Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur per week werk jij? (Zonder kinderen)

29-12-2009 13:30 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel uur jullie per week werken zonder kinderen te hebben. Met kinderen ga je al snel parttime werken maar als je die nog niet hebt vinden jullie het dan raar om parttime te werken?

Ik ben in mijn vorige baan i.p.v. 40 uur 32 uur gaan werken omdat er niet meer uren waren, in mijn huidige baan ben ik ook 32 uur gaan werken omdat ik die ene dag extra vrij doordeweeks toch wel heel prettig vond om ons huishouden e.d. te doen.

Nu stopt mijn werk binnennkort en moet ik op zoek naar een nieuwe baan en kreeg via mijn uitzendbureau een baan van 40 uur aangeboden. Nu twijfel ik enorm.. 32 uur werken en lekker een dag voor mijn huishuiden of toch 40 uur omdat dit eigenlijk toch wel normaal is zonder kinderen..

Ben dus benieuwd hoe dit bij jullie is..
@mien86: dat is ook zo. Bovendien moet je toch opdraven voor leerlingbesprekingen, rapportvergaderingen, teamvergaderingen, LWOO-rapportages, enfin,je kent het wel.

Als die 'toevallig' op je vrije dag vallen, helaas.

Dan moet je al zoveel uren laten vallen dat ze je niet meer dagdelen mogen inroosteren, en dan zit je echt op parttime. En extra kosten (kinderopvang op je vrije dag vanwege vergadering) trekken het netto salaris verder omlaag. Veel collega's met kindje zijn daarom weer fulltime aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 25 uur en daarnaast werk ik 1 of 2 dagen in de week op ons fruitbedrijf thuis. Dit is varierend, in de zomer topdrukte (oogst), in de winter wat rustiger. In het najaar pluk ik appels, 1 dag in de week. Zo kan ik die 2 dagen die ik voor mezelf heb, altijd flexibel indelen. Mooi 3 dagen voor mijn baas, en het grootste gedeelte van de week eigen baas!

(oja, (nog) geen kinderen aanwezig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven