Hoeveel uur per week werk jij? (Zonder kinderen)
dinsdag 29 december 2009 om 13:30
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel uur jullie per week werken zonder kinderen te hebben. Met kinderen ga je al snel parttime werken maar als je die nog niet hebt vinden jullie het dan raar om parttime te werken?
Ik ben in mijn vorige baan i.p.v. 40 uur 32 uur gaan werken omdat er niet meer uren waren, in mijn huidige baan ben ik ook 32 uur gaan werken omdat ik die ene dag extra vrij doordeweeks toch wel heel prettig vond om ons huishouden e.d. te doen.
Nu stopt mijn werk binnennkort en moet ik op zoek naar een nieuwe baan en kreeg via mijn uitzendbureau een baan van 40 uur aangeboden. Nu twijfel ik enorm.. 32 uur werken en lekker een dag voor mijn huishuiden of toch 40 uur omdat dit eigenlijk toch wel normaal is zonder kinderen..
Ben dus benieuwd hoe dit bij jullie is..
Ik ben in mijn vorige baan i.p.v. 40 uur 32 uur gaan werken omdat er niet meer uren waren, in mijn huidige baan ben ik ook 32 uur gaan werken omdat ik die ene dag extra vrij doordeweeks toch wel heel prettig vond om ons huishouden e.d. te doen.
Nu stopt mijn werk binnennkort en moet ik op zoek naar een nieuwe baan en kreeg via mijn uitzendbureau een baan van 40 uur aangeboden. Nu twijfel ik enorm.. 32 uur werken en lekker een dag voor mijn huishuiden of toch 40 uur omdat dit eigenlijk toch wel normaal is zonder kinderen..
Ben dus benieuwd hoe dit bij jullie is..
dinsdag 29 december 2009 om 13:33
dinsdag 29 december 2009 om 13:35
dinsdag 29 december 2009 om 13:38
32+ uur, verdeeld over 4 dagen.
Meer dan genoeg, werken moet niet te veel vrije tijd kosten..
Oh, en die vrije dag is voor mij niet 'lekker voor het huishouden' (want die combi bestaat niet bij mij..) maar gewoon om de dingen te doen die ik wél leuk vind.
Meer dan genoeg, werken moet niet te veel vrije tijd kosten..
Oh, en die vrije dag is voor mij niet 'lekker voor het huishouden' (want die combi bestaat niet bij mij..) maar gewoon om de dingen te doen die ik wél leuk vind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 29 december 2009 om 13:38
Ik vind de vrije tijd dus ook heerlijk, door 4 dagen te werken heb ik niet zo het gevoel de hele week alleen maar aan mijn werk besteed te hebben. Huishoudster? Haha neee.. hoewel? Nooit over nagedacht eigenlijk maar poets toch liever lekker zelf vind ik ook wel ontspannend eigenlijk, lekker muziekje erbij. Maargoed..zie dus dat er een hoop vrouwen zijn die gewoon 40 uur werken, kwa geld is het wel weer een voordeel natuurlijk.
dinsdag 29 december 2009 om 13:40
Mijn contract is voor 36u, maar ik werk er 40. Voorheen deed ik het huishouden zelf, maar heb al weer bijna een jaar een hulp en dat scheelt wel! Zeker omdat ik naast het werk een studie volg. Ik vind met name de extra vrije dagen erg prettig, kan vaak een dagje vrij nemen, of gewoon een week vrij of juist wat langer aan een gesloten op vakantie
dinsdag 29 december 2009 om 13:41
Ik werk nu 40 uur (contract 36 uur). Hiervoor werkte ik in een baan waarbij ik ben begonnen met 24 uur en uitbreiding kreeg naar 32. Heb jarenlang op 32 uur gezeten, had lekker altijd de maandagen vrij.
Ik mis het nu ook nog wel eens, dus als ik het enigszins kan ga ik t.z.t. wel weer van 40 naar 32 hoor...
Als ik kids zou hebben zou ik sowieso een heel stuk minder willen werken.
Ik mis het nu ook nog wel eens, dus als ik het enigszins kan ga ik t.z.t. wel weer van 40 naar 32 hoor...
Als ik kids zou hebben zou ik sowieso een heel stuk minder willen werken.
dinsdag 29 december 2009 om 13:46
dinsdag 29 december 2009 om 13:46
dinsdag 29 december 2009 om 13:47
36 uur en doe een opleiding waarvoor ik gedeeltelijk uren vergoed krijg, maar zelf nog ong. 4 tot 6u per week aan kwijt ben. Vriend werkt 40 uur. Sporten allebei 3x per week en proberen af en toe nog wat leuke dingen te doen Huishoudelijke hulp komt ong. eens per maand voor grote klussen zoals badkamer en keuken, zou niet weten wanneer ik dat moet gaan doen.
dinsdag 29 december 2009 om 13:48
Ik heb geen kinderen, maar ik ben heel bewust van 40 uur naar 24 uur kantoorwerk overgestapt, zodat ik in de rest van mijn week mijn droom om met dieren te werken kon waarmaken, eerst via vrijwilligerswerk en later door een opleiding te doen en stage te lopen.
Nu werk ik weer 40 uur, maar dan verdeeld over 2 parttime banen: 24 uur kantoorwerk en 16 uur (maar vaak ook 24 uur) op een kinderboederij (dat zie ik overigens nauwelijks als werk, meer als passie).
Ik begrijp je wens dus helemaal om, ook zonder kinderen, lekker veel tijd voor jezelf te hebben.
Nu werk ik weer 40 uur, maar dan verdeeld over 2 parttime banen: 24 uur kantoorwerk en 16 uur (maar vaak ook 24 uur) op een kinderboederij (dat zie ik overigens nauwelijks als werk, meer als passie).
Ik begrijp je wens dus helemaal om, ook zonder kinderen, lekker veel tijd voor jezelf te hebben.