Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
Wow Strings Attached je doet wel weer enorm veel aannames he. Mijn katten zouden je bijna staffen voor op de kat. Het is dat het van die goedzakkige lieverds zijn.

Overigens wilde ik nog even kwijt dat mijn ex bij zijn ouders een gigantische labradoodle hadden. Echt formaatje shetland pony. Hartstikke mak lief goedzakkig beest. Ik vond m ook oprecht lief en hij luisterde prima. Maar die vond ik ook echt super erg stinken. Dus het heeft écht niks met intolerantie te maken. Vaak ging die hond tijdens het eten in de buurt van de tafel zitten. Snap ik want wie weet valt er wat op de grond. En dan zat ie beetje hijgend van de anticipatie te zitten daar en sorry maar ik kon het niet. Eten en die hond ruiken bah.
En mijn moeder is op het smetvrezerige af maar bij haar thuis ruik ik de hond ook heel erg. Die geur trekt in het vloerkleed waar hij vaak op ligt en in de bank. Ondanks dat ze Truus de Mier is en constant schoonmaakt. En ik heb 1x de fout gemaakt om daar de stofzuiger te pakken omdat mijn kind wat had gemorst. Ken je de geur van een stofzuiger waar hondenharen mee zijn opgezogen? :pukey:
beetjegek schreef:
29-09-2020 07:38
Bij hondenmensen thuis komen is ook een ding. Vrienden van ons hebben een heel grote hond en mijn zoontje is bang voor hem omdat hij steeds tegen hem opspringt. Maar de hond is gewoon enthousiast zeggen ze dan. Dat zal best maar tyf gewoon op met dat beest. Voordat ik hem een trap geef.

Nou... jij hoeft met je kind dan ook niet bij mij binnen te komen. Wat is dat nou weer voor asociale houding? Moet je je zoon leren niet bang te zijn voor honden... is hetzelfde...
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
29-09-2020 09:29
Nou... jij hoeft met je kind dan ook niet bij mij binnen te komen. Wat is dat nou weer voor asociale houding? Moet je je zoon leren niet bang te zijn voor honden... is hetzelfde...
Degene die mijn hond een trap geeft, zet ik met kop en kont binnen 10 sec buiten en hoeft niet meer terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
29-09-2020 09:29
Nou... jij hoeft met je kind dan ook niet bij mij binnen te komen. Wat is dat nou weer voor asociale houding? Moet je je zoon leren niet bang te zijn voor honden... is hetzelfde...
Dat mormel is net zo groot als ik als hij rechtop staat. Zij moeten dat beest leren niet tegen je op te springen! Dat is pas asociaal!
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
29-09-2020 02:15
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er zo gevallen wordt over de post van Eggo. Er is toch niks mis mee als je zelf 2 katten hebt die geen honden gewend zijn dan te vragen aan visite (ook al is het je moeder) de hond thuis te laten?
O wat mij betreft is er niks mis mee, maar moeder heeft net zo goed recht om te zeggen dan kom ik niet. Het gaat mij met name om de manier waarover gesproken wordt.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
29-09-2020 14:46
Degene die mijn hond een trap geeft, zet ik met kop en kont binnen 10 sec buiten en hoeft niet meer terug te komen.
Met z’on mens als jij wil ik niet eens omgaan. De eigenaresse weet dat ik hem een knietje geef als hij het bij mij doet, en dat vindt ze prima. Tis geen chihuahua waar we het over hebben. Laat staan die nagels in mijn zoon zijn gezicht.
beetjegek schreef:
29-09-2020 14:54
Met z’on mens als jij wil ik niet eens omgaan. De eigenaresse weet dat ik hem een knietje geef als hij het bij mij doet, en dat vindt ze prima. Tis geen chihuahua waar we het over hebben. Laat staan die nagels in mijn zoon zijn gezicht.
Dus bij een grote hond is het ok als je hem een trap geeft? Maar bij een chihuahua niet? Nu is het een knietje, in je vorige post was het een trap.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
29-09-2020 15:02
Dus bij een grote hond is het ok als je hem een trap geeft? Maar bij een chihuahua niet? Nu is het een knietje, in je vorige post was het een trap.
Ja want die grote hond komt op me afgestormd als een bulldozer, en die komt wat harder aan dat een kleintje, ben je nou echt zo dom? En van mij krijgt hij een knietje als hij tegen mij opspringt, als hij de volgende keer weer zo tegen mijn zoon aanspringt krijgt hij een schop ja. Lézen.
beetjegek schreef:
29-09-2020 15:05
Ja want die grote hond komt op me afgestormd als een bulldozer, en die komt wat harder aan dat een kleintje, ben je nou echt zo dom? En van mij krijgt hij een knietje als hij tegen mij opspringt, als hij de volgende keer weer zo tegen mijn zoon aanspringt krijgt hij een schop ja. Lézen.
Bedankt voor je zeer vriendelijke reactie. Het is mij duidelijk dat wij sowieso niet bevriend zouden zijn. Fijne dag verder. Ik ga even mijn grote hond knuffelen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
29-09-2020 15:08
Bedankt voor je zeer vriendelijke reactie. Het is mij duidelijk dat wij sowieso niet bevriend zouden zijn. Fijne dag verder. Ik ga even mijn grote hond knuffelen :flirting:
Ja man ik snap niet dat mensen zo denken dat een hond maar tegen je op mag springen. Want hij is enthousiast. Veel plezier met je hond, moet er niet aan denken.
beetjegek schreef:
29-09-2020 15:11
Ja man ik snap niet dat mensen zo denken dat een hond maar tegen je op mag springen. Want hij is enthousiast. Veel plezier met je hond, moet er niet aan denken.
Wat ik me afvraag, weet jouw vriendin dat je het heel onprettig vind dat haar hond tegen jou en/of je zoontje opspringt? Corrigeert zij de hond dan niet?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
29-09-2020 15:05
Ja want die grote hond komt op me afgestormd als een bulldozer, en die komt wat harder aan dat een kleintje, ben je nou echt zo dom? En van mij krijgt hij een knietje als hij tegen mij opspringt, als hij de volgende keer weer zo tegen mijn zoon aanspringt krijgt hij een schop ja. Lézen.
Ik zou er mee oppassen. Een hond kan letterijk van zich af gaan bijten bij pijn, en dat willen ze nog weleens doen in het eerste wat ze zien (je zoontje?) ook roep je agressie op, een hond vergeet dit niet. Laat ik het zo zeggen; als je dit ooit echt doet moet je je zoon nooit meer in de buurt laten bij die hond, ivm veiligheid.
beetjegek schreef:
29-09-2020 14:52
Dat mormel is net zo groot als ik als hij rechtop staat. Zij moeten dat beest leren niet tegen je op te springen! Dat is pas asociaal!

Je komt in MIJN huis binnen... trouwens laat maar... jij komt bij mij niet binnen.
Je komt over als een ontzettend naar mens, daar wil ik mijn honden niet mee confronteren.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden moest ik een labrador trainen die al meerdere gebroken lichaamsdelen van baasje op zijn geweten had. Een grote hond die tegen je opspringt is wel een dingetje. God wat was die man lief. Met een arm in het gips vertelde hij vertederd dat de hond gewoon zo’n blij beest was en hij nam hem niks kwalijk. In ieder geval was het met wat tips en 3 sessies wel klaar. Dat is zo makkelijk iets om af te leren.
Alle reacties Link kopieren
Beetjegek, als het niet veilig is voor je zoontje bij die hond (en met zo'n grote enthousiaste hond zou dat zomaar kunnen) en je vrienden willen of kunnen de hond niet beter onder controle krijgen, is het dan niet beter om dan maar ergens zonder hond af te spreken met die mensen? Voorkom je een hoop narigheid mee: zoontje omver gelopen, hond pijn en misschien uit schrik nare reactie, ruzie met vrienden omdat je hun hond hebt bezeerd, jij boos op vrienden en op hond...
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
29-09-2020 15:59
Beetjegek, als het niet veilig is voor je zoontje bij die hond (en met zo'n grote enthousiaste hond zou dat zomaar kunnen) en je vrienden willen of kunnen de hond niet beter onder controle krijgen, is het dan niet beter om dan maar ergens zonder hond af te spreken met die mensen? Voorkom je een hoop narigheid mee: zoontje omver gelopen, hond pijn en misschien uit schrik nare reactie, ruzie met vrienden omdat je hun hond hebt bezeerd, jij boos op vrienden en op hond...
Ja dat zou kunnen maar dat is wel jammer toch? Het is ook onze buuf nl. En ik heb idd het idee dat zij hem niet onder controle heeft, als ze hem corrigeert gaat hij grauwen naar haar. Ik ben zeker niet boos op de buuf, en zij wordt ook niet boos op mij als ik hem afweer, dat zei ze zelf, dus tja. Misschien moet ze hem dan maar even opsluiten ofzo. En anders maar bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
29-09-2020 15:18
Wat ik me afvraag, weet jouw vriendin dat je het heel onprettig vind dat haar hond tegen jou en/of je zoontje opspringt? Corrigeert zij de hond dan niet?
Ja dat weet ze maar ze laat hem toch op ons af stormen. Ik draai me dan gewoon van hem af maar mijn zoontje wordt bedolven onder de hond. Als ze hem corrigeert gaat hij lelijk doen tegen haar, grauwen met ontblote tanden.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
29-09-2020 15:27
Je komt in MIJN huis binnen... trouwens laat maar... jij komt bij mij niet binnen.
Je komt over als een ontzettend naar mens, daar wil ik mijn honden niet mee confronteren.
Zij vindt mij wel heel prettig gezelschap. Jij kent mij verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
29-09-2020 15:34
Een tijdje geleden moest ik een labrador trainen die al meerdere gebroken lichaamsdelen van baasje op zijn geweten had. Een grote hond die tegen je opspringt is wel een dingetje. God wat was die man lief. Met een arm in het gips vertelde hij vertederd dat de hond gewoon zo’n blij beest was en hij nam hem niks kwalijk. In ieder geval was het met wat tips en 3 sessies wel klaar. Dat is zo makkelijk iets om af te leren.
ik weet niet of het persé blijheid is, hij blijft ook naar mijn zoontje kijken als hij op zijn plaats ligt. Ik vind het een engerd. Het betreft een grote Duitse Herder trouwens.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
29-09-2020 16:07
ik weet niet of het persé blijheid is, hij blijft ook naar mijn zoontje kijken als hij op zijn plaats ligt. Ik vind het een engerd. Het betreft een grote Duitse Herder trouwens.
Fixeren? Kijk uit hoor. Ik kan het niet inschatten vanaf hier natuurlijk, maar staren is niet goed.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
29-09-2020 07:38
Bij hondenmensen thuis komen is ook een ding. Vrienden van ons hebben een heel grote hond en mijn zoontje is bang voor hem omdat hij steeds tegen hem opspringt. Maar de hond is gewoon enthousiast zeggen ze dan. Dat zal best maar tyf gewoon op met dat beest. Voordat ik hem een trap geef.
Ben jij wel helemaal lekker?? Een hond een trap willen geven?? Jij komt zelf bij die mensen over de vloer, je weet dat ze de hond hebben. Blijf dan weg of laat je kind thuis.

beetjegek schreef:
29-09-2020 16:07
ik weet niet of het persé blijheid is, hij blijft ook naar mijn zoontje kijken als hij op zijn plaats ligt. Ik vind het een engerd. Het betreft een grote Duitse Herder trouwens.
Duitse herders :heart:
Die voelen het ook vaak he, als er iets niet klopt :lightbulb:

En toch neem je je kind ermee naartoe, terwijl je weet dat hij bang is en jij de hond niet vertrouwt.
En jij wil die hond een trap geven??
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
29-09-2020 16:05
Zij vindt mij wel heel prettig gezelschap. Jij kent mij verder niet.
Hoe is het mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Een Duitser herder moet je niet trappen. Een hond sowieso niet trappen natuurlijk. Ik ben ooit ook gebeten door een herder, die krijg je niet zomaar los. Die situatie moet je echt vermijden. (Overigens vind ik herders ook gewoon leuk hoor)
Alle reacties Link kopieren
Een familielid van mij heeft ook een herder die ik niet te vertrouwen vind met mijn kinderen. Heel erg blaffen, aanstaren en uithalen ( uit angst overigens) Mijn kinderen komen dus gewoon nooit mee hiernaartoe. Geen denken aan dat ik honden zou moeten schoppen in hun eigen huis. Ik neem toch mijn kinderen mee in dat huis terwijl ik weet dat ze niet samengaan?
Ik hou erg van dit betreffende familielid, maar kom er dus alleen in mijn eentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven