Werk & Studie alle pijlers

hotel beginnen

15-07-2011 17:46 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey,

ik wil later een hotel beginnen maar aan wat moet ik denken en wat willen jullie in een hotel? en wat willen jullie absoluut niet? en wat is een goeie locatie en wat moet ik minimaal als budget hebben?
80000 euro is een fooitje als je een hotel wilt beginnen. Daar kun je drie keer niks mee.
Dit topic komt me bekend voor.

Een goede locatie is een locatie in zuid Frankrijk. Wat ik wil is een uitgebreid ontbijtbuffet en de mogelijkheid op de kamer te ontbijten, een waterkoker, zakjes koffie en thee en bijbehorend serviesgoed, een goed bed, goede nachtlampjes waarbij je kunt lezen, een badkamer met voldoende licht om je fatsoenlijk te kunnen opmaken, voldoende ruimte om je toiletspullen neer te zetten, een douche waar geen zielig straaltje uitkomt (bad hoeft niet, dat heb ik thuis en dat gebruik ik alleen maar om te douchen maar het gaat natuurlijk niet alleen om mijn wensen).

Een hor zodat het raam open kan zonder dat er een horde insecten binnenkomt, of een goeie airco, een minibar, een kast met voldoende kledinghangers, twee makkelijke stoelen en een tafel die groter is dan 20 x 20 cm, een bureautje, Internet aansluiting of Wifi, een TV met meer dan vijf zenders, (lokale) kranten in de ontbijtruimte, goed drogende handdoeken en als het even kan een zwembad. De mogelijkheid je kleding te laten wassen/stomen tegen een normaal tarief.

Wat ik niet wil is een disco in de buurt.

Wat je minimaal als budget nodig hebt? Daarvoor moet je de jackpot winnen in de staatsloterij, daarmee kom je al een eindje.
verba volant, scripta manent.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 18:05:

[...]

Besturen van wat? Een auto? Raad van commissarissen?een eigen bedrijf
quote:bommi schreef op 15 juli 2011 @ 18:06:

80000 euro is een fooitje als je een hotel wilt beginnen. Daar kun je drie keer niks mee.ja dat weet ik ook maar je moet altijd klein beginnen en dan eindig je altijd groot
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:06:

[...]

een eigen bedrijf

Je eigen bedrijf besturen?

Dus jij bent meer een manager dan een horecatijgerende hotelier.....
Als je klein begint, begin dan met een B&B.
Klein beginnen? Lieverd, dat kan dus niet.

Je begint meteen groot. Met 80000 euro begin je niets.
Ik wil een hoteleigenaar die weet hoe hij/zij met hoofdletters om moet gaan. Dat staat wel zo netjes. (Iets met PR....) (14 jaar, een Havo-diploma op zak, maar te beroerd om de hoofdletters te gebruiken.....)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:MarianneDavids schreef op 15 juli 2011 @ 18:06:

Dit topic komt me bekend voor.

Een goede locatie is een locatie in zuid Frankrijk. Wat ik wil is een uitgebreid ontbijtbuffet en de mogelijkheid op de kamer te ontbijten, een waterkoker, zakjes koffie en thee en bijbehorend serviesgoed, een goed bed, goede nachtlampjes waarbij je kunt lezen, een badkamer met voldoende licht om je fatsoenlijk te kunnen opmaken, voldoende ruimte om je toiletspullen neer te zetten, een douche waar geen zielig straaltje uitkomt (bad hoeft niet, dat heb ik thuis en dat gebruik ik alleen maar om te douchen maar het gaat natuurlijk niet alleen om mijn wensen).

Een hor zodat het raam open kan zonder dat er een horde insecten binnenkomt, of een goeie airco, een minibar, een kast met voldoende kledinghangers, twee makkelijke stoelen en een tafel die groter is dan 20 x 20 cm, een bureautje, Internet aansluiting of Wifi, een TV met meer dan vijf zenders, (lokale) kranten in de ontbijtruimte, goed drogende handdoeken en als het even kan een zwembad. De mogelijkheid je kleding te laten wassen/stomen tegen een normaal tarief.

Wat ik niet wil is een disco in de buurt.

Wat je minimaal als budget nodig hebt? Daarvoor moet je de jackpot winnen in de staatsloterij, daarmee kom je al een eindje.hahaha bedankt ;) zulke reacties zijn nou handig maar mijn die 80 duizend euro kan ik teminste een lening afsluiten en natuurlijk een goeie ondernemings plan.
Zelfs als je er een nulletje aanplakt begin je niets.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 18:05:

[...]

