Hoeveel uur per week werk jij? (Zonder kinderen)
dinsdag 29 december 2009 om 13:30
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel uur jullie per week werken zonder kinderen te hebben. Met kinderen ga je al snel parttime werken maar als je die nog niet hebt vinden jullie het dan raar om parttime te werken?
Ik ben in mijn vorige baan i.p.v. 40 uur 32 uur gaan werken omdat er niet meer uren waren, in mijn huidige baan ben ik ook 32 uur gaan werken omdat ik die ene dag extra vrij doordeweeks toch wel heel prettig vond om ons huishouden e.d. te doen.
Nu stopt mijn werk binnennkort en moet ik op zoek naar een nieuwe baan en kreeg via mijn uitzendbureau een baan van 40 uur aangeboden. Nu twijfel ik enorm.. 32 uur werken en lekker een dag voor mijn huishuiden of toch 40 uur omdat dit eigenlijk toch wel normaal is zonder kinderen..
Ben dus benieuwd hoe dit bij jullie is..
Ik ben in mijn vorige baan i.p.v. 40 uur 32 uur gaan werken omdat er niet meer uren waren, in mijn huidige baan ben ik ook 32 uur gaan werken omdat ik die ene dag extra vrij doordeweeks toch wel heel prettig vond om ons huishouden e.d. te doen.
Nu stopt mijn werk binnennkort en moet ik op zoek naar een nieuwe baan en kreeg via mijn uitzendbureau een baan van 40 uur aangeboden. Nu twijfel ik enorm.. 32 uur werken en lekker een dag voor mijn huishuiden of toch 40 uur omdat dit eigenlijk toch wel normaal is zonder kinderen..
Ben dus benieuwd hoe dit bij jullie is..
dinsdag 29 december 2009 om 13:53
Ik heb hetzelfde dilemma: de laatste jaren 32 uur gewerkt en nu (bij gebrek aan banen van 32 uur) ook op zoek naar banen van 40 uur. Ik moet eerlijk zeggen dat het vooruitzicht van extra geld ook niet erg is.
En hier helaas geen huishoudster. Vriend wil dat absoluut niet (en doet ook het meest in het huishouden).
En hier helaas geen huishoudster. Vriend wil dat absoluut niet (en doet ook het meest in het huishouden).
dinsdag 29 december 2009 om 13:58
Voor geboorte van dochter werkte ik al jaren 4 dagen. Dat scheelde financieel niet veel met fulltime (= bij mijn werkgever 35 uur) en een hele dag voor mezelf: pure luxe toch? Zie niet in waarom dat raar is, met of zonder kinderen. In het bedrijf van mijn vriend werkt iedereen 4 dagen (fulltime is daar 36 uur, en om de een of andere reden hebben ze dat standaard in 4 x 9 gepropt).
Na geboorte dochter ben ik terug gegaan naar 3x 8 = 24 uur. Binnenkort wordt ze 4 en ga ik weer 32 uur werken, 4 dagen.
Na geboorte dochter ben ik terug gegaan naar 3x 8 = 24 uur. Binnenkort wordt ze 4 en ga ik weer 32 uur werken, 4 dagen.
dinsdag 29 december 2009 om 13:58
quote:Pilous schreef op 29 december 2009 @ 13:52:
Yath, met partner kan dat meestal wel
Ik zou nu niet eens hoeven te werken, maar ik vind mijn werk leuk. Ik heb een partner, maar hij verdient niet heel veel meer dan ik verdien..Als ik minder zou gaan werken missen we toch een 'hap' van mn salaris.
Ik koop denk ik liever dan dat ik vrije tijd heb
Yath, met partner kan dat meestal wel
Ik zou nu niet eens hoeven te werken, maar ik vind mijn werk leuk. Ik heb een partner, maar hij verdient niet heel veel meer dan ik verdien..Als ik minder zou gaan werken missen we toch een 'hap' van mn salaris.
Ik koop denk ik liever dan dat ik vrije tijd heb
Perfectionisme is niet perfect...
dinsdag 29 december 2009 om 14:00
ik werk 20 tot 24 uur per week!
En meestal zijn het de avonduren en weekenden dus krijg ik dubbel betaald!
vandaar dat ik niet meer uren hoef te werken!
ik vind het wel lekker. ik heb genoeg vrije tijd voor me hobby's!
ik word vaak raar aangekeken een jonge meid die maar 20 uur werkt!!
Maar ik vind het heerlijk en zou echt niet meer anders willen!
En meestal zijn het de avonduren en weekenden dus krijg ik dubbel betaald!
vandaar dat ik niet meer uren hoef te werken!
ik vind het wel lekker. ik heb genoeg vrije tijd voor me hobby's!
ik word vaak raar aangekeken een jonge meid die maar 20 uur werkt!!
Maar ik vind het heerlijk en zou echt niet meer anders willen!
dinsdag 29 december 2009 om 14:01
dinsdag 29 december 2009 om 14:07
dinsdag 29 december 2009 om 14:07
Ik werk nu 20 uur omdat er niet meer uren op mijn werk zijn. Maar ik vind het ook niet erg en nu er een kindje op komst is, is het mooi mee genomen voor mij en voor mijn werkgever. Want ik blijf dit aantal uur werken.
Maar ik heb met de parttime uren ook altijd problemen gehad bij uitzendbureaus. Die snapte niet waarom ik parttime wilde werken. Ik heb altijd al parttime gewerkt (max. 32 uur) en dat wilde ik gewoon aanhouden.
Maar ik heb met de parttime uren ook altijd problemen gehad bij uitzendbureaus. Die snapte niet waarom ik parttime wilde werken. Ik heb altijd al parttime gewerkt (max. 32 uur) en dat wilde ik gewoon aanhouden.
dinsdag 29 december 2009 om 14:15
Ik werk altijd zo veel mogelijk uren op 4 dagen, altijd minimaal 32. Omdat ik werken heel leuk vind, maar een vrije dag per week nog veel lekkerder! Lekker aanrommelen, uitslapen, huishouden doen, shoppen, waar ik zin in heb.
Misschien is het voor jou een optie om meer uren te maken dan 32 op vier dagen?
Ik vind het helemaal niet gek, heerlijk juist, en als je het financieel kan trekken, waarom niet?
Misschien is het voor jou een optie om meer uren te maken dan 32 op vier dagen?
Ik vind het helemaal niet gek, heerlijk juist, en als je het financieel kan trekken, waarom niet?