Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf ook een hond, een nerveuze bordercollie. Hij weet dat hij niet tegen mensen mag springen, maar het is vaak een stress-dingetje bij binnenkomst. . Ik hou hem dus weg van mensen die ik minder goed ken en waarvan ik weet dat ze het vervelend vinden. Vrienden en familie die het minder erg vinden negeren hem zolang hij springt en dan is het ook over. Bij mensen die hem echt eng of heel vervelend vinden gaat hij in de tuin.
Maar als ze naar tegen de hond gaan doen mogen ze vertrekken. Ik doe mijn best, je bent in mijn en zijn huis en als er iets niet goed is kan je het tegen mij zeggen en doe ik mijn best het op te lossen.
Het is geven en nemen.
Alle reacties Link kopieren
JoyAnna schreef:
29-09-2020 16:14
Ben jij wel helemaal lekker?? Een hond een trap willen geven?? Jij komt zelf bij die mensen over de vloer, je weet dat ze de hond hebben. Blijf dan weg of laat je kind thuis.




Duitse herders :heart:
Die voelen het ook vaak he, als er iets niet klopt :lightbulb:

En toch neem je je kind ermee naartoe, terwijl je weet dat hij bang is en jij de hond niet vertrouwt.
En jij wil die hond een trap geven??
Stel je niet zo aan mens. En mijn zoontje is niks mis mee, dus ik zou niet weten waarom hij hem niet zou moeten. Ik was er overigens net en hij besprong me weer, ze hebben z’on trappetje in de keuken waar hij dan blaffend boven aan staat en dan moet je dus met je gezicht langs hem om boven te komen. Ik duwde hem dus gewoon naar beneden. Daarna kwam hij bij me staan om geaaid te worden. Hij moet gewoon dat springen afleren.
Alle reacties Link kopieren
JoyAnna schreef:
29-09-2020 16:16
Hoe is het mogelijk.
Doe niet zo raar. Jij bent zeker zo iemand die dieren boven mensen verkiest...
Alle reacties Link kopieren
Beetje gek, die hond klinkt doodeng en ook of je buurvrouw hem helemaal niet onder appèl heeft. Als ik jou was, zou ik het echt niet vertrouwen met je zoontje in de buurt. Ook dat staren... niet OK.

Afgezien daarvan: ik zou de situatie waarbij je een hond een schop moet geven om je kind te redden, ontwijken.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
29-09-2020 02:15
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er zo gevallen wordt over de post van Eggo. Er is toch niks mis mee als je zelf 2 katten hebt die geen honden gewend zijn dan te vragen aan visite (ook al is het je moeder) de hond thuis te laten?

Er zijn mensen die nemen te pas en te onpas hun hond overal mee naar toe zonder rekening te houden met anderen moet die hond maar leuk gevonden worden. Ik heb zelf ook 2 honden maar ik check wel even waar kunnen ze wel mee en waar beter thuis laten.

En een kat is ook gewoon een huisdier waar je van houdt. Dus waarom moeten die ineens in hun eigen huis plaats maken voor een vreemde hond? Beetje gekke redenatie...
Zelfde als dat ik mijn honden op zou moeten sluiten omdat er kinderen mee op bezoek komen die zgn bang zijn voor honden. Dat doe ik ook niet, komen die kinderen maar niet mee.
Mijn honden hoeven in hun eigen huis geen plaats te maken voor anderen. Niet voor dieren en niet voor mensen.
Voor mij spreekt het vanzelf dat als ik met mijn honden in een huis met katten zou komen, dat ze ofwel aan de riem gaan, of gewoon ergens plaats nemen en die katten negeren. Twee van mijn honden doen dat laatste, mijn jongste zou aangelijnd moeten.

Een dier moet thuis kunnen zijn in zijn eigen huis.

Ik kan ook heel veel nadelen benoemen over katten, dat het moordenaars zijn bijvoorbeeld. Dat is voor mij een reden om niet meer aan een kat te beginnen. Maar ik weet dat anderen van hun kat kunnen houden en zelf heb ik geen hekel aan katten. Ik ga ook niet in een kattentopic luid lopen verkondigen dat ze stinken, verharen en dat ik ze niet mag, zoals Eggo dat steeds loopt te verkondigen. Dat maakt dat ze over komt als een verzuurd kattenvrouwtje.
beetjegek schreef:
29-09-2020 07:38
Bij hondenmensen thuis komen is ook een ding. Vrienden van ons hebben een heel grote hond en mijn zoontje is bang voor hem omdat hij steeds tegen hem opspringt. Maar de hond is gewoon enthousiast zeggen ze dan. Dat zal best maar tyf gewoon op met dat beest. Voordat ik hem een trap geef.
snap ik ook niet, dat mensen dan niet ingrijpen en hun hond corrigeren. Ik hou van honden maar ik wil ook niet dat ze tegen mij opspringen.
iones wijzigde dit bericht op 29-09-2020 18:04
15.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op kantoor vind ik het onzin, hulphonden uitgezonderd.

Neem dan geen hond als je deze niet alleen thuis kan laten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
@iones Ik bemoei me normaliter dus ook niet met honden topics maar dit is een topic over iemand die meent dat honden mee kunnen naar werk. En onder andere ik vind dat maar onder zeer specifieke omstandigheden een goed idee en verders niet. Maar dan komen de honden knuffelaars hier die bezwaren wegwuiven en op zeer ergerlijke toon beweren dat mensen die honden niet leuk vinden of bang zijn gewoon niet moeten zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
29-09-2020 18:06
@iones Ik bemoei me normaliter dus ook niet met honden topics maar dit is een topic over iemand die meent dat honden mee kunnen naar werk. En onder andere ik vind dat maar onder zeer specifieke omstandigheden een goed idee en verders niet. Maar dan komen de honden knuffelaars hier die bezwaren wegwuiven en op zeer ergerlijke toon beweren dat mensen die honden niet leuk vinden of bang zijn gewoon niet moeten zeiken.
Als er een enkele zaak is waar mensen hun hond naar hun werk mee kunnen nemen, moet dat toch kunnen? Er is genoeg werkgelegenheid waar dat niet mag.
Zo heb je ook kattencafés, hoewel officieel dieren niet in horeca mogen. Mensen die een hekel aan katten hebben, moeten daar dan weg blijven. Er is voor hun plenty keuze om ergens iets te gaan drinken waar geen katten lopen.
Zelf zou ik nooit kunnen werken op een plek waar geregeld babies en peuters zouden komen. Zou niets voor mij zijn.
Eggo schreef:
29-09-2020 08:45
Wow Strings Attached je doet wel weer enorm veel aannames he. Mijn katten zouden je bijna staffen voor op de kat. Het is dat het van die goedzakkige lieverds zijn.
Pfoeh, dat hebben ze dan niet van jou!
beetjegek schreef:
29-09-2020 16:04
Ja dat weet ze maar ze laat hem toch op ons af stormen. Ik draai me dan gewoon van hem af maar mijn zoontje wordt bedolven onder de hond. Als ze hem corrigeert gaat hij lelijk doen tegen haar, grauwen met ontblote tanden.
Oei, dat gaat uit de hand lopen. Ze had nooit aan zo'n hond moeten beginnen. Zal wel weer een van die mensen zijn van "wij willen geen herplaatser, maar een pup wat die kun je naar je hand zetten". Niet dus.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
29-09-2020 17:42
Beetje gek, die hond klinkt doodeng en ook of je buurvrouw hem helemaal niet onder appèl heeft. Als ik jou was, zou ik het echt niet vertrouwen met je zoontje in de buurt. Ook dat staren... niet OK.

Afgezien daarvan: ik zou de situatie waarbij je een hond een schop moet geven om je kind te redden, ontwijken.
Ik ga mijn zoontje niet meer meenemen idd. Ik ben echt geen dierenhater maar wil wel mijn zoontje beschermen.
beetjegek schreef:
29-09-2020 18:37
Ik ga mijn zoontje niet meer meenemen idd. Ik ben echt geen dierenhater maar wil wel mijn zoontje beschermen.
Best wel wat honden zijn onbetrouwbaar dus kijk maar uit. Fixeren is een slecht teken.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
29-09-2020 18:06
@iones Ik bemoei me normaliter dus ook niet met honden topics maar dit is een topic over iemand die meent dat honden mee kunnen naar werk. En onder andere ik vind dat maar onder zeer specifieke omstandigheden een goed idee en verders niet. Maar dan komen de honden knuffelaars hier die bezwaren wegwuiven en op zeer ergerlijke toon beweren dat mensen die honden niet leuk vinden of bang zijn gewoon niet moeten zeiken.
Nouja, gewoon niet naar de kapper/strandtent/winkel gaan waar ze dus een hond hebben lopen, als je dat niet leuk vindt. Ik hou niet van winkels waar de muziek heel hard staat, dat is volgens mij net zoiets: daar ga ik dus niet heen maar mensen die dat dolgezellig vinden weten waar ze moeten zijn. Vrijheid blijheid.
Wat eten we vanavond?
iones schreef:
29-09-2020 18:13


Pfoeh, dat hebben ze dan niet van jou!


Kan je even kappen met je irritante gezuig?
makreel schreef:
29-09-2020 18:43
Nouja, gewoon niet naar de kapper/strandtent/winkel gaan waar ze dus een hond hebben lopen, als je dat niet leuk vindt. Ik hou niet van winkels waar de muziek heel hard staat, dat is volgens mij net zoiets: daar ga ik dus niet heen maar mensen die dat dolgezellig vinden weten waar ze moeten zijn. Vrijheid blijheid.
En hoe moeten de mensen op kantoor zich dan opstellen als een van hun collega's een hond meeneemt naar de zaak?

En dat niet moeten zeiken daar bedoelde ik ook de reacties in dit topic mee waar je voor intolerante honden hater word uitgemaakt wanneer je honden vind stinken en niet leuk vind. Want dat is intolerantie en bestaat zogenaamd niet. Koekoek.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
29-09-2020 18:43
Kan je even kappen met je irritante gezuig?
:mrgreen:
Eggo schreef:
29-09-2020 18:48
En hoe moeten de mensen op kantoor zich dan opstellen als een van hun collega's een hond meeneemt naar de zaak?
Als dat een enkele keer is, hoef je daar ook niet direct over te vallen. Als de baas er niet over valt, en de hond zich verder gedraagt, hoeven andere mensen daar niet moeilijk over te doen. En iemand met een allergie moet dan effe niet op je kamer komen.
iones schreef:
29-09-2020 18:51

Als dat een enkele keer is, hoef je daar ook niet direct over te vallen. Als de baas er niet over valt, en de hond zich verder gedraagt, hoeven andere mensen daar niet moeilijk over te doen. En iemand met een allergie moet dan effe niet op je kamer komen.
Wel een beetje de omgekeerde wereld he?
Je moet toch wel gewoon kunnen werken.
"Oh je bent allergisch? Tja Mien heeft dr hond mee, dus het is of snotteren en niezen op je werk of maar naar huis."
Dat slaat toch nergens op.
iones schreef:
28-09-2020 19:04
Zeggen dat alle honden stinken is toch evengoed zwart wit?
Dat zei ik niet. Ik zei dat ik de honden die ik ken, vind stinken.
Ik heb niet alle honden op de wereld geroken. Jij ook niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
29-09-2020 19:24
Wel een beetje de omgekeerde wereld he?
Je moet toch wel gewoon kunnen werken.
"Oh je bent allergisch? Tja Mien heeft dr hond mee, dus het is of snotteren en niezen op je werk of maar naar huis."
Dat slaat toch nergens op.
Tsja, je kunt over elk hondsgezeik gaan zeiken, maar het hoeft allemaal niet zo'n probleem te zijn hoor! De problemen zitten vaak in de mensen die ze graag maken. Het hóeft niet ten koste te gaan van iemand die allergisch is. En het zal je verbazen, maar de meerderheid van de mensen is niet allergisch voor honden. Sterker nog, het is een hele geringe minderheid.
Het hoeft allemaal niet zo absoluut te zijn als jij stelt.
captain_hindsight schreef:
29-09-2020 19:25
Dat zei ik niet. Ik zei dat ik de honden die ik ken, vind stinken.
Ik heb niet alle honden op de wereld geroken. Jij ook niet denk ik.
Ik ken honden die stinken, en honden die niet stinken. En ik ken ook mensen die stinken. Die zijn nog tig x erger.
Andere natuurlijke luchten kan ik goed verdragen, zoals een akker die geinjecteerd is, de heerlijke geur van paard, zelfs varkens kan ik verdragen. Kippenlucht is verschrikkelijk.
Ik stel helemaal niets absoluut. Waarom verdraai je mijn woorden zo?

Het is nu wel duidelijk. Jij houdt heel erg van honden en wie dat niet doet vind je abnormaal.
Dat kan. Ik ben het niet met je eens. Maar ik heb geen zin meer om energie in je te steken want lezen doe je niet en als je leest, lees je selectief of verkeerd.
Ik denk dat het allemaal niet zo ver hoeft te komen. Op het moment van solliciteren kom je daar al vaak achter toch?

Mijn hondjes zijn ook met mij op kantoor, als ik een sollicitatie gesprek heb dan zal ik dat aangeven. En als de potentiële nieuwe werknemer niks met honden heeft of allergisch is, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk niet in onze bedrijfscultuur passen. Wat verder okee is, maar dan zoek je iemand die wel past.

Je neemt niet ineens "out of the blue" je hond mee. Neem aan dat dat overlegt wordt? Dus dit is een beetje spijkers op laag water zoeken. Er zijn nu eenmaal mensen die niks met honden hebben en mensen die alles met honden hebben. Zo is het leven.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
29-09-2020 18:01
Mijn honden hoeven in hun eigen huis geen plaats te maken voor anderen. Niet voor dieren en niet voor mensen.
Voor mij spreekt het vanzelf dat als ik met mijn honden in een huis met katten zou komen, dat ze ofwel aan de riem gaan, of gewoon ergens plaats nemen en die katten negeren. Twee van mijn honden doen dat laatste, mijn jongste zou aangelijnd moeten.

Een dier moet thuis kunnen zijn in zijn eigen huis.

Helemaal eens, maar dit is toch precies wat Eggo zegt; mijn huis dus mijn katten gaan voor. Haar katten hoeven toch niet plaats te maken voor de hond van moeder? En ik mag toch hopelijk wel aannemen dat het voor jou éérst vanzelf spreekt dat je checkt of iemand überhaupt je hond in huis wil hebben en dan pas de optie riem of de katten negeren?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
29-09-2020 19:32
Tsja, je kunt over elk hondsgezeik gaan zeiken, maar het hoeft allemaal niet zo'n probleem te zijn hoor! De problemen zitten vaak in de mensen die ze graag maken. Het hóeft niet ten koste te gaan van iemand die allergisch is. En het zal je verbazen, maar de meerderheid van de mensen is niet allergisch voor honden. Sterker nog, het is een hele geringe minderheid.
Het hoeft allemaal niet zo absoluut te zijn als jij stelt.
Ach is nou ook allergie al geen goede reden meer om geen hond op het werk te willen? En mag dan iedereen hun huisdieren meenemen of is dat recht alleen voor mensen met honden?

Als je solliciteert waar honden normaal zijn en je weet dat dus als je daar komt werken, prima. Dat is een ander verhaal. Maar op de meeste kantoren is een hond echt niet de norm hoor. En ook niet onderdeel van de sollicitatieprocedure. Dus als je dan besluit je hond mee te nemen, dan mag een ander daar echt wel wat van vinden. En dan doe je er dus alles aan om een ander niet tot last te zijn met je hond. Bizar om te stellen dat de medewerker met allergie zich dan maar moet aanpassen!
Een allergie kan zo maar ineens de kop op steken. Dan moet je eerst twee jaar de ziektewet in.
Alle reacties Link kopieren
En, mensen die niet van honden houden, hebben jullie dat al heel erg vaak meegemaakt? Dat er ineens een collega op het werk verschijnt met een hond, zonder dat vooraf te overleggen, dat alle andere collega's dat prima vinden? Of is dat meer een hypothetisch probleem?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ben nog steeds benieuwd wat TO voor beroep uitoefent en waar vandaan de vraag komt, maar het is meer een algemene discussie geworden.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
29-09-2020 20:59
En, mensen die niet van honden houden, hebben jullie dat al heel erg vaak meegemaakt? Dat er ineens een collega op het werk verschijnt met een hond, zonder dat vooraf te overleggen, dat alle andere collega's dat prima vinden? Of is dat meer een hypothetisch probleem?
Nou ja ik wel, meerdere malen zelfs. Geen ramp voor mij, want hoewel ik niet dol ben op honden, heb ik verder ook geen hekel aan ze, ben niet bang voor ze of ben niet allergisch. Maar normaal en gepast vind ik het niet nee in onze situatie, want wij hebben geen 'honden-zijn-hier-de-norm aannamebeleid'. Daarbij vind ik het ook gewoon een kwestie van 'waar trek je de grens?'. Mag Piet zijn parkiet meenemen en Hans zijn rat? En voor hoelang en in welke situatie? Gewoon geen enkele huisdier lijkt me veel duidelijker (en ook eigenlijk gewoon niet heel onredelijk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven