Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur per week werk jij? (Zonder kinderen)

29-12-2009 13:30 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel uur jullie per week werken zonder kinderen te hebben. Met kinderen ga je al snel parttime werken maar als je die nog niet hebt vinden jullie het dan raar om parttime te werken?

Ik ben in mijn vorige baan i.p.v. 40 uur 32 uur gaan werken omdat er niet meer uren waren, in mijn huidige baan ben ik ook 32 uur gaan werken omdat ik die ene dag extra vrij doordeweeks toch wel heel prettig vond om ons huishouden e.d. te doen.

Nu stopt mijn werk binnennkort en moet ik op zoek naar een nieuwe baan en kreeg via mijn uitzendbureau een baan van 40 uur aangeboden. Nu twijfel ik enorm.. 32 uur werken en lekker een dag voor mijn huishuiden of toch 40 uur omdat dit eigenlijk toch wel normaal is zonder kinderen..

Ben dus benieuwd hoe dit bij jullie is..
36 uur, 32 uur lijkt me ideaal.
Hoe komen jullie rond als jullie zo weinig werken? :-S

Ik werk 40 uur in de week en ga daarna ook nog eens 2 avonden naar school. Oh en ik doe mn huishouden zelf.
Perfectionisme is niet perfect...
50+ + eigen bedrijf aan het opstarten

doe eigen huishouden en heb ook nog een leven.

Als ik het zelfde zou verdienen met 4 dagen natuurlijk direct maar dat zit er niet in.
Yath, met partner kan dat meestal wel

Ik zou nu niet eens hoeven te werken, maar ik vind mijn werk leuk.
36 uur, maar na mijn 55e naar 32 uur
Ik heb hetzelfde dilemma: de laatste jaren 32 uur gewerkt en nu (bij gebrek aan banen van 32 uur) ook op zoek naar banen van 40 uur. Ik moet eerlijk zeggen dat het vooruitzicht van extra geld ook niet erg is.

En hier helaas geen huishoudster. Vriend wil dat absoluut niet (en doet ook het meest in het huishouden).
36 uur
Gemiddeld 28 uur per week

(1 week werk ik 4 en de andere 3 dagen ,om en om)
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
32 uur, maar vaak meer.
Voor geboorte van dochter werkte ik al jaren 4 dagen. Dat scheelde financieel niet veel met fulltime (= bij mijn werkgever 35 uur) en een hele dag voor mezelf: pure luxe toch? Zie niet in waarom dat raar is, met of zonder kinderen. In het bedrijf van mijn vriend werkt iedereen 4 dagen (fulltime is daar 36 uur, en om de een of andere reden hebben ze dat standaard in 4 x 9 gepropt).

Na geboorte dochter ben ik terug gegaan naar 3x 8 = 24 uur. Binnenkort wordt ze 4 en ga ik weer 32 uur werken, 4 dagen.
quote:Pilous schreef op 29 december 2009 @ 13:52:

Yath, met partner kan dat meestal wel

Ik zou nu niet eens hoeven te werken, maar ik vind mijn werk leuk. Ik heb een partner, maar hij verdient niet heel veel meer dan ik verdien..Als ik minder zou gaan werken missen we toch een 'hap' van mn salaris.

Ik koop denk ik liever dan dat ik vrije tijd heb
Perfectionisme is niet perfect...
28 uur. Ben blij dat ik een baan heb. Zou wel meer uren willen maken (woon nog thuis, dus geen heel huishouden te runnen enz). Hiernaast gaat er nog een uur of 6 per week naar vrijwilligerswerk.
ik werk 20 tot 24 uur per week!

En meestal zijn het de avonduren en weekenden dus krijg ik dubbel betaald!

vandaar dat ik niet meer uren hoef te werken!

ik vind het wel lekker. ik heb genoeg vrije tijd voor me hobby's!

ik word vaak raar aangekeken een jonge meid die maar 20 uur werkt!!

Maar ik vind het heerlijk en zou echt niet meer anders willen!
quote:yathibiyya schreef op 29 december 2009 @ 13:58:

[...]

Ik heb een partner, maar hij verdient niet heel veel meer dan ik verdien..Als ik minder zou gaan werken missen we toch een 'hap' van mn salaris.

Ik koop denk ik liever dan dat ik vrije tijd heb Haha, ja, daar heeft het ook mee te maken
40+, ligt er aan hoe druk het is.. mijn vriend idem en we hebben geen huishoudster
Ik werk 28 uur over vier dagen. Ik vind het genoeg zo. Lekker vrijdags vrij. Dan ga ik meestal poetsen en de boodschappen doen, zodat vriend en ik dat niet in het weekend hoeven te doen. En lekker op koffievisite bij een vriendin of een lange wandeling maken. Dat soort dingen.
Als ik me bedenk dat ik dan de hele week alleen maar bezig ben met werken dan vind ik dat echt geen prettig vooruitzicht. Ik zie hier zoiezo een hoop mensen die minder dan 40 uur werken.
Ik werk nu 20 uur omdat er niet meer uren op mijn werk zijn. Maar ik vind het ook niet erg en nu er een kindje op komst is, is het mooi mee genomen voor mij en voor mijn werkgever. Want ik blijf dit aantal uur werken.

Maar ik heb met de parttime uren ook altijd problemen gehad bij uitzendbureaus. Die snapte niet waarom ik parttime wilde werken. Ik heb altijd al parttime gewerkt (max. 32 uur) en dat wilde ik gewoon aanhouden.
Ik werk altijd zo veel mogelijk uren op 4 dagen, altijd minimaal 32. Omdat ik werken heel leuk vind, maar een vrije dag per week nog veel lekkerder! Lekker aanrommelen, uitslapen, huishouden doen, shoppen, waar ik zin in heb.

Misschien is het voor jou een optie om meer uren te maken dan 32 op vier dagen?

Ik vind het helemaal niet gek, heerlijk juist, en als je het financieel kan trekken, waarom niet?
28 uur, verder 8uur college en 8 studie-uren. Ik heb geen kinderen. Het is te doen, maar het valt me wel zwaar. Iedereen heeft nu eenmaal andere draagkracht, toch? Waarom wil je dit weten?
4 dagen 9 uur werken is ook perfectdat zou een goede tussenweg zijn.
Waarom ik dit wilde weten? Omdat er een hoop banen van 40 uur zijn dus het is toch wel iets om over na te denken aangezien ik op korte termijn van baan moet gaan wisselen.
ik werk ook 28 uur... weekend avonden etc...ik zorg ook dat alles schoon is in de week zodat we het weekend lekker vrij zijn..
Tja als je het geld kan missen werk je gewoon zoveel als dat het prettig voelt lijkt me. Ik heb altijd 40 uur gewerkt en dat vond ik prima. Huishouden is niet mijn favoriete klusje dus daar ga ik geen dag vrij voor nemen.
Ik werk nu 36 uur (= fulltime bij ons) verdeeld over 4 dagen. Ik ben nu zwanger, maar weet nog niet wat ik na de bevalling ga doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven