helpen van mensen en het opleiden van nieuwe collega's
zaterdag 11 november 2017 om 23:38
Je zult zelf moeten uitvinden wat je dan precies wiltbagheera91 schreef: ↑11-11-2017 19:55In mijn huidige functie kan ik niet doorgroeien (tenzij een leidinggevende zou stoppen hier, naar dat verwacht ik niet op korte termijn. Ook weet ik dan niet of ik daarvoor eerste keuze zou zijn)
Ga eens praten met een loopbaancoach. Van daaruit kun je vervolgens verder kijken.
zaterdag 11 november 2017 om 23:56