Besturen van wat? Een auto?Een draadloos bestuurbare auto.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:09:

[...]

hahaha bedankt ;) zulke reacties zijn nou handig maar mijn die 80 duizend euro kan ik teminste een lening afsluiten en natuurlijk een goeie ondernemings plan.Correct schrijven is ook wel een vereiste....
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:07:

[...]

ja dat weet ik ook maar je moet altijd klein beginnen en dan eindig je altijd grootDat denkt de gemiddelde man vaak ook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een goeie ondernemings plan?!

Als jij Hotelschool wilt gaan doen, dan moet jouw Nederlands flink verbeterd worden. Dat weet je?
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:09:

[...]

hahaha bedankt ;) zulke reacties zijn nou handig maar mijn die 80 duizend euro kan ik teminste een lening afsluiten en natuurlijk een goeie ondernemings plan.Die reactie is dus precies waar de meeste hotels al aan voldoen. Al vaak in een hotel geslapen moppie?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:bommi schreef op 15 juli 2011 @ 18:09:

Klein beginnen? Lieverd, dat kan dus niet.

Je begint meteen groot. Met 80000 euro begin je niets.Nou dat wil ik nou niet zeggen en ik nog veel meer van mijn vader geerft en het tweede wat ik heb geerft is zijn oude bedrijf daar kan ik nog best wel veel mee daar zitten ongeveer 98 kamers en met klein beginnen dan bedoel ik dat ik eerst 10 kamers ga onderhouden en dan als ik beetje bij beetje meer geld krijg dan kan ik steeds meer kamers onderhouden en als alle kamers onderhouden zijn dan BOEM! volgende beginnen natuurlijk nadat ik genoeg geld he

De topics worden steeds "leuker".

Je wilt een hotel beginnen maar je weet amper hoe een hotel er van binnen uit uit ziet. Anders weet je zelf donders goed wat je leuk/fijn zou vinden aan een hotel..

En wat denk je er van om zelf te werken voor je geld en je hotel in plaats van alleen maar naar papa toe te gaan?
punten!!
quote:bommi schreef op 15 juli 2011 @ 18:11:

Een goeie ondernemings plan?!

Als jij Hotelschool wilt gaan doen, dan moet jouw Nederlands flink verbeterd worden. Dat weet je?hahaha Jah dat weet ik maar ik ben pas 14 jaar oud, dus ik ben nog niet zo goed met interpunctie en spelling. Mijn woorden schat is wel redelijk goed hoop ik.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 15 juli 2011 @ 18:13:

De topics worden steeds "leuker".

Je wilt een hotel beginnen maar je weet amper hoe een hotel er van binnen uit uit ziet. Anders weet je zelf donders goed wat je leuk/fijn zou vinden aan een hotel..

En wat denk je er van om zelf te werken voor je geld en je hotel in plaats van alleen maar naar papa toe te gaan?Ik wil eerst naar de hotelschool gaan en na de hotelschool in een hotel gaan werken. En als ik daar genoeg ervaring/geld heb opgedaan dan ga ik pas een eigen bedrijf beginnen.
Land eerst maar eens met beide benen op aarde. Het beste wat je kunt doen, naast de goede opleiding, is eerst ervaring opdoen door te werken in hotels van een ander.

Je leeft nu iets teveel in een droomwereld, meisje.
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:12:

[...]

Nou dat wil ik nou niet zeggen en ik nog veel meer van mijn vader geerft en het tweede wat ik heb geerft is zijn oude bedrijf daar kan ik nog best wel veel mee daar zitten ongeveer 98 kamers en met klein beginnen dan bedoel ik dat ik eerst 10 kamers ga onderhouden en dan als ik beetje bij beetje meer geld krijg dan kan ik steeds meer kamers onderhouden en als alle kamers onderhouden zijn dan BOEM! volgende beginnen natuurlijk nadat ik genoeg geld he Neem contact op met de Efteling T.A.V. Het sprookjesbos.
Je hebt er echt de ballen verstand van zo te lezen.

Absoluut goed om over je toekomst na te denken. Leuk ook dat je plannen hebt. Maar je bent nog jong en naïef. Je kunt nu niet inschatten wat je later kunt en moet.
Als je 14 bent heb je nog tijd genoeg voor een ondernemersplan. Zoek eerst uit welke opleiding het beste is, daarna komen plan en financieen,

Er is niks mis met dromen en vooruitkijken, succes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Op je 14 hoor je al te kunnen spellen en interpunctie en hoofdletter correct te kunnen gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven