Werk & Studie alle pijlers

IELTS training, waar?

27-08-2010 21:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor emigratie doeleinden moet ik tzt de IELTS test doen.

Na enige overwegingen heb ik bedacht dan vooraf hiervoor een training te gaan volgen.

Via google vind ik diverse aanbieders van de training, maar welke is nu echt goed/betrouwbaar?

Zijn er mensen die zo'n training al eens hebben gedaan, zo ja: waar en wat was jullie ervaring?

Afstand maakt voor mij niet uit.
Ik heb de IELTS gedaan zonder voorbereiding en dat was prima te doen.

Je hebt boeken en daarmee kun je je voorbereiden.

Voor een cursus zou ik het BLTC aanraden. Zij nemen ook die testen af.
geen training doen, nergens voor nodig. je kunt zelf oefenen eventueel en dat is wel handig want dan weet je hoe het werkt. hoe is jouw engels?

misschien heb ik ergens nog die luisterfragmenten, ik zal even zoeken als je daar iets aan hebt. welke doe je, de academic of de andere?
Dus jullie hebben beiden het examen zonder voorbereiding gedaan? En dat was goed te doen?

Ik ga hem op academic niveau doen ivm de baan die ik uit wil gaan voeren.

Had op het internet al oefenteksten begrijpend lezen gevonden, vond deze toch behoorlijk pittig! Vandaar ook mijn gedachten de training te volgen, misschien dat je hier tips krijgt dit soort teksten te 'snappen'.

Maar misschien kun je dat ook in de boeken vinden?

Mijn Engels is van redelijk niveau vind ik zelf

@max09: heb zeker interesse in de geluidsfragmenten, van welk niveau (academic of general) dan ook!
ik zal morgen even voor je zoeken wat ik allemaal nog heb. ik heb het 3 jaar geleden gedaan voor een baan in australie (daar ben ik dus niet heen gegaan). was ook academic. ik kom er op terug! was prima te doen maar mijn engels was al goed en ik vond het niet moeilijk. had ook hele hoge scores. zal ff zoeken morgen wanneer moet je het gaan doen?
@max09: Hoe heb jij je precies voorbereid? Ik ben nu bezig met krantenartikelen te lezen om mijn woordenschat te vergroten, krijg via via een 'penvriendin' om mee te schrijven om zo mijn schrijfvaardigheid te oefenen en wil wat vaker naar engelse radio gaan luisteren.

Even nieuwsgierig: waarom is australie niet doorgegaan? Wij hebben plannen om naar NZ te vertrekken.

Heb even naar wat toetsdata gekeken, het wordt wrs pas volgend jaar juli, zoontje zit nu nog in een medisch 'circus', ons huis moet nog te koop en zo hebben we nog even tijd. Dus er is nog ruimte voor voorbereiding.
Ik heb een aantal jaar geleden ook een IELTS test gedaan (academic). Viel best mee (makkelijk gezegd zo achteraf). Ik ben boeken gaan lezen in het engels. Ik vond het interview het engst, scoorde ik ook het laagst op maar wel voldoende gelukkig.

DVDs kijken en dan de ondertiteling uitschakelen of BBC programma's kijken is ook handig.
Snjókorn falla, á allt og alla
Tijdje geleden een TOEFL (ook zoiets soortgelijks) test gedaan voor toelating tot een universiteit. Dit dacht ik zonder voorbereiding wel te kunnen en dat is ook gelukt, maar kan het niemand aanraden. Viel mij toch best tegen.
@snjokorn: het interview is bedoeld om je uitspraak/zinsverbanden te toetsen, toch? Hoe lang duurde het interview? Wat voor soort vragen stellen ze daarbij? Waar heb jij destijds de test voor gedaan, ook voor emigratiedoeleinden?

@tijntje: daar ben ik ook bang voor, dat het zonder voldoende voorbereiding erg tegenvalt. Ben ook wel een strebertje, dus wil liever niet met de hakken over de sloot eindigen.
Ik heb het in Amsterdam gedaan (migratiebureau volgens mij). Inderdaad omdat ik wilde emigreren (naar Australië), ik woonde toen al in IJsland (kon de test niet daar doen, moest naar UK of NL, makkelijk kiezen dus).

Omdat ik al in het buitenland woonde (en vrij ongebruikelijk buitenland) kon ík het interview wel redelijk sturen door dusdanig te antwoorden dat daar weer een volgende vraag op móest komen. Het begon vrij algemeen (wie ben je, waar woon je, wat zijn je hobbies en dat soort vragen). Ze gaan geen jargon testen ofzo hoor. Het gaat erom of je vloeiend spreekt, hoe je zinsbouw is en of je korte of lange woorden/zinnen gebruikt en of het grammaticaal goed in elkaar steekt. In totaal duurde het volgens mij maar een kwartiertje/twintig minuten ofzo.

De luistertoets was vrij simpel vond ik (dit zouden mijn leraren engels nu eens moeten lezen), m´n begrijpend lezen teksten gingen over kogels en kanonnen!!! echt zoiets van, wat moet ik híer nou weer mee. En waar ik een verhaaltje over heb moeten schrijven weet ik niet meer (het is inmiddels 10-11 jaar geleden).
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven